Třetí pozemní lanovou dráhu ve své historii, po letenské a petřínské, měla Praha od března roku 1996.
Když byl v devadesátých letech minulého století budován poblíž smíchovského parku hotelový komplex Mövenpick, byl projektanty rozdělen do dvou hotelových budov.
Dolní u ústí tunelu Mrázovka a horní u areálu Sokola na vrchu Mrázovka. V dolní části hotelu se nachází většina ubytovacích kapacit, v horní budově zejména restaurace s vyhlídkou. Jako nejkomfortnější možnost přepravy hotelových hostů mezi oběma budovami byla zvolena pozemní lanová dráha, která bude pěší komunikace v parku křižovat
mimoúrovňově. V dolní části tedy vede tunelem, ve střední části po mostní konstrukci, v horní části po zemi.
Podmínkou pro výstavbu lanové dráhy byl požadavek města na to, aby lanová dráha byla bezplatně přístupná nejen hostům ubytovaným v hotelu, ale i veřejnosti.
Po ocelovém nosníku jezdila jedna kabina, s kapacitou 12 osob, která byla ovládána samoobslužně cestujícími, podobně jako běžné výtahy. Kabinu pohánělo okružní lano.
Protože se sklon trati v jejím průběhu výrazně mění, kabina byla během jízdy elektromechanicky nakláněna, aby zůstávala vždy ve vodorovné poloze. Většina tratě je velmi strmá, pouze závěrečný úsek před horní stanicí je takřka vodorovný.
Zařízení zkonstruoval rakouský výrobce lanovek a vleků Doppelmayer. Lanová dráha dlouhá 156 metrů s převýšením 51 metrů byla ve zkušebním provozu od března 1996, v řádném provozu pak od června 1996.
Lanová dráha ukončila provoz 2. ledna 2018 a po rekonstrukci byla od března 2018 nahrazena novým zařízením, nazývaným šikmý výtah, dodaným švýcarskou firmou Inauen-Schätti. Kabinu odlišného tvaru pohání čtyři lana menšího průměru, než mělo lano původní pozemní lanové dráhy. Přepravní kapacita kabiny ve stříbrné barvě zůstala stejná, 12 osob.