K těžké dopravní nehodě vozu KT8D5 ev.č.9006 došlo dne 16. září 1994 na tramvajové trati poblíž hloubětínské
vozovny. Vůz, vypravený toho dne na šesté pořadí linky 37 odbočoval Z Kolbenovy ulice vpravo přes dva jízdní
pruhy na tramvajovou trať vedenou na samostatném tělese od zastávky Nový Hloubětín k zastávce (Starý) Hloubětín.
Ve chvíli, kdy byl již přední částí v silnici, přiřítil se plnou rychlostí osobní automobil a narazil do
předního podvozku prvního článku. Ten vykolejil a pohybová energie vykonala další zkázu! Přední článek za
sebou strhnul postupně oba další články a vykolejená tramvaj se nekontrolovatelně řítila dál. V cestě jí,
bohužel, stál sloup napáječe, o který se postupně roztříštila.
Podle svědků měl řidič automobilu před
nehodou i při ní plno práce, neboť pilně telefonoval z mobilního telefonu a nezbývalo mu příliš pozornosti
pozornosti na řízení. Je až neuvěřitelné, že v takto poškozené tramvaji nebyl nikdo zraněn. Dílem k tomu
přispěla skutečnost, že cestujících v ní v tuto chvíli bylo minimálně.
Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl opravdu značný. Od počátku se prakticky nedalo uvažovat o opravě
zdemolovaných a pokroucených jednotlivých článků. Přesto byla dne 19. září 1994 vystavena žádanka o opravu
tohoto vozu. V ní byl rozsah poškození shrnut následovně:
článek "A": zdemolována zadní a pravá část
článek "B": poškozená pravá část
článek "C": zcela zdemolován
Odhad škody činil 5 000 000 Kč. Komise, která se sešla při prohlídce vozu, konstatovala, že vůz je neopravitelný
a navrhla jeho zrušení. Jistou dobu se uvažovalo, nechat ho opravit v ČKD a zároveň vzorově zmodernizovat, ale
i tato varianta znamenala jediné - postavit zcela novou tramvaj. Další variantou byl nákup některého vozu
z Košic...
K ničemu takovému však nikdy nedošlo a nešťastný vůz 9006 stál ještě dlouhý čas v hloubětínské vozovně. Postupně
byl rozebírán na náhradní díly. Nakonec byl odtažen do Ústředních dílen v Hostivaři, kde byly některé části
využity ke zprovoznění vozu KT8D5 ev.č.9012. Zbytek byl během zimy 1995/1996 postupně sešrotován.