|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Depo »TEŽ« Poprad 2012
|
Při první návštěvě depa Tatranských Elektrických Železnic v Popradu v roce 2007 jsme za
halou depa spatřili za sebou stojící "trojičky" 420 953-2 a 420 959-9 na jedné koleji zatímco zbývající jednotky 420 962-3
a 420 966-4 byly roztroušeny po depu. Kdo mohl tušit, jak bude tento obraz výmluvným...
V průběhu uplynulých měsíců od naší poslední návštěvy plameny hořáků autogenu nemilosrdně ze světa sprovodily obě "šedesátkové" električky 420 962-3 a 420 966-4. Jednotka 420 962-3, která již od roku 2009 stála mimo zatrolejovanou část kolejiště byla oficiálně poslední provozní jednotkou řady 420, která byla ve stavu TEŽ, ač tomu její vzhled vůbec nenasvědčoval. Na jednotce 420 953-2 probíhají v prostorech depa velmi zvolna práce, které jí mají změnit v provozní muzejní exponát. Takřka desetiletí odstavení na nekrytých plochách se však na ní podepsalo více, než všichni předpokládali a během uplynulého roku vzhledová část její opravy příliš nepokročila. Přesto se podařilo uskutečnit vše proto, aby po papírové stránce mohlo trojče vyjet vlastní silou na trať. Byla provedena tlaková zkouška vzduchojemů, sepsaná zpráva o uskutečněné elektrorevizi, provedená technická kontrola... Druhá ze zbývajících jednotek, 420 959-9 zatím stojí vystavena drsnému tatranskému podnebí. Zda z ní vznikne druhá muzejní trojička, aby bylo případně možné vytvářet soupravu trojiček tak, jak to bývalo v minulosti běžné, není po předchozích zkušenostech příliš pravděpodobné. |
||||