Historie košických trolejbusů je poměrně krátká. Výstavba prvního úseku v trase Lingov, Sídlisko Dargovských hrdinov – Mlynská bašta, včetně vozovny, začala v devadesátých letech.
Dne 27. září 1993 byl provoz zahájen linkou 70. Od roku 1995 je v provozu úsek Mlynská bašta - Námestie Osloboditeľov,
se zprovozněním tratě na Sídlisko KVP v roce 1998 byla zřízena linka 71, o rok později byla zprovozněna i větev na Myslavu obsluhovaná
linkou 72.
Od roku 2006 začaly být výkony trolejbusové dopravy snižovány, prodlužováním intervalů a zrušením nejstarší linky 70.
V polovině roku 2007 se začalo poprvé hovořit o zastavení trolejbusové dopravy. Dopravce záměr dementoval. Došlo ke zkrácení intervalů
a zřízením noční linky N71.
Pro zahájení provozu v roce 1993 bylo zakoupeno 15 trolejbusů Škoda 15Tr, které doplnilo v letech 1998 a 1999
5 vozů Škoda 15TrM a 7 vozů Škoda 14TrM. Nyní vozový park činí 18 trolejbusů. Doplňme, že na
nákup nových trolejbusů město v minulosti mohlo získat dotaci z EU. Namísto toho pořídilo 127 autobusů značky SOR, které ale muselo
financovat úvěrem.
V souvislosti s rozsáhlými rekonstrukcemi tramvajových tratí v centru Košic vyjely 31. ledna 2015 trolejbusy do ulic naposled.
Důvodem bylo snesení části trolejbusového vedení v ulicích, kde se rekonstruovaly koleje.
Přestože následně došlo k obnovení trolejbusového vedení,
bylo by věštěním z křišťálové koule, co s nimi bude dál. Nejpravděpodobnější verzí je však ta, že se s tímto dopravním prostředkem
v košických ulicích již nepotkáme.
Dne 15. prosince 2015 ve večerních hodinách projel košickými ulicemi trolejbus Škoda 14 Tr 17/7M ev.č.2002 z roku 1999, aby ověřil funkčnost
obnovených částí trolejového vedení v centru města. Možná byl posledním trolejbusem, který Košičané v ulicích viděli...