Scanjournal č.073

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.073

Fotografické okénko do nedávné historie


73. Plzeň 29. října 1998
Ve čtvrtek 29. října 1998 jsem navštívil Plzeň, už si ani nepamatuju, zda bylo volno, nebo jsem byl za školou. Skoro spíš tipuju omluvenku na nevolnost, cíl byl ale jasný – rekonstrukce části tramvajové trati do Skvrňan, kde právě ustupovala klasická konstrukce novým panelům BKV v úseku Křimická – Malesická. Odpoledne byl vykonán poněkud neúspěšný pokus zdokumentovat Astru #300, neboť v době jejího potkání dost pršelo a byla tma. Ale i tak je to hezká vzpomínka a líp už to dneska nevyfotím. A na Sadech Pětatřicátníků se mihnuly i špičkové linky 3 a 5, tak to nakonec byl docela úspěšný lov. Koneckonců i běžný provoz byl zajímavý, v Plzni se tehdy pohybovaly vozy ve třech různých městských nátěrech, z čehož ani jeden dnes již nepotkáme. Ale zahájíme cestu hezky na smyčce Skvrňany, odkud jsem šel pěšky a občas i něco vyfotil.
První snímek pochází ze smyčky Skvrňany, kde se v nástupní zastávce nachází na lince 2 souprava vozů T3M.05 #227+#228. Na snímku čerstvě modernizované vozy dnes reprezentují Plzeň v Ukrajinském městě Mykolajiv. | 29.10.1998 V zastávce Terezie Brzkové z centra zastavila na lince 2 souprava vozů T3 #107+#108 (ex. DP Mostu a Litvínova #217+#262) ve slušivém reklamním kabátku Alcatel. | 29.10.1998 Mezi zastávkami Macháčkova a Karla Steinera byla na lince 2 poněkud neostře vyfotografována souprava vozů T3SUCS #254+#255. | 29.10.1998 Srdce ortodoxního tatrašotouše plesá – na zastávku Internáty přijela z centra na dvojce souprava T3SUCS #243+#244 z roku 1983 ještě v relativně původním stavu, dokonce i bílá obrysovka svítí. | 29.10.1998 Na podobném záběru, avšak ze zastávky Slovanské údolí, zastavila na dvojce souprava vozů T3M.03 #215+#216, modernizovaná ve Škodě Plzeň již v roce 1996. Fascinující je z dnešního pohledu i podoba ostrůvku s označníkem připevněným na lampě veřejného osvětlení. | 29.10.1998
227+228 - 2
29.10.1998
107+108 - 2
29.10.1998
254+255 - 2
29.10.1998
243+244 - 2
29.10.1998
215+216 - 2
29.10.1998
Velmi blízko zastávek Slovanské údolí byly v říjnu 1998 provizorně vytvořeny zastávky Malesická, protože prostorem běžných zastávek u smyčky se již jednokolejně projíždělo staveništěm. Na dočasné zastávce z centra zastavila na lince 2 souprava vozů T3SUCS #286+#287. Za povšimnutí stojí umístění dočasné nástupní hrany z panelů do polohy kolizní se skříní vozidla. | 29.10.1998 Prostorem kde bývá stálá zastávka Malesická z centra (před odbočením do smyčky) projíždí směrem do centra v rámci výluky po nesprávné koleji na lince 2 souprava vozů T3SUCS #276+#277. | 29.10.1998 Další snímek byl pořízen v úseku mezi zastávkami Křimická a Malesická. Ve směru z centra již po nové koleji vytvořené z panelů BKV jede jako linka 2 souprava vozů T3 #183+#184, zatímco původní kolej ve směru do centra je teprve rozebírána. | 29.10.1998 Prostorem zastávek Křimická projíždí okolo bagru demontujícího původní konstrukci trati po již nové nesprávné koleji na lince 2 ve směru do centra souprava vozů T3M.05 #221+#222. | 29.10.1998 Také zastávky Křimická byly z důvodu rekonstrukce posunuty. Po odjezdu z dočasných zastávek najíždí ve směru z centra přes povrchovou kolejovou spojku na dočasně jednokolejný úsek souprava vozů T3 #185+#186 na lince 2. | 29.10.1998
286+287 - 2
29.10.1998
276+277 - 2
29.10.1998
183+184 - 2
29.10.1998
221+222 - 2
29.10.1998
185+186 - 2
29.10.1998
