Dva české dopravní podniky obdržely "sériové" vozy RT6N1. Praha a Brno, každý Dopravní podnik po čtyřech kusech. Zatímco Praha nad
vozy tohoto typu zlomila hůl již dávno, Brno se stále snažilo si své tramvaje k životu uvést. I díky partě skvělých lidí, kterým
tato snaha prostě za to stála.
Díky nedostatku náhradních dílů, jak už to tak bývá, začal i v Brně jeden z vozů RT6N1 poskytovat své části na zprovozňování šťastnějších
sester. Stal se jím vůz ev.č.1804, dodaných v březnu roku 1997 a poprvé na linku vypravený 8. září 1997. Dokumenty jsou vcelku skoupé,
potvrzeno tak je pouze to, že vůz byl od července 1999 dlouhodobě odstaven.
Když začaly být Dopravnímu podniku města Brna dodávány vozy Škoda 13T, každý z nich obdržel nějaké jméno, navíc k neosobnímu evidenčnímu
číslu. Zřejmě z recese se jednoho dne na voze RT6N1 ev.č.1801 objevilo lihovou fixou napsané jméno Žofinka. Následně při zprovozňování
vozu ev.č.1803 bylo za počáteční písmeno jména oběd vybráno Ž a vůz získal pojmenování Žanetka. Třetí zprovozněný vůz ev.č.1802
se stal Třetí sestrou, právě podle pořadí ve zprovoznění.
No a vůz ev.č.1804, taková Čtvrtá sestra, stále chřadl, šance na jeho zprovoznění se v rámci brněnského Dopravního podniku, díky rozsáhlé
kanibalizaci byly nulové...
V roce 2015 byla vozová skříň po 16 letech postávání odprodána do Poznaně, kde po modernizaci rozšíří flotilu místní vozů RT6..