Londýn 2014 Londýnské dopravní muzeum

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Londýn 2014
Londýnské dopravní muzeum


Londýnské Dopravní Muzeum sídlí v oblasti Covent Garden v londýnském obvodu Westminster. Hlavní část sbírek muzea je umístěna v rozsáhlé budově postavené roku 1872, dříve používané jako květinová tržnice. | 4.7.2014
Vstupenku za 15 liber máte? Pak můžete s námi vstoupit dovnitř. | 4.7.2014
Dopravní hala muzea. | 4.7.2014
Za počátky londýnské hromadné dopravy se dají považovat nosítka z období 1780-1800. K jejich „pohonu“ bylo třeba dvou osob. | 4.7.2014 Za počátky londýnské hromadné dopravy se dají považovat nosítka z období 1780-1800. K jejich „pohonu“ bylo třeba dvou osob. | 4.7.2014 Replika omnibusu z roku 1829, postavená v roce 1929. | 4.7.2014 Omnibus z roku 1875. | 4.7.2014 Omnibus z roku 1875. | 4.7.2014
Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014 Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014 Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014 Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014 Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014
Vůz koňské tramvaje ev.č.284 postavený firmou John Stephenson & Co, New York, v roce 1882. | 4.7.2014
Parní lokomotiva ev.č.23 z roku 1866 je jedinou zachovalou lokomotivou první podzemní dráhy světa. | 4.7.2014 Parní lokomotiva ev.č.23 z roku 1866. | 4.7.2014 Vůz ev.č.400 z roku 1900. | 4.7.2014 Interiér vozu ev.č.400. | 4.7.2014 Interiér vozu ev.č.400. | 4.7.2014
Rozzlobený cestující vozu ev.č.400. | 4.7.2014 Motorový vůz LER Q23 ev.č.4248 z roku 1923. | 4.7.2014 Interiér motorový vůz LER Q23 ev.č.4248 z roku 1923. | 4.7.2014 Interiér motorový vůz LER Q23 ev.č.4248 z roku 1923. | 4.7.2014 Elektrická lokomotiva ev.č.5 je jednou z 20 elektrických lokomotiv postavených pro Metropolitní železnici v letech 1922-1923. Má čtyři trakční motory. Lokomotiva byla pojmenován po poslanci Johnu Hampdenovi (1594-1643). | 4.7.2014
Trolejbus z roku 1939, autobus z roku 1911 a tramvaj z roku 1910. Historie hromadné dopravy města Londýna na malé ploše. | 4.7.2014
Autobus typu B pochází z roku 1911... | 4.7.2014 ...kromě řidiče byli povětrnostní nepřízni vystaveni také cestující v patře autobusu. | 4.7.2014 Do patra autobusu se vcházelo pěkně po točitém schodišti. | 4.7.2014 Autobus pochází z roku 1911, tramvaj je ještě o rok starší - 1910. | 4.7.2014 Autobus pochází z roku 1911, tramvaj je ještě o rok starší - 1910. | 4.7.2014
Trolejbus z roku 1939, autobus z roku 1911 a tramvaj z roku 1910. Historie hromadné dopravy města Londýna na malé ploše. | 4.7.2014
Patrová londýnská tramvaj pochází z roku 1910. | 4.7.2014 Patrová londýnská tramvaj pochází z roku 1910. | 4.7.2014 Patrová londýnská tramvaj pochází z roku 1910. | 4.7.2014 Cestující londýnskou tramvají. | 4.7.2014 Z horního patra vedly do přízemí točité schody. | 4.7.2014
Ano, londýnskými ulicemi jezdily v letech 1931-1962 také trolejbusy. Samozřejmě patrové, jak jinak. Na přelomu čtyřicátých a padesátých let minulého století dosahovala jejich síť 410 kilometrů a na provoz 60 linek bylo k dispozici 1 811 trolejbusů. | 4.7.2014
London Transport Museum, Londýnské dopravní muzeum, má své hlavní sídlo v budově, která byla v roce 1871 vybudována pro květinovou tržnici na tržišti ve čtvrti Covent Garden ve východní části Westminsteru. Tržnice v budově vydržela sto let, muzeum zde sídlí od roku 1980. Pro rozsáhlou rekonstruci bylo muzeum v letech 2005 - 2007 uzavřeno.

Stávající expozice umožňuje návštěvníkům vstoupit do alespoň částí většiny vystavených vozidel, usadit se na dobových sedačkách a zkusit zažít pocity našich předků, kteří například v roce 1890 uháněli podzemím Londýna.

Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014
Trolejbus typu K2 pochází z roku 1939. Trolejbusové linky měly číselné značení v řadě 5xx a 6xx. | 4.7.2014 Trocha soustředění je třeba, když průvodčí s pomocí bambusové tyče nasazuje sběrače zpět na troleje... | 4.7.2014
Interiér trolejbusu. | 4.7.2014 Logo trolejbusové dopravy vycházelo z již zavedeného loga podzemní dráhy. | 4.7.2014 Trolejbusové sběrače. | 4.7.2014 Trolejbusové sběrače. | 4.7.2014 Trolejbusové trolejové vedení v areálu muzea. | 4.7.2014
Logo podzemní dráhy. | 4.7.2014
Vůz londýnského metra z roku 1938, ev.č.11182, v expozici naznačující jeho výjezd z tunelu. | 4.7.2014
Již vozy londýnského metra z roku 1938 měly interiér rozdělený na příčně... | 4.7.2014 ...a podélně umístěné sedačky. | 4.7.2014 Interiér vozu londýnského metra z roku 1938. | 4.7.2014 Vůz londýnského metra z roku 1938, ev.č.11182. | 4.7.2014 Část expozice s vozem z roku 1938. | 4.7.2014
Vůz londýnského metra z roku 1938, ev.č.11182. | 4.7.2014
Jen račte, sestoupíme do podzemí... | 4.7.2014 ...jen nejdřív ten tunel musíme vylámat. | 4.7.2014 Model výstavby londýnského metra v životní velikosti. | 4.7.2014 Model výstavby londýnského metra v životní velikosti. | 4.7.2014 Model výstavby londýnského metra v životní velikosti. | 4.7.2014
Typická dřevená lavice s logem podzemní dráhy... | 4.7.2014 ...začala být v novějších stanicích nahrazována kovovými. | 4.7.2014 Elektrická lokomotiva ev.č.13 Mather & Platt z roku 1890. | 4.7.2014 Elektrická lokomotiva ev.č.13 Mather & Platt z roku 1890. | 4.7.2014 Elektrická lokomotiva ev.č.13 Mather & Platt z roku 1890. | 4.7.2014
Elektrická lokomotiva ev.č.13 Mather & Platt z roku 1890 je v expozici spojena s vozem ev.č.10 pocházejícím ze stejného roku. | 4.7.2014
Elektrická lokomotiva ev.č.13 Mather & Platt z roku 1890. | 4.7.2014 Vůz podzemní dráhy ev.č.10 z roku 1890. | 4.7.2014 Vůz podzemní dráhy ev.č.10 z roku 1890. | 4.7.2014 Většina vystavených dopravních prostředků je pro návštěvníky v jedné části zpřístupněna, ve druhé pak novodobí cestovalé mohou... | 4.7.2014 ...konfrontovat podobu s dávnými cestujícími. | 4.7.2014
Informovanost cestujících byla důležitá i v předminulém století. | 4.7.2014
Část kabiny vozu podzemní dráhy z roku 1938 slouží jako simulátor. | 4.7.2014 Část kabiny vozu podzemní dráhy z roku 1938 slouží jako simulátor. | 4.7.2014 Jak se budovalo... | 4.7.2014 Jak se budovalo... | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014
Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014
Vystavené autobusy pochází z let 1963, 1954 a 1936. | 4.7.2014
Vystavené autobusy pochází z let 1963, 1954 a 1936. | 4.7.2014 Vystavené autobusy pochází z let 1963 a 1954. | 4.7.2014 Patrový autobus z roku 1954. | 4.7.2014 Autobus z roku 1934. | 4.7.2014 Spartánsky vybavené stanoviště řidiče autobusu z roku 1934. | 4.7.2014
Interiér autobusu z roku 1934. | 4.7.2014 Interiér autobusu z roku 1934. | 4.7.2014 Cestující autobusem v šedesátých letech. | 4.7.2014 Cestující autobusem v šedesátých letech. | 4.7.2014 Interiér autobusu z roku 1963. | 4.7.2014
Interiér autobusu z roku 1963. | 4.7.2014 Interiér autobusu z roku 1963. | 4.7.2014 Zadní čela autobusů. | 4.7.2014 Zadní čela autobusů. | 4.7.2014 K Londýnu patří klasická černá vozidla taxislužby. | 4.7.2014
Muzejní autobusy. | 4.7.2014
Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014
Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014 Exponáty Londýnského dopravního muzea. | 4.7.2014
Nashledanou příště... | 4.7.2014

Související články:
 »TRAMLINK« aneb londýnské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021