Do zastávky Škoda III. brána přijíždí z centra na dvojce souprava vozů T3SUCS #254+#255. Rýhy v živici naznačují, že díky stavu kolejového svršku zde došlo v nedávné době k nějakému vykolejení, naštěstí pro fotografa se situace dnes neopakovala. | 29.10.1998 Dalším snímkem se přesuneme do centra města, kde mělo probíhat na Sadech Pětatřicátníků čekání, zda přijede něco zajímavého. Hned první přijela na dvojce souprava vozů T3 #103+#104 (ex T3 DP Praha #6488+#6399). Souprava na první pohled nezapře rukopis dílen DP Praha ponecháním okrasné lišty na nárazníku. | 29.10.1998 Na lince 1 se v Sadech pětatřicátníků záhy objevila souprava originálně Plzeňských vozů T3 #175+#182, směřující na Slovany. My ale zatím ještě zůstaneme v Sadech, kde žádné sady nejsou. | 29.10.1998 Jako další přijela do Sadů na lince 1 souprava vozů T3 #205+#194. Přední vůz je vybaven typicky omšelým tuningem plzeňských tramvají, ale i přesto bude ještě jezdit dalších dvanáct let, byť s jistými úpravami v rámci dílenských prohlídek. | 29.10.1998 Pouze ve špičkách pracovních dnů byly provozovány vybrané spoje linek 3 a 5, projíždějící v Sadech pětatřicátníků manipulačním obloukem. Odpoledne se jednalo u obou linek jen o jediný spoj. Jako linka 3 projíždí přes Sady souprava vozů T3 #203+#193. | 29.10.1998
254+255 - 2
29.10.1998
103+104 - 2
29.10.1998
175+182 - 2
29.10.1998
205+194 - 1
29.10.1998
203+193 - 3
29.10.1998
Na lince č. 5 hned v následu za trojkou projela přes Sady pětatřicátníků souprava vozů T3 #196+#198, a to již v novém žlutobílém nátěru. Obě linky jezdily z důvodu výluky až ze Skvrňan, ale jezdit musely – zajišťovaly přímé spojení od III. brány Škodovky do rezidentních čtvrtí  Košutka a Bolevec. | 29.10.1998 Sice už v pozdějším odpoledni začínalo pršet, ale konečně přijela na Sady pětatřicátníků na lince 4 tramvaj, na kterou jsem čekal. Po hostování v Ostravě se do Plzně vrátil prototyp tramvaje Škoda 03T0 Astra #300 a bylo možné se povozit a v dešti zkoušet něco vyfotit. | 29.10.1998 Prototypová Astra #300 pózuje na krátké přestávce na lince 4 ve smyčce Bory. Nesouladem hledáčku automatického fotoaparátu se skutečným záběrem na snímku se nepodařilo vyfotit celý pantograf, ale mělo být dnes odpoledne ještě hůř. | 29.10.1998 Pohled zezadu na prototypovou Astru #300 na lince 4 v obratišti Bory. Za chvíli už pojedeme, Astra byla vypravena zatím na vložené pořadí a jezdila tak skoro hned po minulém pořadí. | 29.10.1998 Na čtvrtém snímku konečně vidíme alespoň trochu z vozu Astra #300 na lince 4 stranu s dveřmi. Snímek byl pořízen metodou vyběhni, vyfoť a zase se svez dál. | 29.10.1998
196+198 - 5
29.10.1998
300 - 4
29.10.1998
300 - 4
29.10.1998
300 - 4
29.10.1998
300 - 4
29.10.1998
Metoda popsaná u minulého snímku se stala osudnou jedinému pokusu vyfotit Astru ze strany dveří, neboť na zastávce Sokolovská to už s pantografem fatálně nevyšlo. Nedá se nic dělat. Tak tedy zkažená, ale Astra #300 na lince 4 na zastávce Sokolovská. | 29.10.1998 Pro spravení nálady se podařilo na zastávce Sokolovská vyfotografovat na lince 4 vůz KT8D5 #295. Kéž by aspoň takhle byla i ta Astra. | 29.10.1998 Na poslední tři snímky se přesuneme do centra města. Na Náměstí Republiky byla vyfotografována souprava vozů T3 #199+#189 na lince 1. Přestože je čelní vůz původní T3 z roku 1976, má upravené čelo pro zasouvání orientace zevnitř jako na vozech T3SUCS, zřejmě se však podle rozměru výřezu jedná o atypické dílenské provedení a ne o výměnu čela za originální náhradní čelo z ČKD Tatra. | 29.10.1998 Na jednokolejce v Pražské ulici byla vyfotografována poblíž Náměstí Republiky na lince 1 souprava vozů T3SUCS #248+#249. | 29.10.1998 Poslední snímek patří tramvaji KT8D5 #297, vyjíždějící přes centrum Pražskou ulicí z vozovny na linku 4. | 29.10.1998
300 - 4
29.10.1998
295 - 4
29.10.1998
199+189 - 1
29.10.1998
248+249 - 1
29.10.1998
297 - 4
29.10.1998

Fotografie: © Absolut

Související články:
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021