Výstavba druhé karlovarské lanové dráhy se uskutečnila současně se stavbou hotelu Imperiál, zahájení provozu
proběhlo 15. června 1912. Horní stanice lanové dráhy se nacházela blíže k samotnému hotelu než stanice lanovky
tunelové, a tak by se dalo předpokládat, že bude lázeňskými hosty využívána více. Bohužel se dolní stanice
lanovky nacházela takřka na zelené louce, do centra Karlových Varů to bylo hodně přes kilometr a její využívanost
proto nebyla příliš velká.
Technologické zařízení lanovky dodala švýcarská firma Gesselschaft der L.v.Rolleschen Eisenwerke z Gerlafingenu.
Jednokolejná lanovka o rozchodu 1000 mm na místy vysokém betonovém náspu o délce 126 metrů měla ve svém středu
zřízenu Abtovu výhybku o délce 77 metrů. Z toho vyplývá, že jednokolejná byla pouze krajní část v prostoru stanic.
Vozy pro lanovou dráhu byly celodřevěné s dveřmi umístěnými pouze (v pohledu od dolní stanice) vpravo, podle umístění
nástupišť. Strojovna lanové dráhy se nacházela v horní stanici.
Po druhé světové válce byl technický stav lanové dráhy slušně řečeno neuspokojivý, po provedení nejnutnějších oprav
však sloužila dál. Mezi roky 1955 – 1957 její význam vzrostl, neboť tunelová lanovka byla mimo provoz. V roce 1959
se však na lanovce objevila závažná technická závada, která znamenala zastavení provozu. Pro vysokou nákladnost opravy
a již zmíněnou nízkou využívanost byla lanová dráha zrušena. V letech 1960 – 1961 proběhla demontáž strojního vybavení
a vozů.
Budovy obou stanic dnes slouží jiným účelům, ve spodní stanici je však zazděný otvor, jimž vozy vjížděly dovnitř,
u stanice horní je pak zbouraná dřevěná přístavba sloužící jako nástupiště. Zachována zůstala také většina traťového
tělesa včetně služebního schodiště podél koleje. Pouze zábradlí je již značně zkorodované a svůj účel neplní.
Pozorovatele však překvapí zejména zachování většiny původních pražců a kolejnic, na než jsou však navařené kovové
úchyty potrubí vedených ze spodní do horní stanice. Ideální k návštěvě je samozřejmě období vegetačního klidu, kdy
stromy shodí své olistění a traťové těleso je znatelnější...