Podzimní Szeged 2021

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Podzimní Szeged 2021


Virtuální prohlídku Szégedu začneme u hlavního nádraží, na terminálu Széged pályaudvár. Na nástupní zastávce zdejší blokové smyčky stojí souprava T6A2+vlek B6A2D-M #906+#950. | 27.6.2019 PESA Swing #104 vyfocena nedaleko uzlu Anna kút. | 27.6.2019
Interiér vozu KT4D. | 27.6.2019 Stanoviště řidiče ve voze KT4D. | 27.6.2019
Vnitřní informační systém je velmi podobný tomu, jaký mají vozy T3R.P v Praze.. | 27.6.2019
Interiér vozu T6A2. | 27.6.2019 V Szégedu mají v tramvajích jasně uvedeno, v jakých časech se mohou přepravovat jízdní kola. | 27.6.2019 Na smyčce Széged Plaza je již vidět budoucí napojení vlakotramvaje z železniční tratě do místní tramvajové sítě. | 27.6.2019 A zanedlouho na spojku mezi tramvajovou tratí a železnicí přijíždí na zkušební jízdu vůz Stadler Citylink #406-002. | 27.6.2019 Ze smyčky Széged Plaza vyjíždí vůz KT4D #212. V pozadí vlakotramvaj 406-002. | 27.6.2019
Ještě jedna fotka vozu KT4D #212. | 27.6.2019
Souprava T6A2+vlek B6A2D-M #906+#950 nedaleko  zastávky Vasárhely út. | 27.6.2019
Szeged je stotisícové město na maďarsko-srbsko-rumunském pomezí. Kromě historického centra s dominantní katedrálou se zde nachází i zajímavý tramvajový provoz s mnoha vozy československé produkce.

Na 23 kilometrů kolejí místní dopravní podnik vypravuje vozy na celkem 5 linek (číslováno 1-4+3F). Všechny tramvajové linky se sbíhají na křižovatce Anna kút. Vedle konvenčních tramvají se na konci listopadu rozjede i příměstská „vlakotramvaj“ do sousedního města Hödmezövasárhély. V době mé návštěvy zrovna vrcholily přípravy na start provozu příměstské linky, proto zde nejdete fotky pouze ze zkušebních jízd. Na rozdíl od Budapešti zde tratě nejsou ukončovány úvraťově, ale mají na konečné smyčku (Széged palyaudvár, Széged plaza, Európa Ligét, Tarján), případně vratný trojúhelník (Fonógyáryi út, Vadáspark, Kecskés).

Ve zdejším vozovém parku jsou nejvíce zastoupeny vozy z produkce bývalého pražského ČKD – konkrétně se jedná o KT4D (18 ks), T6A2 (13 ks) a vleky B6A2D-M (4 ks). Vozy T6A2 jsou provozovány ve dvojicích, případně s vleky. Nízkopodlažní tramvaje jsou zastoupeny formou devíti vozů PESA Swing 120Nb z produkce PESY Bydgoszcz. Vlakotramvaje budou obsluhovány vozy Stadler Citylink.

Smyčka Európa Ligét je v místní síti tou nejnovější. V provoz byla uvedena v roce 2021. | 27.6.2019
Interiér vozu PESA Swing 120Nb. | 27.6.2019 Na kusé koleji smyčky Európa Ligét jsou mimo špičku odstavovány vozy KT4D. Na fotce jsou vozy #216 a #217. | 27.6.2019
Křižovatkou Budapesti Korút projíždí vůz KT4D #203. | 27.6.2019 I na smyčce Tarján jsou mimo špičku odstavovány tramvaje. V popředí vůz KT4D #215. | 27.6.2019
Vozy KT4D #204 a #206 na smyčce Tarján. | 27.6.2019 Do nástupní zastávky smyčky Tarján přijela souprava T6A2+vlek B6A2D-M #901+#953. | 27.6.2019
Souprava T6A2+vlek B6A2D-M #905+#952 nedaleko zastávky Glattfelder Gyula tér. | 27.6.2019
Vůz KT4D #204 přijíždí do zastávky Szent Gyorgyi tér. | 27.6.2019 Asi nejzajímavější tratí v Szégedu je jednokolejka na konečnou Fonógyáryi út. Tam zajíždí linka 3F. Vůz KT4D #203 přijíždí do výhybny Belvárosi temetö. | 27.6.2019 Vůz KT4D #205 odjel z konečné Fonógyáryi út. | 27.6.2019 Pohled na vratný trojúhelník konečné zastávky Fonógyáryi út. | 27.6.2019 Vůz KT4D #215 manipuluje na vratném trojúhelníku Fonógyáryi út. | 27.6.2019
Vůz KT4D #215 manipuluje na vratném trojúhelníku Fonógyáryi út. | 27.6.2019 Některé vozy KT4D mají v interiéru ještě staré sedačky typu „skořápka”. Na rozdíl od těch v Praze jsou ale širší a pohodlně vypolstrované. | 27.6.2019 Na vratném trojúhelníku Vadáspark manipuluje vůz KT4D #203. | 27.6.2019
Na vratném trojúhelníku Kecskés manipuluje souprava T6A2+vlek B6A2D-M #904+#951. | 27.6.2019 Vůz KT4D #206 odjíždí ze zastávky Szabádkai út. | 27.6.2019 A se Szégedem se rozloučíme fotkou z testovací jízdy vlakotramvaje Stadler Citylink #406-003 na terminálu před hlavním nádražím. | 27.6.2019

Text: Matěj K.

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024