Cvičná jízda s vozem KT8D5 ev.č.9004

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Cvičná jízda s vozem KT8D5 ev.č.9004


Oproti letům minulým má v současnosti každý řidič pražského Dopravního podniku povinnost získat oprávnění k ovládání všech provozovaných tramvajových vozů. A tak se jednoho červnového dne sešli u posledního vozu KT8D5 z předsunuté série ve vozovně Hloubětín žák a jeho instruktor... | 20.6.2010
Do posledního výjezdu vozu před modernizací, který se uskutečnil 20. dubna 2011 na dvanáctém pořadí linky 8 zbývá ještě něco času, tak si pojďme projet Prahou. Jen tu střešní orientaci ještě musíme vyladit! | 20.6.2010 Protože se za čelním sklem vozu objevuje zelená nálepka, povolující, s ohledem na správným profil kola, provoz po bezžlábkových kolejnicích, hurá na Lehovec! | 20.6.2010 S vozem zajedeme i do smyčky Vysočanská, kde bývaly dominantním prvkem linky 19 a do instalace betonových zábran vybočující karosérií sebraly nejednu auto, které stálo kde nemělo. | 20.6.2010 Z Vysočanská pěkně vystoupáme Zenklovou ulicí na Vychovatelnu a zahoupeme se po rozbitých velkoplošných panelech BKV. | 20.6.2010 Zkusíme to i do smyčky Březiněveská, Střelničná, Kobylisy... Nebo jak se tak smyčka vlastně dneska jmenuje... | 20.6.2010
...při výjezdu zavzpomínáme na dům, co stával po pravé straně a hybaj... | 20.6.2010 ...no kam asi jinam, než do Trojské ulice. V zimním období tudy cvičné jízdy jezdily pravidelně pár koleček nahoru a dolů. Aby instruktor nemrzl a v interiéru tramvaje to konečně začalo topit. | 20.6.2010 Zapózujeme fotografovi také v prostoru jednokolejné přeložky, pěkně nastavíme levou bočnici... | 20.6.2010 ...pravou bočnici... | 20.6.2010 ...a o kus dál ještě jednou levá bočnice a hurá pod stromy, které občas padají na tramvaje... | 20.6.2010
...ano do smyčky Výstaviště, u níž kdysi ve svém Parku oddechoval Julius Fučík. | 20.6.2010 Řidič přejde na druhé stanoviště a jede se na kusou kolej! | 20.6.2010 Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010 Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010 Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010
Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010
Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010 Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária. | 20.6.2010 Oddych na konci kusé koleje smyčky Výstaviště poblíž Planetária pomalu končí je třeba vydat se dál... | 20.6.2010 ...třeba na náměstí Republiky! | 20.6.2010 Zkusíme také domovní průjezd u Karlova mostu. | 20.6.2010
A což takhle smyčka Dlabačov? | 20.6.2010 Inu střední kolejí to opravdu nepůjde, obrubníky jsou proklatě blízko... | 20.6.2010 ...a tak volíme kolej vnitřní. | 20.6.2010 Otočíme přes vozovnu Střešovice a... | 20.6.2010 ...s pomocí střední koleje se vydáváme do druhé sletové smyčky. | 20.6.2010
Ano, jedeme do smyčky Královka. | 20.6.2010 Smyčka Královka a cvičné „kátéčko“. | 20.6.2010 Smyčka Královka a cvičné „kátéčko“ na vnější koleji. | 20.6.2010 Z Královky nelze jinak, než to „střihnout“ jednokolejkou v ulici Hládkov... | 20.6.2010 ...a pěkně si vůz na téhle před lety zapomenuté koleji nafotit. | 20.6.2010
A kam jinam dále než na Malostranské náměstí? Pěkně adrenalinově splítkou v domovním průjezdu... Škoda jen, že na náměstí potkáváme běžný autobus a nikoliv božský elektrobus... | 20.6.2010
Zastavíme v zastávce na Malostranském náměstí... | 20.6.2010 ...a přibrzdíme v Karmelitské ulici pod dohledem chrámu sv.Mikuláše, z jehož věže nás již nesleduje všemocná tajná státní policie STB. | 20.6.2010 Nakoukneme do druhé vozovny, z níž byly vozy KT8D5 běžně vypravovány, tedy do motolské... | 20.6.2010 ...obrátíme přes smyčku Podolská vodárna... | 20.6.2010 ...zastavíme před stále více zchátralou budovou nádraží Praha-Vyšehrad... | 20.6.2010
...a kam jinam než do posledního pražského obratiště tvořeného vratným trojúhelníkem... | 20.6.2010 ...tedy na Zvonařku! | 20.6.2010 A pěkně nadoraz konce kolejí! | 20.6.2010 Přejedeme do druhé úvratě obratiště Zvonařka... | 20.6.2010 ...a vydáme se ještě na poslední bonbónek. | 20.6.2010
Přes Vršovické náměstí, kde zapózujeme pod Vršovický zámečkem tzv.Rangherkou, neboli bývalou továrnou na výrobu hedvábí, dnes novorenesanční reprezentativní budovou z poloviny 19. století, která prochází snad nikdy nedokončenou rekonstrukcí jedeme... | 20.6.2010 ...do Minské ulice. | 20.6.2010 A co tam? Ale vlastně takřka nic. | 20.6.2010 Vlastně opravdu nic. | 20.6.2010 Ne, v Minské ulici se neděje nic zvláštního a vůbec, promiňte... | 20.6.2010
...spěcháme si pro oprávnění k řízení vozu KT8D5 do školy Elektrických drah. Dlužno závěrem poznamenat, že ve voze se nepřepravila osoba nezúčastněná na výcviku, nikdo při pořizování fotografií nezemřel a od 2. března 2012 vůz potkáváme v ulicích s ev.č.9054 jako typ KT8D5.RN2P. Howgh! | 20.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024