|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dočasný obousměrný provoz po jedné koleji
|
![]() |
V souvislosti s rozsáhlou rekonstrukcí Zenklovy ulice v úseku mezi Bulovkou a Palmovkou byla od 3. ledna 2018 provozována linka náhradní tramvajové dopravy označená číslem 30 mezi Bulovkou a Sídlištěm Ďáblice. Ukončena byla s využitím povrchové kolejové spojky Californien umístěné ve směru od Kobylis za křižovatkou Zenklovy ulice s ulicí Bulovka. Protože byl přejezd umístěn v části, kterou bylo také nutné zrekonstruovat, od 15. května 2018 byl přejezd přesunut v Zenklově ulici, ve směru od Kobylis, před začátek otevřeného kolejového svršku u zastávky Vychovatelna. Linka tak byla v cca 600 metrů dlouhém úseku provozována obousměrně po jedné koleji.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ve směru jízdy od zastávky Okrouhlická přejel řidič přímo přes kolejový přejezd a dále pokračoval po pravé koleji do zastávky Vychovatelna. V zastávce Vychovatelna (směr Bulovka) odbavil cestující standardně pravými dveřmi. Ze zastávky Vychovatelna do zastávky Bulovka jel vlak po pravé, tedy správné koleji.
Po příjezdu do zastávky Bulovka řidič otevřel pravé dveře, vypnul všechny spotřebiče a sklopil zpětná zrcátka. Ponechal otevřené dveře a přešel na druhé stanoviště. Zde zkontroloval situaci podél vozu, a pokud nenastupoval žádný cestující, převzal na druhém stanovišti řízení. Protože se při této činnosti standardně zavřou všechny dveře, znovu otevřel sice stejné, ale ve směru jízdy již levé dveře.
Z důvodu minimalizace obratového času nebylo nutné v zastávce Bulovka provádět změnu sběrače, na lince 30 byla povolena jízda na přední nebo zadní sběrač s výjimkou výjezdů a zatažení z/do vozovny Hloubětín, kdy je jízda na zadní sběrač zakázána.
Po odbavení cestujících v zastávce Bulovka jel vlak do zastávky Vychovatelna po levé, tedy nesprávné koleji. V zastávce Vychovatelna řidič otevřel levé dveře a po odbavení cestujících přejel vpravo přes kolejový přejezd na pravou, tedy správnou kolej, směrem k zastávce Okrouhlická.
Za výstupní zastávkou Bulovka na konci jednokolejného úseku nebyla možnost odstavu záložního vlaku.
Po celou dobu výluky byla zastávka Vychovatelna z režimu stálé zastávky převedena do režimu NA ZNAMENÍ.
![]() |
Před výjezdem si řidič, který jako první vjížděl do jednokolejného úseku, ve výpravně od směnového výpravčího vyzvedl „Souhlas k povolení vjezdu“, tedy kolík označený písmenem „A“, který sloužil k předávání na trati. Směnový výpravčí zaznamenal do provozního výkazu řidiče tramvaje do rubriky Ostatní záznamy předání kolíku řidiči a po zatažení
provedl řidiči záznam do výkazu o vrácení zpět do výpravny.
Na trati si řidiči předávali kolík v zastávce Ládví nebo u kolejového přejezdu u zastávky Vychovatelna tak, jak měli vyznačeno ve vozovém jízdním řádu.
Řidiči vždy zastavili tak, aby si předali kolík z levého okna v kabině řidiče. V zastávce Ládví vždy zastavil u označníku řidič vlaku, který přijel jako první. Druhý řidič zastavil tak, aby si předali kolík z levého okna v kabině, přičemž cestující neodbavoval. Až po předání kolíku dojel k označníku zastávky ve svém směru jízdy a odbavil cestující. V případě, kdy přijížděly oba vlaky současně, zastavil u označníku zastávky ve svém směru jízdy řidič jedoucí ve směru do centra.
Do úseku s jednokolejným provozem byl vjezd povolen pouze pokud řidič měl u sebe „Souhlas k povolení vjezdu“ (kolík) nebo na základě příkazu provozního dispečinku tramvají.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V této podobě byl provoz linky 30 zajišťován od 15. května do 31. srpna 2018. Mezi 10. až 19. srpnem 2018 však nebyla linka z důvodu další fáze stavebních prací v provozu.
Vozové jízdní řády linky 30 ve formátu .pdf: | |
![]() |
Pondělí - čtvrtek od 15.5.2018 Pátek od 18.5.2018 Sobota od 19.5.2018 Neděle od 20.5.2018 Pondělí - čtvrtek od 20.8.2018 Pátek od 24.8.2018 Sobota od 25.8.2018 Neděle od 26.8.2018 |