Dnes se podíváme do nejmenšího tramvajového provozu v Německu. I přestože zde leží jen 3 kilometry kolejí a maličká vozovna, skýtá zdejší provoz mnoho zajímavostí.
Povězme si něco málo z pohnuté historie zdejší tratě. První provoz začal v roce 1892 a provozovány zde byly parní tramvaje. V roce 1907 byl zahájen elektrický provoz. Ve čtyřicátých letech tramvaj tvořila okruh okolo celého města a přepravovala dokonce i poštu. Od obou světových válek až dodnes došlo několikrát k zastavení a i k postupné redukci provozu. Naposledy byl zastaven mezi lety 1991-1995. Poté se postupně obnovil úsek od nádraží (Hauptbahnhof) přes centrum až k Solné bráně (Salztor). Dnes zde pendluje jeden vůz každých 30 minut po celý týden.
Vozový park je zcela historický – celou flotilu tvoří archaické vozy LOWA ET54, Gotha T57 a REKO TZ70, ve vozovně je odstaven i vlečný vůz, který je ovšem používán jen sporadicky, z důvodu kusého zakončení tratí na obou stranách.
Do budoucna se plánuje možná dostavba celého okruhu okolo centra, zde ovšem zbývají více než tři čtvrtiny z původní tratě a vzhledem k nelehkým ekonomickým podmínkám spolkové země Sasko-Anhaltsko je to ještě běh na dlouhou trať.