Provoz na ozubnicové železnici ze Štrby na Štrbské Pleso nadále zajišťují dvoudílné
jednotky složené z motorového vozu řady 405.9 a řídícího vozu řady 905.9 vybavené výzbrojí
Brown-Boveri, které vyrobila švýcarská lokomotivka SLM Winterthur již před čtyřiceti lety,
což by jim na vzhledu nikdo nehádal.
K pokrytí stávajícího provozu vždy postačí jen jedna jednotka. Během dne vykoná osmnáct párů
spojů, přičemž obecně se dá říci, že jede každou hodinu, až na „zahuštění“ během odpoledne,
kdy během tří hodin jedou čtyři páry.
Na Štrbském Plese je u většiny spojů grafikonem stanoven ostrý obrat v délce úchvatných tří minut.
Protože u jednotek musí cestující uzavírat dveře manuálně, což ne vždy činili, byla do uvítacího
hlášení přidána žádost pro cestující o uzavření dveří jednotky.
Během naší návštěvy bylo na ozubnicové železnici, díky sněhové nadílce, provozováno jen to nejnutnější a vůbec
tak například nebyla prohrnuta druhá kolej na Štrbském Plese.
Protože Železniční společnost Slovensko zjistila, že po zavedení samoodbavovacího systému cestujících ve vlacích
OŽ i TEŽ formou označování předem zakoupených jízdenek v označovačích, které známe i z pražských tramvají, došlo
k radikálním poklesům tržeb, objevily se ve vlacích znovu průvodčí, dohlížející na dodržování tarifní kázně cestujících.
Kontrola je nyní vlastně dvojnásobná, protože stále platí také povinnosti si jízdenku označit v označovači.