Depo »TEŽ« Poprad 2012 aneb již jen dva veteráni řady 420...

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Depo »TEŽ« Poprad 2012
aneb již jen dva veteráni řady 420...


Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012
Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012
Posledním provozovatelem jednotky 420 959-9 byla Železniční společnost Slovensko. | 15.7.2012
Při první návštěvě depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu v roce 2007 jsme za halou depa spatřili za sebou stojící "trojičky" 420 953-2 a 420 959-9 na jedné koleji zatímco zbývající jednotky 420 962-3 a 420 966-4 byly roztroušeny po depu. Kdo mohl tušit, jak bude tento obraz výmluvným...

V průběhu uplynulých měsíců od naší poslední návštěvy plameny hořáků autogenu nemilosrdně ze světa sprovodily obě "šedesátkové" električky 420 962-3 a 420 966-4. Jednotka 420 962-3, která již od roku 2009 stála mimo zatrolejovanou část kolejiště byla oficiálně poslední provozní jednotkou řady 420, která byla ve stavu TEŽ, ač tomu její vzhled vůbec nenasvědčoval.

Na jednotce 420 953-2 probíhají v prostorech depa velmi zvolna práce, které jí mají změnit v provozní muzejní exponát. Takřka desetiletí odstavení na nekrytých plochách se však na ní podepsalo více, než všichni předpokládali a během uplynulého roku vzhledová část její opravy příliš nepokročila. Přesto se podařilo uskutečnit vše proto, aby po papírové stránce mohlo trojče vyjet vlastní silou na trať. Byla provedena tlaková zkouška vzduchojemů, sepsaná zpráva o uskutečněné elektrorevizi, provedená technická kontrola...

Druhá ze zbývajících jednotek, 420 959-9 zatím stojí vystavena drsnému tatranskému podnebí. Zda z ní vznikne druhá muzejní trojička, aby bylo případně možné vytvářet soupravu trojiček tak, jak to bývalo v minulosti běžné, není po předchozích zkušenostech příliš pravděpodobné.

