Gotha 2019

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Gotha 2019


Začneme ve městě Waltershausen u kyvadlové linky 6. Obousměrné KT4D #316 přijíždí ke zdejšímu uzlu Gleisdreieck. | 23.7.2019
Vůz KT4D #316 vyčkává na nástupišti konečné Gleisdreieck na přípoje od Gothy i Tabarzu. | 23.7.2019 Jeden z nejpůvabnějších tramvajových provozů v Německu je Thuringenwaldbahn. 25 kilometrů úzkorozchodných tratí spojujících Gothu s obcemi Waltershausen, Friedrichsroda a Tabarz, ležících na úpatí Durynského lesa. Waltershausen je malebné východoněmecké městečko a jen občasné zvuky projíždějící tramvaje naruší zdejší tichou idylu. KT4D #316 přijíždí k zastávce Goethestrasse. Zajímavostí je, že ačkoliv KT4D provozované na lince 6 jsou obousměrné, dveře mají pouze na jedné straně. | 23.7.2019
Logo místního dopravce. | 23.7.2019
A vraťme se na Gleisdreieck, kam od Gothy přijíždí KT4D #309. | 23.7.2019
Zdejší vozový park tvoří převážně československé vozy KT4D, nejen ty určené z výroby pro zdejší tramvajový provoz, ale i další, odkoupené z nedalekého Erfurtu. Dále zde jezdí i ojeté Duwagy původem z Ludwigshafenu. Další posilou pro zdejší flotilu jsou bývalé tramvaje Schindler z Basileje. V době pořízení reportáže (2019) byly ještě odstaveny ve vozovně, ale od roku 2020 se s nimi počítá v běžném provozu.

Linkové vedení je následující:

  • 1 – Páteřní linka přes celé město s intervalem 10 minut.
  • 2 – Druhá městská linka k východnímu nádraží s intervalem 20 minut.
  • 3 – Zátahové spoje z linky 2 do vozovny - pouze několik spojů denně.
  • 4 – Meziměstská linka z Gothy do Tabarz s intervalem 30 minut.
  • 6 – Pendl po městečku Waltershausen. Navazuje na spoje linky 4.
  • Nad Thuringenwaldbahn se dlouhodobě vznáší otazník. Již několikrát se diskutovalo o ekonomické udržitelnosti takto rozsáhlého provozu. Naposledy se konec zdejších tramvají plánoval na léto roku 2017, kdy měly být tramvaje nahrazeny levnějšími autobusy firmy Steinbruck. Nakonec ale kvůli problémům a nekorektnímu jednání dopravce město od smlouvy ustoupilo a tramvaje zde jezdí dodnes.

    Na konečné Bad Tabarz vyčkává na odjezd vůz KT4D #309. Povšimněte si nově opraveného zázemí pro řidiče, které místo grafitů krášlí malby místních dětí. | 23.7.2019
    Ještě jednou pohled na vůz KT4D #309. | 23.7.2019 Vůz KT4D #309 opouští Bad Tabarz a vydává se na hodinovou cestu do Gothy. | 23.7.2019
    V traťovém zářezu nedaleko zastávky Marienglasshole projíždí Duwag #505. | 23.7.2019 Vůz KT4D #314 a Duwag #508 se křižují ve výhybně Marienglashohle. | 23.7.2019
    Vůz KT4D #315 přijíždí do výhybny Inselbergstrasse na okraji Gothy. Dle nátěru je zřejmé, že tento vůz pochází z nedalekého Erfurtu. | 23.7.2019 Vůz KT4D #315 přijíždí na konečnou u hlavního nádraží. | 23.7.2019
    Vůz KT4D #317 na lince 4 přijel k hlavnímu nádraží, ovšem cestující vysadil již na občasné zastávce před zdejším dopravním terminálem. Tyto manévry zde probíhají z důvodu nutnosti předjetí tohoto vozu jiným spojem. | 23.7.2019 Souprava dvou ex-erfurtských, zrychlovačových KT4D #308+#311 odjíždí jako spoj meziměstské linky 4 ze zastávky Bahnhofstrasse. Na konečné se změní na spoj linky 1 a projede ještě jednou celým městem. Vůz #317 na předchozí fotce tento spoj na lince 4 nahradí, aby nebyl narušen takt. | 23.7.2019
    Smyčkou Krankenhaus projíždí souprava ex-erfurtských, zrychlovačových KT4D #308+#311. Tato smyčka je zatím nejnovějším úsekem zdejšího provozu, zprovozněna byla roku 2001. | 23.7.2019 Vůz KT4D #303 přijíždí do čtvrti Sundhausen k stejnojmenné zastávce. | 23.7.2019 Vůz KT4D #310 přijíždí do výhybny Inselbergstrasse na okraji Gothy. | 23.7.2019 Interiér vozu KT4D #310. | 23.7.2019 Pohled na terminál u hlavního nádraží. Je zde přestup jak mezi tramvajovými linkami, tak i autobusy. Zároveň se zde nachází i infocentrum zdejšího IDS a vlakových dopravců. | 23.7.2019
    Vůz KT4D #319 projíždí smyčkou Hauptbahnhof. | 23.7.2019
    Vůz KT4D 319 zatahuje do vozovny. | 23.7.2019 Jeden z nahodilých spojů linky 3 zatahuje do vozovny. Zátah z centra je možný pouze po projetí přilehlé smyčky, kam KT4D #319 právě míří. | 23.7.2019 Na dvoře vozovny je vidět budoucí posila zdejší tramvajové flotily – ojeté tramvaje Schindler původem ze švýcarské Basileje. Jejich hlavním přínosem je částečná nízkopodlažnost, která zdejšímu DP skoro chybí. | 23.7.2019
    Vůz KT4D #310 přijíždí do zastávky Wagenhalle. | 23.7.2019 Pohled na celý terminál Gleisdreieck ve Waltershausenu. Vpravo je výhybna pro spoje linky 4, vlevo manipulační spojka a v pozadí zastávka pro kyvadlovou linku 6. Nedaleko se nachází velké záchytné parkoviště pro dojíždějící. | 23.7.2019
    Vůz KT4D #317 jede letním podvečerem mezi městečky Wahlwinkel a Waltershausen. | 23.7.2019 Večerní pohled na krajinu Durynského lesa. | 23.7.2019
    Rozloučíme se vozem KT4D #310, jedoucím do Gothy, který byl zachycen před městečkem Wahlwinkel. Snad zdejší překrásný provoz čekají už jen světlé zítřky a tým PrT sem určitě opět zavítá. | 23.7.2019

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024