Hromadná doprava ve Vídni 2011

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Hromadná doprava ve Vídni 2011


Kloubový vůz typu „E“ s vlečným vozem na lince 1 zahajuje naši návštěvu rakouské Vídně.  | 17.12.2011
Pod velkým P+R parkovištěm se nachází konečná stanice linky U1 – Leopoldau se třemi kolejemi. U stanice je vybudované nové depo. | 17.12.2011 Šestivozová souprava metra přijíždí z obratových kolejí. Její odjezd za 2 minuty hlásá digitální panel. Interval byl v sobotu přes den 5 minut, večer se prodlužoval na 8 minut. | 17.12.2011 Moderní šestivozové jednotky Siemens „V“ jsou dodávány od roku 2000. Mezi první/poslední dveře a peron se při otevření dveří vysune spojovací plošinka. | 17.12.2011 Celá jednotka je průchozí. Dobře známé měchy poněkud větších rozměrů kryjí přechod. Po stranách jsou v červených dvířkách střídavě umístěny hasicí přístroje a žebříky. Vozy jsou klimatizované a vytápěné. | 17.12.2011 Na rozdíl od vozů nejsou stanice nijak tepelně zajištěné. V okrajových částech metro jezdí nad povrchem po dlouhých mostech. | 17.12.2011
Všechny stanice metra se sobě velmi podobají, linky se liší barevným provedením, jednotlivé stanice jsou téměř k nerozeznání. | 17.12.2011 Schéma ve voze metra naznačuje jen nejrychlejší spojení po městě. | 17.12.2011 Stanice Donauinsel. Dveře po pravé straně vedou přímo ven. | 17.12.2011 Přestupní stanice U1 a U2 Praterstern na fialové trase U2. Na design dopravních staveb si ve Vídni opravdu příliš nepotrpí. Starší stanice metra jsou navíc velmi zanedbané. | 17.12.2011 Druhým typem souprav metra jsou dvouvozové jednotky „U“, které jsou spojovány do šestivozových nebo čtyřvozových souprav. Zde pohled do kabiny jednoho z vozů „U“. | 17.12.2011
Interiér vozu metra „U“. Dveře se otevírají pákou, každé křídlo zvlášť. | 17.12.2011 Stanice Stadion (za sklem nahoře) je vybavena masovými vstupy používanými zřejmě při konání sportovních akcí. | 17.12.2011 Řešení nouzové brzdy a dorozumívacího zařízení ve vozech metra. | 17.12.2011 Interiér průchozí jednotky Siemens. Jednotka je sledovaná kamerovým systémem. | 17.12.2011 Na každé stanici najdeme místo obkladů desky s průběhem linky. Schéma velmi připomíná řešení ve stanici Karlovo náměstí. Fialová šipka naznačuje směr jízdy. Bílá šipka s nápisem Kurzzug naznačuje, že pokud přijede čtyřvozová souprava, zastaví v této stanici u zadní části nástupiště. | 17.12.2011
Kloubový vůz typu „E“ s vlečným vozem na lince 1 velmi tiše a pomalu dobrzďuje do zastávky. | 17.12.2011 Ve velmi starém interiéru jsou stejně jako v metru k zapůjčení časopisy. | 17.12.2011 Skládací dveře jsou, stejně jako ve všech ostatních dopravních prostředcích, vybaveny dveřním automatem. Žádný dopravní prostředek ve Vídni není vybaven dveřní výstrahou. | 17.12.2011 Řidiči tramvají si mohou jen nechat zdát o uzavřených kabinách. V tomto voze měl řidič navíc k dispozici jen nožní zvonek známý z historických tramvají. | 17.12.2011 Na území Vídně jezdí dva tramvajoví dopravci. Druhý menšinový dopravce provozuje velmi zvláštní soupravy složené z různých typů vozů. | 17.12.2011
Zadní vůz soupravy provozuje i vídeňský dopravní podnik na lince metra U6. | 17.12.2011 Vídeňský vůz ULF na lince 62. | 17.12.2011 Na fotce je zachyceno křížení tramvají s automobilovou komunikací. Signál „STŮJ“ je ve Vídni řešen mírně odlišně. | 17.12.2011 Rekonstruovaný kloubový vůz „E“ s vlečným vozem. | 17.12.2011 Obousměrný tramvajový vůz na dvoukolejné zastávce. | 17.12.2011
Jednotlivé koleje jsou na troleji označeny trojúhelníky s vyseknutými římskými číslicemi. | 17.12.2011 Kloubové vozy s vlečnými jsou spojovány talířovými spřáhly. Úmyslu přecházet mezi vozy zabraňuje plastová „značka“ připevněná pomocí pružin. | 17.12.2011 V konečné zastávce Prater Hauptallee ihned po výstupu cestujících nastoupili noví, kteří vyčkávali do pravidelného odjezdu vozu zpět do města. Řidička si mezitím šla zakouřit mimo vůz. | 17.12.2011 I ve Vídni mají pravděpodobně kontrolní body. | 17.12.2011 Dokud nápis a tlačítko svítí, mohou si cestující na zastávkách otvírat dveře. Ty se pomocí dveřního automatu automaticky zavírají. | 17.12.2011
Interiér stanice metra Shottentor. I v centru města se setkáváme s velmi úzkými nástupišti. | 17.12.2011 Tramvajová podzemní smyčka Shottentor s promáčklým vozem „E“ na lince 42 má nad sebou svoje povrchové dvojče pro další linky. | 17.12.2011 Stanoviště řidiče vozu „E“. | 17.12.2011 Některé vozy jsou vybaveny pohyblivým schůdkem. | 17.12.2011 Schůdek se vysouvá a zasouvá v závislosti na otevření a uzavření dveří. | 17.12.2011
Interiér prvního článku vozu ULF. | 17.12.2011 Pohled interiérem delší verze tramvaje ULF.  | 17.12.2011 ULF je vytápěn i klimatizován. Samozřejmostí je dveřní automat a absence dveřních výstrah. | 17.12.2011 V tramvajích ULF má řidič oddělenou kabinu řidiče. První dveře jsou určeny pro nástup vozíčkářů. | 17.12.2011 Základní údaje o tramvaji ULF na kabině řidiče. | 17.12.2011
ULF 737 na lince 43 na zastávce Hernals poblíž jedné z vozoven. | 17.12.2011 Pohled do vozovny Hernals. Na koleji 23 se skrývají pracovní vozy. | 17.12.2011 Harfa vozovny Hernals působí velmi udržovaně. V hale stojí odstavené vozy ULF. | 17.12.2011 Na konečné stanici linky U4 Heiligenstadt je na jedné z kolejí umístěno zpomalovací zařízení, které by mělo zbrzdit vlak při mimořádnosti. | 17.12.2011 Piktogramy u výstupu z metra. | 17.12.2011
Klasický interiér metra, tentokrát v zastávce linky U3. | 17.12.2011 Informační deska s trasou linky U3 ve stanici Westbahnhof. | 17.12.2011 Na konečné stanici metra U3 Ottakring je umístěno kovové U, coby připomínka výstavby prodloužení linky U3 v devadesátých letech. | 17.12.2011 Kontrastem ke kovovému U je historický vstup do stanice příměstské železnice. | 17.12.2011 Rozebraný eskalátor s pro Vídeň tradičními záchrannými brzdami. Celkově Vídeň zaujme stavem tratí a širokou sítí veřejné dopravy, s mimořádně tichými vozy. Pro milovníky designu dopravních prostředků a staveb zde ovšem mnoho zajímavého nenalezneme. | 17.12.2011


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021