»Zubačka« Štrba-Štrbské Pleso 2016

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

»Zubačka« Štrba-Štrbské Pleso 2016


O významu unikátní ozubnicové železnice svědčí i to, že na ní láká turisty i klasické hnědě laděné značení kulturních a turistických cílů. | 28.6.2016
O významu unikátní ozubnicové železnice svědčí i to, že na ní láká turisty i klasické hnědě laděné značení kulturních a turistických cílů. | 28.6.2016 Do dolní stanice Štrba klesá okolo rychlostníku, který při stoupání povoluje maximální rychlost 30 km/h, jednotka 405 951-5+905 951-0. | 28.6.2016 Do dolní stanice Štrba klesá jednotka 405 951-5+905 951-0. | 28.6.2016
Jednotka 405 951-5+905 951-0 na první nástupní pozici stanice Štrba. | 28.6.2016 V době pořízení snímku pouze dvě provozní jednotky 405 951-5+905 951-0 a 405 952-3+905 952-8 odpočívají za vystavenou ozubnicí v dolní stanici Štrba. Třetí jednotka je na velké prohlídce v depu Poprad. | 28.6.2016
Za ozubnicí odpočívá jednotka 405 952-3+905 952-8. | 28.6.2016 Jednotka 405 952-3+905 952-8 na třetí nástupní pozici dolní stanice Štrba. | 28.6.2016
V době pořízení snímku pouze dvě provozní jednotky 405 951-5+905 951-0 a 405 952-3+905 952-8 odpočívají za vystavenou ozubnicí v dolní stanici Štrba. Třetí jednotka je na velké prohlídce v depu Poprad. | 28.6.2016
V době pořízení snímku pouze dvě provozní jednotky 405 951-5+905 951-0 a 405 952-3+905 952-8 odpočívají za vystavenou ozubnicí v dolní stanici Štrba. Třetí jednotka je na velké prohlídce v depu Poprad. | 28.6.2016 Jednotka 905 951-0+405 951-5 ve stanici Štrbské Pleso. | 28.6.2016 Podvozek řídícího vozu bez hnacího ozubnicového kola. | 28.6.2016
Jednotka 905 951-0+405 951-5 opouští stanici Štrbské Pleso. | 28.6.2016 Osiřelá stanice Štrbské Pleso. | 28.6.2016 Jednotka 905 952-8+405 952-3 opouští zastávku Tatranský Lieskovec. | 28.6.2016
Jednotka 905 951-0+405 951-5 opouští stanici Štrbské Pleso. V tomto úseku klesání je povolena maximální rychlost 17 km/h. | 28.6.2016
Jednotka 905 953-6+405 953-1 po velké prohlídce stoupá ze Štrby nasvícena paprsky tatranského Slunce. | 7.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 po velké prohlídce ve stanici Štrbské Pleso. | 7.9.2016 V jednotce 405 953-1+905 953-6 je po velké prohlídce použita na podlahu krytina Altro ve dvou barevných kombinacích. | 7.9.2016 Inovaný obklad bočnic jednotky 405 953-1+905 953-6 po velké prohlídce. | 7.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 po velké prohlídce ve stanici Štrba. | 7.9.2016 Jednotka 905 953-6+405 953-1 po velké prohlídce ve stanici Štrba. | 7.9.2016
Z vrat spodní stanice Štrba vykukuje čelo jednotky 905 953-6+405 953-1. | 7.9.2016
Jednotka 905 953-6+405 953-1 po velké prohlídce stoupá ze Štrby nasvícena paprsky tatranského Slunce. | 7.9.2016
Tři dvoudílné jednotky pro obnovovanou zubačku Štrba - Štrbské Pleso, složené z řídícího vozu Ř 29.0 (905.95) a elektrického vozu EMU 29.0 (405.95), vyrobila švýcarská lokomotivka SLM Winterthur a dodala v roce 1970.

O kvalitě výrobce svědčí nejen vysoká provozní spolehlivost, těchto přes čtyřicet let starých vozů, ale například i barevné provedení, které přežilo na vozidlech od výroby. Jedinou zásadní změnou (kromě loga dopravce) tak byla v průběhu let barva sběračů, ta se změnila z červené na žlutou.

V letošním roce prošla jednotka 405 953-1+905 953-6 velkou prohlídkou, na kterou byla převezena do depa Poprad. V letních měsících se s obnoveným lakem a inovovaným interiérem vrátila do provozu jak nová. Nadále tak bude patřit mezi perly kolejových vozidel pod tatranskými velikány.

Jednotka 905 953-6+405 953-1 po velké prohlídce stoupá ze Štrby nasvícena paprsky tatranského Slunce. | 7.9.2016
Jednotka 905 952-8+405 952-3 na třetí nástupní pozici dolní stanice Štrba. | 7.9.2016 Jednotka 405 952-3+905 952-8 na třetí nástupní pozici dolní stanice Štrba. | 7.9.2016
Jednotka 905 953-6+405 953-1 po velké prohlídce stoupá ze Štrby nasvícena paprsky tatranského Slunce. | 7.9.2016 Jako kdyby byl motorový vůz v čele stoupající jednotky 405 953-1+905 953-6 je pouze nechtěný optický klam. Celá trať Štrba-Štrbské Pleso je ve stoupání a během něj je vždy motorový vůz tím spodním. | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 v hale údržby stanice Štrba. | 7.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 po velké prohlídce ve svitu Slunce vypadá, jak kdyby opustila výrobní závod. | 8.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad zastávkou Tatranský Lieskovec. | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 po velké prohlídce ve svitu Slunce vypadá, jak kdyby opustila výrobní závod. | 8.9.2016 Přechod mezi oběma vozy jednotky kryje inovovaný měch modré barvy. Všimněte si stále zachovaných tabulek s původním řadovým označením EMU 29.0003 a R 29.0003. | 8.9.2916
Zubačka během čtyřiceti let obnovené existence natolik srostla s přírodou, že obojživelníky žijící v její blízkosti a zvyklé na hluk zabírající ozubnice nerozhodí ani člověk :-) | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 ve stanici Štrbské Pleso. | 8.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6. | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 ve stanici Štrbské Pleso. | 8.9.2016 Hnací podvozek jednotky 405 953-1+905 953-6. | 8.9.2016 Jednotka 905 953-6+405 953-1 ve stanici Štrbské Pleso. | 8.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad Štrbou. | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad Štrbou. | 8.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad Štrbou. | 8.9.2016 Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad Štrbou. | 8.9.2016
Jednotka 405 953-1+905 953-6 nad Štrbou. | 8.9.2016

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024