Do Strausbergu za T6C5

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Do Strausbergu za T6C5


Za zastávkou Am Stadtwald se nachází odbočka bývalé vlečky. Právě zde je vyfocen vůz T6C5 #30. | 7.8.2021
Strausberg je 25 tisícové město na okraji Berlína, s kterým ho pojí linka příměstské železnice (S-bahnu) S5. Ještě dříve, než S-Bahn vedla přímo centrem města okolím místní dráha, která byla roku 1921 přestavěna na tramvajovou trať, jež je v provozu dodnes. Tramvajová trať vede od nádraží k vozovně, do centra města a celkem měří 6,2 kilometrů.

Ačkoliv se zde vystřídalo mnoho vozů německé produkce, čeští fanoušci tramvajové dopravy mají toto město spojené s třemi vozy KT8D5 z produkce československé ČKD Praha (zakoupeny roku 1995 z Košic). Jeden z nich prošel rekonstrukcí v Praze a nyní je zde jako provozní záloha. Zbylé dva můžeme pod evidenčními čísly 9056 a 9098 potkávat na kolejích v Praze. K zajištění běžného denního provozu stačí pouhé dvě tramvaje typu Bombardier Flexity Berlin (o víkendu pouze jedna), které zde slouží od roku 2013. Byly pořízeny opční formou jako přiobjednávka k „balíku“ těchto tramvají, které byly toho roku dodávány do nedalekého Berlína.

Já jsem zde ovšem nebyl za běžným provozem, ale kvůli zvláštní jízdě s unikátním vozem typu T6C5.

Typ T6C5, ačkoliv vzdáleně připomíná ostatní vozy řady T6, je velmi atypický svým oboustranným provedením. Jako jediný vyrobený exemplář vznikl v dílnách ČKD Praha roku 1998, jako prototyp pro provoz v americkém New Orleans. Po dvouletém testovacím provozu byl však vrácen zpět do Prahy. Roku 2003 o něj ale projevil zájem právě Straussberg, který ho chtěl využít pro provoz v méně vytížených obdobích. Klíčová byla obousměrnost tohoto vozu, neboť zdejší tramvajový systém nedisponuje smyčkami a na každém konci trati je tak nutné změnit směr jízdy.

Dnes je již tento vůz většinou odstaven mezi historickými vozy ve vozovně. Je ale plně provozní a nechybí při různých dopravních akcích, případně může být i vypraven místo staženého vozu do provozu, neboť má doteď funkční automat a označovače na jízdenky i informační systém.

Začneme ovšem ve vozovně, kde se ukrývá ještě starší historický vůz. Gotha #06. | 7.8.2021 Zde již hlavní aktér zvláštní jízdy, vůz T6C5 #30 vyjíždí z vozovny. | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 v zastávce Kaethe-Krollwitz Strasse. | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 v lese, nedaleko zastávky Hegermuehle. | 7.8.2021 Za zastávkou Am Stadtwald se nachází odbočka bývalé vlečky. Právě zde je vyfocen vůz T6C5 #30. | 7.8.2021
Druhou konečnou zdejší sítě je zastávka S-bahnhof, kde je trať kuse ukončena. Zde je také vyfocen vůz T6C5 #30. | 7.8.2021
Za zastávkou Am Stadtwald se nachází odbočka bývalé vlečky v místě, kde se tramvajová trať sbíhá s bývalou vlečkou je zachycen vůz T6C5 #30. | 7.8.2021 Na mimořádné jízdě jsme před sebe museli pustit pravidelný spoj místní linky 89 – celá akce probíhala tak, že vůz T6C5 #30 zajel až k zarážkám, aby z Bombardieru mohli vystupovat cestující na nástupiště všemi dveřmi, a následně odjel na trať až za ním. | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 na přejezdu u zastávky Schlagmuehle. Na budově měnírny je vyobrazen vůz KT8D5, ještě ve starém městském nátěru. | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 nedaleko zastávky Am Stadtwald. | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 ve výhybně Hegermuele, kde vyčkává na křižování s pravidelným spojem linky 89 (stejný vůz, který jsme před sebe pouštěli na konečné u nádraží). | 7.8.2021
Během čekání na křižování jsme si krátili dlouhou chvíli nastavováním čelní orientace tak, aby odpovídala dobám pravidelného provozu. Inu, podařilo se... | 7.8.2021 Vůz T6C5 #30 v zastávce Elizabethstrasse. | 7.8.2021 Na konci fotojízdy již vůz T6C5 #30 zajíždí do vozovny nedaleko konečné zastávky Lustgarten. | 7.8.2021
Ještě jedna fotka vozu T6C5 #30 na vjezdu do vozovny. | 7.8.2021
A vůz T6C5 #30 je již odstaven. | 7.8.2021 Fotka řídícího pultu vozu T6C5 #30. | 7.8.2021 V interiéru vozu T6C5 #30 si povšimněte automatu na jízdenky a oboustranného řešení rozmístění sedaček. | 7.8.2021

Text: Matěj K.

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2022