Neúprosný čas se krutě podepisuje na přežívající „trojičce“ 420 959-9... | 15.7.2012
Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012
Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012
Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012
Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012
Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Interiér jednotky 420 959-9. | 15.7.2012 Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad... | 15.7.2012 ...a její opadávající lak se povaluje všude podél koleje... | 15.7.2012
Jednotka 420 959-9 postává odstavená pod širým nebem depa Poprad. | 15.7.2012
Po otevření vrat popradského depa na nás vykoukne opravovaná „trojička“ 420 953-2... | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Více jak půlstoletí dělí dva muzejní exponáty, „Kometu“ ev.č.22 z roku 1910 a opravovanou „trojičku“ 420 953-2 z roku 1968 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012
Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012
Opravovaná „trojička“ 420 953-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012
Podúrovňový soustruh pro metrový rozchod v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Zvedáky karoserie jednotek řady 425 v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Vyvázaný čelní podvozek z jednotky 425 955-2 v hale popradského depa. | 15.7.2012 Jednotka 425 952-9 na údržbě v hale popradského depa. | 15.7.2012 Jednotka 425 952-9 na údržbě v hale popradského depa. | 15.7.2012
V přítmí popradského depa se skrývá také poštovní elektrický vůz ev.č.22, který dodala budapešťská firma Ganz do Tater v roce 1913. Vůz, který dojezdil v roce 1977 měl být původně sešrotovaný. V současnosti přidělává svým fanoušků na čele vrásky velkou závadou elektromotoru... | 15.7.2012 Vlečný vůz ev.č.12 je nejstarším dochovaným provozním vozidlem Tatranských Elektrických Železnic. Byl vyrobený v roce 1908 firmou Ganz Budapešť. | 15.7.2012 Odstavené pracovní lokomotivy v popradském depu. | 15.7.2012 Pracovní lokomotivy v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu v čele s akumulátorovou lokomotivou 199.951-5, která slouží k posunu v depu. | 15.7.2012 Vlečný vůz z roku 1912. | 15.7.2012
Krytý pracovní vůz ve společnosti vlečného vozu z roku 1912 v depu Poprad. | 15.7.2012 Krytý pracovní vůz ve společnosti vlečného vozu z roku 1912 v depu Poprad. | 15.7.2012 Krytý nákladní vůz ev.č.35 byl vyrobený pravděpodobně v roce 1910. Na koleje Tatranských Elektrických Železnic se dostal během roku 1933. | 15.7.2012 Krytý nákladní vůz ev.č.35 byl vyrobený pravděpodobně v roce 1910. Na koleje Tatranských Elektrických Železnic se dostal během roku 1933. | 15.7.2012 Pro budoucí generace jsou v popradském depu zachovány také kabiny lanovek mířících na Skalnaté Pleso. Větší z nich je kabina č.1 „druhé generace“ visuté lanové dráhy Tatranská Lomnica - Skalnaté Pleso, menší pak patří původní kabinkové dráze na Skalnaté pleso, která byla v roce 1993 modernizována. Kabinka z roku 1973 dostala symbolické číslo 100, přestože kabinek bylo jen 92. | 15.7.2012
Elektrický vůz EMU 49.001 přezdívaný „Škoduľa“ byl do Tater dodán na začátku roku 1930. Na služebních vlacích dojezdil v roce 1983, kdy v něm vyhořela část elektrické výzbroje, což bylo také důvodem k jeho definitivnímu odstavení. Dnes čeká na sponzora rekonstrukce... | 15.7.2012
Pracovní motorová lokomotiva 702.951-2. | 15.7.2012 Pracovní motorová lokomotiva 702.951-2. | 15.7.2012 Pracovní motorová lokomotiva 702.951-2. | 15.7.2012 Pracovní vůz přestavěný z někdejšího vlečného vozu odstavený v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Pracovní vůz 495.955-7 přestavěný v roce 1973 z motorového vozu EMU 49.005, vyrobeného v roce 1956, měl dokonce spalovací motor, který mu umožňoval pohyb při napěťových výlukách. | 15.7.2012
Pracovní vůz 495.955-7 přestavěný v roce 1973 z motorového vozu EMU 49.005, vyrobeného v roce 1956, měl dokonce spalovací motor, který mu umožňoval pohyb při napěťových výlukách. | 15.7.2012 Pracovní vůz 495.955-7 přestavěný v roce 1973 z motorového vozu EMU 49.005, vyrobeného v roce 1956, měl dokonce spalovací motor, který mu umožňoval pohyb při napěťových výlukách. | 15.7.2012 Pracovní vůz 495.955-7 přestavěný v roce 1973 z motorového vozu EMU 49.005, vyrobeného v roce 1956, měl dokonce spalovací motor, který mu umožňoval pohyb při napěťových výlukách. Třeba se jednou dočká alespoň také pěkného laku jako v sousedství odstavený motorový elektrický vůz EMU 49.001 a krytý nákladní vůz ev.č.35. | 15.7.2012 Pracovní přípojný vůz přestavěný z někdejšího vlečného vozu Tatranských Elektrických Železnic. | 15.7.2012 Pracovní vozy pro údržbu trolejového vedení v depu Poprad. | 15.7.2012
Dvojice krytých montážních vozů pro údržbu trolejového vedení v depu Popradu. | 15.7.2012 Dvojice krytých montážních vozů pro údržbu trolejového vedení v depu Popradu. | 15.7.2012 Dvojice krytých montážních vozů pro údržbu trolejového vedení v depu Popradu. | 15.7.2012 Plošinový vůz na přepravu cívek s trolejovým drátem v depu Popradu. | 15.7.2012 Plošinový vůz na přepravu cívek s trolejovým drátem v depu Popradu. | 15.7.2012
Pracovní vozy pro údržbu trolejového vedení v depu Poprad. | 15.7.2012 Oplenový vůz Pq/u ve společnosti výsypného vozu Sa/u v popradském depu Tatranských Elektrických Železnic. | 15.7.2012 Oplenový vůz Pq/u v popradském depu Tatranských Elektrických Železnic. | 15.7.2012 Dvojice výsypných vozů Sa/u v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Výsypné vozy Sa/u a oplenový vůz Pq/u v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012
Sněhová fréza se ve společnosti jednotky 425 962-8 jistě připravuje na další sněhovou sezónu... | 15.7.2012 Sněhové radlice odložené na oplenovém vozu Pq/u v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Za sněhovými radlicemi odloženými na oplenovém vozu Pq/u v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu jen nesměle vykukuje odstavená jednotka 420 959-9. | 15.7.2012 Pracovní mechanismy v depu Tatranských Elektrických Železnic v Popradu. | 15.7.2012 Pozůstatek odpojené úzké koleje a zazděných vrat v popradském depu. | 15.7.2012
Vlečný vůz „velké“ železnice 011.036-1 na úzkých podvozcích „malé“ železnice obdržel v popradské depu nový lak. | 15.7.2012 Jednotka 425 962-8 odstavená v depu Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 425 957-8 v depu Poprad. | 15.7.2012 Jednotka 425 963-6 v depu Poprad. | 15.7.2012 V depu Poprad si pochutnáte i na jahodách, tak snad si fanoušci časem opravdu „ochutnají“ také provozní muzejní trojičku... | 15.7.2012

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021