Velmi často sportovní a kulturní akce konané na půdě našeho hlavního města znamenají změny a posilování hromadné dopravy. V minulosti
se tak dělo zejména v oblasti Holešovic (Sportovní hala) a Strahova (Spartakiádní stadion). V souvislosti s Mistrovstvím světa v ledním
hokeji konaném v roce 1972 se tak v pražských ulicích objevily tramvajové linky označené písmeny.
Dějištěm zápasů, konaných mezi 7. a 22. dubnem 1972 byla tradičně holešovická sportovní hala v areálu tehdejšího Parku kultury a oddechu
Julia Fučíka (dnešní Výstaviště Holešovice). Pro návoz diváků sloužily pravidelné tramvajové linky
3 (staré třívozové soupravy), 14 (1xT1), 17
(2xT3) a 29 (2xT3). Těsně před začátky utkání byly do oblasti odkláněny linky 13
(2xT3), 15 (2xT3) a 26 (staré vlaky motorový vůz + vlek Krasin).
Pro odvoz diváků pak sloužily ještě účelové linky A a B. Obě byly v provozu
od 18:30 hodin (odvoz z odpoledního utkání) do 22:30 hodin (odvoz z večerního utkání).
Linka
A byla vedena v trase: Park kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště Holešovice) – Veletržní –
Nádraží Bubny – Těšnov – Florenc – Jindřišská – Vodičkova – Karlovo náměstí – Albertov - Výtoň – Palackého náměstí – Karlovo náměstí
a stejnou cestou zpět do Holešovic.
Linka byla obsazena 15 vlaky. Ve všední den byly vozy pro tuto linku získávány přejezdy ze špičkových linek 31 a 32. S ohledem na typ vlaku
těchto linek byla linka A obsazena sólo vozy T1 (přejezdy z linky 32) a sólo vozy T3 (přejezdy z linky 31).
V sobotu a v neděli, když linky 31 a 32 nejezdily, byly určeny pro přejezd určená pořadí určitých linek. S ohledem na linky, ze kterých se
přejíždělo, byla linka A obsazena jedním sólo vozem T1 (přejezd z linky 14), 3 sólo vozy T3 (přejezdy z linek 10 a 24) a 11 vlaky 2xT3
(přejezdy z linek 5, 13, 15, 17). V neděli to bylo obdobné, jezdily tu 3 sólo vozy a 12 souprav 2xT3.
Linka B byla vedena v trase: Pelc, Tyrolka – Park kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště Holešovice) –
Strossmayerovo náměstí – Dlouhá třída – Můstek – Muzeum – Italská – Olšanské hřbitovy.
Linka byla obsazena 16 vlaky. Ve všední den na ní přejíždělo 12 vlaků ze špičkové linky 25 (2xT3) a 4 vozy ze špičkové linky 31 (1xT3).
V sobotu a v neděli, když linky 25 a 31 nejezdily, byly přejezdy tvořeny podobně jako u linky A.
V sobotu zde jezdilo 9 vlaků 2xT3 (přejezdy ze spřažených linek), 1 sólo T1 (přejezd z linky 14) a 6 sólo T3 (přejezdy z linek 10 a 16).
V neděli zde bylo nasazeno 13 vlaků 2xT3 a 3 sólo T3.
Přejezd z linky 16 mohl být i sólo vůz T1.