Lanová dráha Mrázovka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Lanová dráha Mrázovka


Z nadzemí do podzemí. I tak by se dal nazvat snímek kabiny pozemní lanové dráhy Mrázovka, která se z ocelového nosníku na úbočí Mrázovky vydává do jejího podzemí. | 30.12.2017
Přístup k dolní stanici pozemní lanové dráhy přes přízemní partie hotelu. | 30.12.2017 Přístup k dolní stanici pozemní lanové dráhy přes přízemní partie hotelu. | 30.12.2017 Přístup k dolní stanici pozemní lanové dráhy přes přízemní partie hotelu. | 30.12.2017
Přístup k dolní stanici pozemní lanové dráhy přes přízemní partie hotelu. | 30.12.2017 Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017 Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017 Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017 Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017
Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017
Třetí pozemní lanovou dráhu ve své historii, po letenské a petřínské, měla Praha od března roku 1996.

Když byl v devadesátých letech minulého století budován poblíž smíchovského parku hotelový komplex Mövenpick, byl projektanty rozdělen do dvou hotelových budov. Dolní u ústí tunelu Mrázovka a horní u areálu Sokola na vrchu Mrázovka. V dolní části hotelu se nachází většina ubytovacích kapacit, v horní budově zejména restaurace s vyhlídkou. Jako nejkomfortnější možnost přepravy hotelových hostů mezi oběma budovami byla zvolena pozemní lanová dráha, která bude pěší komunikace v parku křižovat mimoúrovňově. V dolní části tedy vede tunelem, ve střední části po mostní konstrukci, v horní části po zemi.

Podmínkou pro výstavbu lanové dráhy byl požadavek města na to, aby lanová dráha byla bezplatně přístupná nejen hostům ubytovaným v hotelu, ale i veřejnosti. Po ocelovém nosníku jezdila jedna kabina, s kapacitou 12 osob, která byla ovládána samoobslužně cestujícími, podobně jako běžné výtahy. Kabinu pohánělo okružní lano.

Protože se sklon trati v jejím průběhu výrazně mění, kabina byla během jízdy elektromechanicky nakláněna, aby zůstávala vždy ve vodorovné poloze. Většina tratě je velmi strmá, pouze závěrečný úsek před horní stanicí je takřka vodorovný.

Zařízení zkonstruoval rakouský výrobce lanovek a vleků Doppelmayer. Lanová dráha dlouhá 156 metrů s převýšením 51 metrů byla ve zkušebním provozu od března 1996, v řádném provozu pak od června 1996.

Lanová dráha ukončila provoz 2. ledna 2018 a po rekonstrukci byla od března 2018 nahrazena novým zařízením, nazývaným šikmý výtah, dodaným švýcarskou firmou Inauen-Schätti. Kabinu odlišného tvaru pohání čtyři lana menšího průměru, než mělo lano původní pozemní lanové dráhy. Přepravní kapacita kabiny ve stříbrné barvě zůstala stejná, 12 osob.

Dolní stanice pozemní lanové dráhy umístěná v podzemí. | 30.12.2017
Na mohutném nosníku vstupuje těleso pozemní lanové dráhy do prostoru dolní stanice, která je sice umístěna v hotelovém přízemí, ale s ohledem na svah zároveň i v podzemí. | 30.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 30.12.2017
Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017
Na mohutném nosníku vstupuje těleso pozemní lanové dráhy do prostoru dolní stanice, která je sice umístěna v hotelovém přízemí, ale s ohledem na svah zároveň i v podzemí. | 27.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017
Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017
Na mohutném nosníku vstupuje těleso pozemní lanové dráhy do prostoru dolní stanice, která je sice umístěna v hotelovém přízemí, ale s ohledem na svah zároveň i v podzemí. | 30.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 27.12.2017 Na horizontu se těleso lanové dráhy dostává do vodorovné polohy. | 27.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 30.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 30.12.2017
Vodící kladky tažného lana. | 30.12.2017 Vodící kladky tažného lana. | 30.12.2017 Vodící kladky tažného lana. | 30.12.2017
Na horizontu se těleso lanové dráhy dostává do vodorovné polohy. | 27.12.2017
Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 30.12.2017 Vodící kladky tažného lana. | 30.12.2017 Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 30.12.2017
Úbočí Mrázovky překonává pozemní lanová dráha na ocelovém nosníku, díky čemuž mimoúrovňově překonává pěší komunikace v parku. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017
Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017
Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017 Závěrečný úsek pozemní lanové dráhy k horní stanici vede v takřka vodorovné poloze. | 30.12.2017
Přístup k horní stanici pozemní dráhy a strojovně je přes horní budovu hotelového komplexu. | 30.12.2017 Přístup k horní stanici pozemní dráhy a strojovně je přes horní budovu hotelového komplexu. | 30.12.2017 Strojovna pozemní lanové dráhy s vodorovně uloženými poháněcími koly. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy v náklonu. Kabina zůstává vždy ve vodorovné poloze, což je ze snímku patrné. Elektromechanický systém zajišťuje, že se kabina od podvozku naklopí. | 27.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 27.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 27.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 27.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy v dolní stanici. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy ve vodorovné poloze. Kabina zůstává vždy ve vodorovné poloze, což je ze snímku patrné. Elektromechanický systém zajišťuje, že se kabina v případě jízdy po rovině k podvozku přiklopí. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy v horní stanici. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy ve vodorovné poloze před horní stanicí. | 2.1.2018
Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy. | 30.12.2017 Kabina pozemní lanové dráhy v dolní stanici. | 30.12.2017
Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018
Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018
Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018 Kabina pozemní lanové dráhy. | 2.1.2018
Upravená mostní konstrukce pro novou generaci pozemní lanové dráhy, z legislativních důvodů už nazývanou šikmý výtah. Nechybí únikové schodiště. | 16.2.2018 Upravená mostní konstrukce pro novou generaci pozemní lanové dráhy, z legislativních důvodů už nazývanou šikmý výtah. Nechybí únikové schodiště. | 16.2.2018 V principu to samé... Jen z pozemní lanové dráhy je v další generaci šikmý výtah od švýcarské firmy Inauen-Schätti. | 16.2.2018 V principu to samé... Jen z pozemní lanové dráhy je v další generaci šikmý výtah od švýcarské firmy Inauen-Schätti. | 16.2.2018
V principu to samé... Jen z pozemní lanové dráhy je v další generaci šikmý výtah od švýcarské firmy Inauen-Schätti. | 16.2.2018

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021