Celkově mělo být v Praze podle plánů provozováno až 290 vozidel KT8D5, nakonec
však byly Dopravnímu podniku Praha předány jen ve 48 kusech. V roce 1986 šlo o vozy ev.č.9001 - 9004 z ověřovací série, která
se od dalších vozů lišila viditelně zejména provedením střešních krytů a poloautomatickými spřáhly ESW. V roce 1989 následovaly vozy
ev.č.9005 - 9028 a o rok později dodávku uzavřely vozy ev.č.9029 - 9048.
Po mnoha náročných zkouškách v pražských ulicích vyjely dne 7. července 1986 první tři vozy KT8D5 ověřovací série
z vozovny Hloubětín, aby svezly první cestující. Šlo o vozy ev.č.9001, 9002 a 9003 vypravené na linku 15, provozovanou
tehdy ze smyčky Černý Most (dnes Lehovec) přes Harfu a Karlín do smyčky Sokolovská (dnes Florenc). Jedním z prvních řidičů,
těchto nových vozů byl Vladislav Borek, člověk jemuž se po 27 letech dostalo cti provoz klasických vozů
KT8D5 v pražských
ulicích ukončit.
Od roku 2004 probíhala postupná modernizace vozů KT8D5 na typ
KT8D5.RN2P s dosazením středního nízkopodlažního článku
a zvýšením jejich původního ev.č. o padesát. Na jaře roku 2013 tak již zbývaly poslední dva provozní vozy ev.č.9030 a 9048,
s nimiž se Dopravní podnik Praha rozloučil na dočasně obnovené lince 15 dne 21 .května 2013.
Zatímco druhé pořadí linky bylo obsazeno vozem ev.č.9030, který po ukončení služby zamířil na modernizaci,
první pořadí obsadil poslední dodaný vůz nesoucí ev.č.9048 určený pro Muzeum MHD.
Tento vůz řídil právě Vladislav Borek, aby jej po ukončení služby převezl do vozovny Střešovice, Muzea MHD, kde se za ním
v 17:12 zavřela vrata dvanácté koleje a provoz klasických kátéček v pražských ulicích skončil.