Scanjournal č.066

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.066

Fotografické okénko do nedávné historie


66. Praha očima šotouše v září 1998
Název dnešního dílu trošičku klame, protože snímky začínají už koncem srpna 1998. Poté, co byl 29. srpna 1998 obnoven provoz v úseku Anděl – Kotlářka po proběhlé repanelizaci, následovala obdobná výluka do 19. září 1998 v úseku Újezd – Anděl. Díky trasování linek 9 a 12 odklonem přes Palackého náměstí ožila trať v Myslíkově ulici, kam byla z kapacitních důvodů odkloněna linka 3. Největším lákadlem pro šotouše bylo v září 1998 zahájení stavebních prací na výstavbě tramvajové smyčky Smíchovské nádraží. Z uvedených důvodů se tentokrát budeme pohybovat hlavně v lokalitě Smíchova, nicméně pár postřehů se jako obvykle objevilo i v jiných částech města.
Po ročním odstavení z provozu, během kterého probíhala oprava po nehodě u výrobce, se v srpnu 1998 vrátil do provozu vůz T6A5 #8665. V soupravě #8665+8666 byl na lince 9 zachycen v zastávce U Zvonu na čerstvě zrekonstruované trati z velkoplošných panelů BKV. | 2.9.1998 Repanelizace trati proběhla v srpnu 1998 i v prostoru zastávek Anděl v Plzeňské ulici, kde se míjí cvičný vůz #5505 se soupravou tramvají T6A5 #8603+8604 na lince 9. Prakticky vše na snímku doznalo do dnešní doby významných změn. | 17.9.1998 Po výluce Plzeňské ulice ožila v září 1998 opět smyčka Kotlářka s typickou linkou 34, na které byla zachycena strašnická souprava vozů T3SU #7003+T3 #6703.  | 22.9.1998 Výluka Újezd – Anděl zavála linku 12 na Palackého náměstí, kde byla zachycena souprava vozů T3 #6230+6257, předaná počátkem roku 1998 ze Žižkova do Kobylis. | 31.8.1998 Vytížení křižovatky na Palackého náměstí zapříčinilo odklon linky 3 do Myslíkovy ulice, kde byla zachycena tramvaj KT8D5 #9036. | 7.9.1998
8665+8666 - 9
2.9.1998
5505
8604+8603 - 9
17.9.1998
7003+6703 - 34
22.9.1998
6230+6257 - 12
31.8.1998
9036 - 3
7.9.1998
Souprava vozů T6A5 #8615+8616 na lince 12 projíždí křižovatkou ulic Nádražní – U Královské louky, kde je dnes zřízen vjezd do smyčky Smíchovské nádraží. V tomto pohledu ještě nic nenaznačuje, že probíhá výstavba nové smyčky. | 9.9.1998 Pokud se však posuneme o pouhý týden později a jen o pár metrů dále, již uvidíme první stavební stroje a postupující výkop pro budoucí vjezd do smyčky. Okolo jede na lince 12 souprava vozů T6A5 #8681+8682. | 16.9.1998 Ve směru do centra přijíždí ke stejné křižovatce z opačné strany na lince 12 souprava vozů T6A5 #8639+8640. Zde je již zcela vlevo zřetelné, že jsou zahájeny práce na přeložkách inženýrských sítí. | 9.9.1998 V identickém místě byla zachycena souprava vozů T6A5 #8617+8618, opět na lince 12 (ostatně ona na úseku do Hlubočep byla v provozu právě jen tak linka 12). Na snímku je zřetelné původní uspořádání se zcela přímo vedenou tramvajovou tratí a ostrůvkem oddělujícím sousední jízdní pás pro automobily. Vpravo již zhotovitel stavby smyčky navezl maringotky pro dělníky. | 16.9.1998 Poslední snímek z pětice snímků s vozy T6A5 již nás přibližuje ke stanici Smíchovské nádraží, do prostoru budoucího výjezdu ze smyčky, kde je zachycena na lince 12 souprava vozů T6A5 #8629+8630. | 9.9.1998
8615+8616 - 12
9.9.1998
8681+8682 - 12
16.9.1998
8639+8640 - 12
9.9.1998
8617+8618 - 12
16.9.1998
8629+8630 - 12
9.9.1998
Cestování po Nádražní ulici u budoucí smyčky zakončíme v zastávce Smíchovské nádraží, kde je nejzajímavější fakt, že před realizací smyčky zde nebyl zřízen přechod pro chodce směrem k výpravní budově železniční stanice. Společnost nám na snímku dělá konečně na lince 12 také souprava tramvají typu T3 – a to stálá kobyliská dvojice #6882+6881. | 10.9.1998 Jedním snímkem se podíváme i na stavbu do prostoru budoucích odstavných kolejí smyčky Smíchovské nádraží, kde již bylo těleso budoucí trati dle výkopových prací zřejmé. | 16.9.1998 Jedním snímkem se vrátíme na křižovatku Anděl, kde se na strašnické soupravě vozů T3 #6639+6676 na lince 7 objevil před objektivem jako čelní ještě jeden z posledních vozů s původními dveřmi starších sérií. S ukončením celkových oprav tramvají T3 ustala i dodatečná unifikace některých prvků a tak staré dveře na několika vozech vesele přežívaly dílenské prohlídky ještě několik let. | 28.9.1998 Zatímco u tramvají jsem fotografoval prakticky všechno, u autobusů většinou jen to výjimečné. Na lince 135 sice jezdily desítky Karos B732, na Náměstí Míru však byl vyfotografován tři měsíce starý autobus typu Citybus 12M 2070.24 #3036. | 24.9.1998 Posledním snímkem zavítáme na sídliště Petřiny, na křižovatku u zastávky Větrník. Zde se přihodila klasická nehoda tramvaje s automobilem odbočujícím vlevo. Aktéry byl vůz T3SUCS #7150 z vozovny Vokovice (prakticky stálý vůz linky 2) a osobní automobil značky Audi.| 2.9.1998
6882+6881 - 12
10.9.1998
Smíchovské nádraží
16.9.1998
6639+6676 - 7
28.9.1998
3036 - 135
7150 - 2
2.9.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021