Ostrava 2012 Svinov mosty, horní zastávka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Ostrava 2012
Svinov mosty, horní zastávka

aneb první větší rekonstrukce od zprovoznění


Když byl 6. července 1984 zahajován provoz na tzv. Svinovských mostech, jen málokdo tušil, že tato dopravní stavba přečká bez viditelných zásahů více než čtvrtstoletí provozu. Za tu dobu se jejich technický stav stále zhoršoval až bylo nutné na rok 2012 naplánovat rekonstrukci s požadavkem na zachování tramvajové dopravy na mostech, byť v omezené míře, i po dobu rekonstrukce.

Vozy Vario LF3/2 připravené v zastávce Nová Ves vodárna k simulaci dopravní špičky... | 15.1.2012
...na samém počátku se ale všechny tři vozy Vario LF3/2 připravily na 13. koleji vozovny Křivá k výjezdu na zkušební jízdu, jíž fotogalerie začíná. | 15.1.2012
Již od začátku prosince 2011 na mostě probíhaly stavební úpravy, které však do běžného provozu nijak nezasahovaly... Teprve 13. ledna 2012 začala třídenní výluka, během níž byla na jižní části mostu pro tramvaje zřízena jednokolejka s obousměrným provozem v délce cca 400 metrů. Na jednom konci jednokolejné trati, který je blíže k Porubě, se nachází přemístěné zastávky Svinov mosty horní zastávka, na druhém konci je jen prosté rozvětvení jednokolejky na dvoukolejnou trať. Vjezd do a výjezd z jednokolejného úseku je řešen pomocí samovratných výhybek bez elektrického ovládání. Celý systém vjezdu souprav do úseku je řešen systémem BSV, kdy v kolejišti je umístěna smyčka pro příjem rádiového signálu a jedoucí vozidlo které tento signál vysílá, se po přejetí daného místa do systému zaregistruje a dále pak vyčkává na návěst VOLNO. Řidiči se po přejetí této indukční smyčky rozsvítí tzv.indikátor který mu sdělí, že je přihlášen a má vyčkat. Systém pouští do jednokolejného úseku soupravy následovně: Z Poruby do centra až 3 soupravy v opačném směru, z důvodu kapacity zastávky soupravy dvě. Maximální rychlost v daném úseku je stanovena na 30 km/h. Vše je řešeno zvláštním předpisem D4 který řeší veškeré situace na daném úseku.

Dne 15. ledna 2012 proběhly na místě zkušební jízdy, za asistence vedoucích pracovníků DP, Drážního správního úřadu, zaměstnanců firmy Eurovia a Trakce, a.s., která celou část technického směru pro provoz zajišťovala. Testovaly a simulovaly se různé případy které mohou v provozu nastat. Pro zkušební jízdy byly vybrány jediné obousměrné tramvaje v Ostravě a to vozy Vario LF3/2 ev.č.1651, 1652 a 1653 a ve večerních hodinách byla přivezena z vozovny v Porubě i souprava T3R.P ev.č.952+974. Během zkušebních jízd bylo simulováno jednak klasické pojíždění úseku, v obou směrech, dále jízda dvou vozů proti sobě, jízda v dopravní špičce, čili všechny tři tramvaje za sebou v jednom směru a posléze v druhém směru a dále stav, kdy byly všechny tři vozy po protisměrné koleji převezeny až na zastávku Nová Ves vodárna a provozním způsobem byly poslány zpět na místo. Zde se ověřovalo, jak se bude systém chovat, když za plného provozu dojde k nahromadění tramvají z jednoho směru. Celá akce byla završená ve 3:55 kdy byl spuštěn zkušební provoz který spočívá v plném provozním zatížení.
V rámci výluky byla zavedena autobusová linka 42 v trase Svinov nádraží – Svinov nádraží přes zastávky Řecká, Francouzská, Poruba vozovna, Slavíkova a Třebovická.

Mobilní dokumentace prvního vozu který přijel na zastávku Svinov mosty horní zastávka ze zástupci drážního správní úřadu, Dopravního podniku a zhotovitele firmy Eurovia. | 15.1.2012
Probíhající zkušební jízdy. | 15.1.2012 Probíhající zkušební jízdy. | 15.1.2012
Probíhající zkušební jízdy s drobnou úpravou textu na BUSE panelu :) | 15.1.2012 Probíhající zkušební jízdy. | 15.1.2012
Souprava vozů čekající na signál „VOLNO“ v zastávce Svinov mosty horní zastávka směr centrum, plot ze zakazující značkou zabraňuje lidem vstup na zrušený přechod který byl z bezpečnostních důvodů uzavřen 17. ledna. | 23.1.2012 Zastávka Svinov mosty horní zastávka pro tramvaje směr Poruba a pro autobusy směr centrum. | 23.1.2012
Jediný přechod pro chodce na zastávce. | 23.1.2012 Smyčka pro příjem signálu BSV. | 23.1.2012
Pohled z kabiny řidiče směrem do Poruby, nalevo autobus který jede v protisměrném jízdním pruhu určený právě pro autobusy a složky IZS. | 24.1.2012 Pohled z kabiny řidiče směrem do centra. | 24.1.2012
Vůz Trio ev.č.1258 opouští jednokolejný úsek. | 24.1.2012 Pohled z kabiny řidiče na staveniště. | 24.1.2012
Při čekání na signál „VOLNO“ je nutno zhasnout světla aby neoslňovala protijedoucího řidiče. | 24.1.2012 Nově zřízený vstup na mosty. | 23.1.2012 Pohled na severní část Svinovských mostů. | 23.1.2012 Na každém označníku v oblasti Svinova je vyvěšen též schématický plánek. | 23.1.2012 Rekonstrukce odhalila i pozůstatky po původní tramvajové trati. | 23.1.2012

Ukázky hlášení ve vozidlech o výluce:
Zrušení BUS zastávky Svinov mosty, horní zastávka
Přestup na BUS linku 42

Text: Burák a redakce

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021