Nehoda vozu KT8D5 ev.č.9006

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Nehoda vozu KT8D5 ev.č.9006


Vůz KT8D5 ev.č.9006 ještě v plné síle svých trakčních motorů projíždí křižovatkou dolní Palmovka. | květen 1994
K nejzávažnější nehodě vozů KT8D5 došlo u zastávky Nový Hloubětín, kdy po nárazu osobního automobilu vůz ev.č.9006 vykolejil a následně narazil do sloupu napaječe. Všechny tři články byly zdemolovány a vůz byl zrušen. | 16.9.1994
K těžké dopravní nehodě vozu KT8D5 ev.č.9006 došlo dne 16. září 1994 na tramvajové trati poblíž hloubětínské vozovny. Vůz, vypravený toho dne na šesté pořadí linky 37 odbočoval Z Kolbenovy ulice vpravo přes dva jízdní pruhy na tramvajovou trať vedenou na samostatném tělese od zastávky Nový Hloubětín k zastávce (Starý) Hloubětín. Ve chvíli, kdy byl již přední částí v silnici, přiřítil se plnou rychlostí osobní automobil a narazil do předního podvozku prvního článku. Ten vykolejil a pohybová energie vykonala další zkázu! Přední článek za sebou strhnul postupně oba další články a vykolejená tramvaj se nekontrolovatelně řítila dál. V cestě jí, bohužel, stál sloup napáječe, o který se postupně roztříštila.

Podle svědků měl řidič automobilu před nehodou i při ní plno práce, neboť pilně telefonoval z mobilního telefonu a nezbývalo mu příliš pozornosti pozornosti na řízení. Je až neuvěřitelné, že v takto poškozené tramvaji nebyl nikdo zraněn. Dílem k tomu přispěla skutečnost, že cestujících v ní v tuto chvíli bylo minimálně.

Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl opravdu značný. Od počátku se prakticky nedalo uvažovat o opravě zdemolovaných a pokroucených jednotlivých článků. Přesto byla dne 19. září 1994 vystavena žádanka o opravu tohoto vozu. V ní byl rozsah poškození shrnut následovně:

  • článek "A": zdemolována zadní a pravá část
  • článek "B": poškozená pravá část
  • článek "C": zcela zdemolován
  • Odhad škody činil 5 000 000 Kč. Komise, která se sešla při prohlídce vozu, konstatovala, že vůz je neopravitelný a navrhla jeho zrušení. Jistou dobu se uvažovalo, nechat ho opravit v ČKD a zároveň vzorově zmodernizovat, ale i tato varianta znamenala jediné - postavit zcela novou tramvaj. Další variantou byl nákup některého vozu z Košic...

    K ničemu takovému však nikdy nedošlo a nešťastný vůz 9006 stál ještě dlouhý čas v hloubětínské vozovně. Postupně byl rozebírán na náhradní díly. Nakonec byl odtažen do Ústředních dílen v Hostivaři, kde byly některé části využity ke zprovoznění vozu KT8D5 ev.č.9012. Zbytek byl během zimy 1995/1996 postupně sešrotován.

    K nejzávažnější nehodě vozů KT8D5 došlo u zastávky Nový Hloubětín, kdy po nárazu osobního automobilu vůz ev.č.9006 vykolejil a následně narazil do sloupu napaječe. Všechny tři články byly zdemolovány a vůz byl zrušen. | 16.9.1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994
    Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994
    Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | 26.9.1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994
    Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Rozsah poškození interiéru vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný. | září 1994 Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995
    Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995 Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995 Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995 Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995 Odstavený vůz KT8D5 ev.č.9006 vyčkává v areálu Ústředních dílen na šrotaci. | 15.6.1995
    A to je konec... Rozsah poškození vozu KT8D5 ev.č.9006 byl značný a proto po vytěžení použitelných dílů dochází k jeho šrotaci... | podzim 1995

    Spolupráce: Vladislav Borek

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024