Tramvaje v Naumburgu 2019

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Tramvaje v Naumburgu 2019


LOWA ET54 #29 před zastávkou Wiesenstrasse. | 29.9.2019
LOWA ET54 #29 před zastávkou Wiesenstrasse. | 29.9.2019
Dnes se podíváme do nejmenšího tramvajového provozu v Německu. I přestože zde leží jen 3 kilometry kolejí a maličká vozovna, skýtá zdejší provoz mnoho zajímavostí.

Povězme si něco málo z pohnuté historie zdejší tratě. První provoz začal v roce 1892 a provozovány zde byly parní tramvaje. V roce 1907 byl zahájen elektrický provoz. Ve čtyřicátých letech tramvaj tvořila okruh okolo celého města a přepravovala dokonce i poštu. Od obou světových válek až dodnes došlo několikrát k zastavení a i k postupné redukci provozu. Naposledy byl zastaven mezi lety 1991-1995. Poté se postupně obnovil úsek od nádraží (Hauptbahnhof) přes centrum až k Solné bráně (Salztor). Dnes zde pendluje jeden vůz každých 30 minut po celý týden.

Vozový park je zcela historický – celou flotilu tvoří archaické vozy LOWA ET54, Gotha T57 a REKO TZ70, ve vozovně je odstaven i vlečný vůz, který je ovšem používán jen sporadicky, z důvodu kusého zakončení tratí na obou stranách.

Do budoucna se plánuje možná dostavba celého okruhu okolo centra, zde ovšem zbývají více než tři čtvrtiny z původní tratě a vzhledem k nelehkým ekonomickým podmínkám spolkové země Sasko-Anhaltsko je to ještě běh na dlouhou trať.

LOWA ET54 #29 před zastávkou Nordstrasse. | 29.9.2019
Náhled do kabiny řidiče vozu LOWA ET54 #29. | 29.9.2019
Odstavná plocha zdejší vozovny. Historické tramvaje tu moknou na dešti... | 29.9.2019
LOWA ET54 #29 stojí v zastávce Marientor. | 29.9.2019
Ukončení tratě v zastávce Salztor. | 29.9.2019 LOWA ET54 #29 v konečné zastávce Salztor. | 29.9.2019
Ukončení tratě před nádražím. | 29.9.2019
LOWA ET54 #29 stojí na konečné zastávce Hauptbahnhof. Obratové časy jsou minimální a řidič musí prodávat jízdenky, proto se spoj na svou zpáteční cestu vydá s malým zpožděním. | 29.9.2019 Staré, ovšem užitečné – na tabuli v interiéru tramvaje jsou uvedeny zastávky, včetně důležitých míst v okolí. | 29.9.2019 Obstarožní interiér vozu LOWA ET54 #29. | 29.9.2019 Přednádražní prostor. | 29.9.2019 Hned za nádražím se nachází tato výhybna, která slouží pro objíždění soupravy v případě mimořádných jízd s vlečným vozem. | 29.9.2019
LOWA ET54 #29 odjíždí od nádraží směrem k zastávce Wiesenstrasse. | 29.9.2019

Text: Matěj K.

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2022