Scanjournal č.072

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.072

Fotografické okénko do nedávné historie


72. Z Dělnické do Ďáblic a zase zpátky
Roztodivné změny čekaly v listopadu 1998 dopravu na sever do Kobylis a Ďáblic. Linka 12 měla zcela zmizet z úseku Palmovka – Sídliště Ďáblice, kde ji měla na mnoho dalších let nahradit nová linka 10. Druhá změna měla mít kratšího trvání, protože se na dané oblasti za dalších pár let mělo podepsat zprovoznění metra C na Ládví. Ale nebudeme předbíhat. Na podzim 1998 měly být mezi Holešovicemi a Kobylisy vzájemně zaměněny trasy linek 14 a 25, kapacitnější linka 25 ve dvojicích měla nově jezdit přes Palmovku a Zenklovu ulici až k Vozovně Kobylisy, zatímco linku 14 v sólo vozech čekalo zkrácení na Střelničnou a přetrasování do Trojské ulice. Projedeme se tedy tentokrát z Dělnické přes Palmovku na Sídliště Ďáblice a zpět Trojskou ulicí přes Nádraží Holešovice. A třeba se nám po cestě připletou do cesty i nějaké hezké vozy na linkách, kterých se plánované změny netýkaly.
Začneme na Maninách, kde zastavila ve směru z centra zánovní žižkovská T6A5 #8731, jedna z mála s již novým širším fontem písma na transparentu. Linka 14 tudy už za dva dny nepojede. | 7.11.1998 Nové tramvaje T6A5 se na lince 14 setkávaly s mnoha staršími kolegyněmi. Mezi ně patří i sólo vůz T3M #8092, dlouhodobě převedený do vozovny Kobylisy. Vyfotografován byl na zastávce Palmovka ve směru do centra. | 28.10.1998 Na tramvaji T6A5 #8740 na lince 14 v zastávce U Kříže je z hlediska roku 1998 zajímavý původní úzký formát textu na čelním transparentu. Z dnešního pohledu se jednak jedná o linku, která zde již nejezdí a také místo samotné se významně změnilo. | 31.10.1998 Vůz T3SUCS #7224 patřil k několika tramvajím, na které bylo v 90. letech doplněno tlačítkové otevírání dveří. Na snímku se nachází na lince 14 v zastávce Vosmíkových ve směru do centra. | 31.10.1998 V zastávce Vosmíkových byla zachycena i souprava na lince 24, jejíž trasa se neměla měnit. Náhodou totiž přijela souprava starších vozů T3 z vozovny Pankrác #6382+#6347. Líbivá reklamní souprava Twix byla toho času rozpojena. | 13.10.1998.1998
8731 - 14
7.11.1998
8092 - 14
28.10.1998
8740 - 14
31.10.1998
7224 - 14
31.10.1998
6382+6347 - 24
13.10.1998
Mezi zastávkami Vosmíkových a Bulovka jede ve směru z centra souprava linky 12 tvořená kobyliskými vozy #6854+#6856. Tato souprava byla poměrně netradiční, jedná se o spojení dvou vozů s uzavřenou kabinou, užívaných obvykle sólo. | 31.10.1998 Na stejném místě ve směru do centra již jede na lince 12 naprosto typická Kobyliská souprava vozů T3 #6886+#6887. Vozovna Kobylisy často vypravovala vozy stále na stejné linky, tato souprava bývala dlouhodobě doma právě na linkách 12 a 25. | 31.10.1998 Při focení linek 14 a 12 se na Bulovce připletla před objektiv další Pankrácká souprava T3 na lince 24 – tentokrát #6426+#6347. Pozorný čtenář jistě vidí, že se jedná o stejný zadní vůz, jako v jiné soupravě o pár snímků dříve – vozy byly skutečně během října přepojeny. | 31.10.1998 Sólo vůz T6A5 #8734 na lince 14 zastavuje v zastávce Vychovatelna ve směru do centra. Žižkovské sólo T6A5 byly na lince 14 koncem října 1998 velmi často k vidění. | 31.10.1998 Kobyliská souprava vozů T3 #6892+#6893 přijíždí jako linka 12 do zastávky Ke Stírce ve směru z centra. Bílý nátěr soupravy postupně hostil několik celovozových reklam, na snímku je to reklama na oděvy Kenvelo & Co. | 7.11.1998
6854+6856 - 12
31.10.1998
6886+6887 - 12
31.10.1998
6426+6347 - 24
31.10.1998
8734 - 14
31.10.1998
6892+6893 - 12
7.11.1998
Jen dvě dvojice tramvají T6A5 měly z výroby reklamní lak. První z nich, souprava Motolských vozů #8611+#8613 s reklamou ČKD Tatra, a.s. zastavila na zastávce Střelničná do centra na lince 12. | 31.10.1998 Do zastávky Štěpničná přijíždí ve směru do centra na lince 12 souprava vozů T3M #8093+#8037. | 7.11.1998 Na smyčce Sídliště Ďáblice končily v roce 1998 ještě tři linky. Na vnější koleji vidíme soupravu vozů T3 #6870+#6871 na lince 12, na střední koleji soupravu vozů T3 #6740+#6741 na lince 24 a vnitřní kolej téměř mimo záběr patřila lince 17. | 7.11.1998 Dalším snímkem se vrátíme na zastávku Střelničná, ale do Klapkovy ulice (dnes se tato zastávka jmenuje Březiněveská). Směrem k Vozovně Kobylisy zde jede na lince 14 vůz T3 #6865. | 31.10.1998 V opačném směru na zastávku Střelničná od Vozovny Kobylisy přijíždí nový vůz T6A5 #8736. | 31.10.1998
8611+8613 - 12
31.10.1998
8093+8037 - 12
7.11.1998
6870+6871 - 12
6740+6741 - 24
7.11.1998
6865 - 14
31.10.1998
8736 - 14
31.10.1998
Ve smyčce Střelničná (dnes Březiněveská) odpočívá souprava vozů T3 #6907+#6909, která byla dlouhodobě vypravována výhradně na linku 25. | 31.10.1998 Společně se soupravou vozů T3 #6890+#6891 vyjíždíme s linkou 25 ze smyčky Střelničná (dnes Březiněveská) do Klapkovy ulice, kde je nástupní zastávka. | 31.10.1998 Také souprava vozů T3 #6903+#6902 byla v roce 1998 vypravována téměř výhradně na linku 25. Na snímku klesá Trojskou ulicí ke stejnojmenné zastávce. Linka 25 zde bude jezdit již jen pár dní. | 31.10.1998 Prakticky vše na tomto snímku již patří minulosti. Tramvajový most zvaný Rámusák byl nahrazen novým Trojským mostem, oba vozy soupravy T3 #6782+#6785 již v této podobě nepotkáme a linka 25 od listopadu 1998 nejezdí Trojskou ulicí. | 31.10.1998 Posledním dnešním snímkem dojedeme ke křižovatce Dělnická, byť zastávka za křižovatkou ve směru z centra se jmenuje U Průhonu. Ve směru z centra zde odbavuje na lince 25 souprava vozů T3 #6882+#6881. | 7.11.1998
6907+6909 - 25
31.10.1998
6890+6891 - 25
31.10.1998
6903+6902 - 25
31.10.1998
6782+6785 - 25
31.10.1998
6882+6881 - 25
7.11.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024