Košický Dopravní podnik se v minulosti stal jediným provozovatelem třívozových souprav vozů T3 a jejich následovníků na území Československa.
Požadavek na kapacitní dopravu pracovníků košických sléváren po tramvajové rychlodráze přinesl v dubnu roku 1979 první zkušební provoz trojic vozů
T3. Do ostrého provozu soupravy vyrazily 2. července 1979 na lince RT a později i linkách R1 a R4, tedy linkách mířících
po rychlodráze ke vstupnímu areálu železáren.
Největší rozmach trojice zažily v roce 1989, kdy jich bylo současně na trati až šest. Od roku 1998 nastává postupné omezování jejich provozu, o prázdninách
roku 2000 jsou nahrazeny soupravami vozů 2xT, respektive vozy KT8D5. Po prázdninách se trojice ještě na trať vrátí, ale jde již o jejich labutí píseň.
Před letními prázdninami roku 2001 je jejich provoz trvale ukončen.
Poslední vozy typu T3SUCS v původním barevném provedení, s nimiž se dá iluze dobové unikátní košické trojice vytvořit, nesou evidenční čísla 381, 383 a 418.
Zájemci o iluzi takového provozu si zatím mohou soupravu stále ještě pronajmout k podobným akcím, jaké se zúčastnila redakce Pražských tramvají.
Doufejme, že po odstavení většiny vozů T3SUCS v souvislosti s dodávkou vozů VarioLF2+ zůstane i do budoucna tato trojice zachována jako muzejní důkaz dobové
jedinečnosti Dopravního podniku města Košice.