Zdejší vozový park tvoří převážně československé vozy KT4D, nejen ty určené z výroby pro zdejší tramvajový provoz, ale i další, odkoupené z nedalekého Erfurtu. Dále zde jezdí i ojeté Duwagy původem z Ludwigshafenu. Další posilou pro zdejší flotilu jsou bývalé tramvaje Schindler z Basileje. V době pořízení reportáže (2019) byly ještě odstaveny ve vozovně, ale od roku 2020 se s nimi počítá v běžném provozu.
Linkové vedení je následující:
1 – Páteřní linka přes celé město s intervalem 10 minut.
2 – Druhá městská linka k východnímu nádraží s intervalem 20 minut.
3 – Zátahové spoje z linky 2 do vozovny - pouze několik spojů denně.
4 – Meziměstská linka z Gothy do Tabarz s intervalem 30 minut.
6 – Pendl po městečku Waltershausen. Navazuje na spoje linky 4.
Nad Thuringenwaldbahn se dlouhodobě vznáší otazník. Již několikrát se diskutovalo o ekonomické udržitelnosti takto rozsáhlého provozu. Naposledy se konec zdejších tramvají plánoval na léto roku 2017, kdy měly být tramvaje nahrazeny levnějšími autobusy firmy Steinbruck. Nakonec ale kvůli problémům a nekorektnímu jednání dopravce město od smlouvy ustoupilo a tramvaje zde jezdí dodnes.