Gdańsk se rozvíjí závratným tempem. Přibývají nejen nové stavby, ale i celé čtvrti. Město ovšem společně s rozvojem městských částí rozvíjí průběžně i infrastrukturu: byla vystavěna železnice na místní letiště, byly otevřeny páteřní silniční komunikace, došlo na řadě míst k vyhrazení tzv. buspruhů, přibylo cyklostezek a město nezapomnělo samozřejmě ani na tramvajové tratě, kde došlo k výstavbě nových úseků a k rozvoji preferencí na úsecích starších.
Nejnovějším přírůstkem tramvajových tratí je úsek ze zastávky Migowo do úvraťové konečné Lawendowe Wzgórze (na přiloženém schématu tramvajových linek vlevo dole). Nejzajímavějším místem této nové tratě je jistě přestupní uzel Ujeścisko, který obsahuje 3 nástupiště a smyčku. Tramvaje sem zatím zajíždí tzv. závlekem (při cestě z i do centra projíždí smyčkou). Zdánlivě nesmyslné dopravní řešení z roku 2020 ovšem teprve získá svůj význam letos, kdy by mělo dojít ke zprovoznění tramvajové tratě mezi zastávkami Ujeścisko a Przemiska (poblíž dočasné konečné Wilanowska). Kvůli napojení nové tramvajové tratě byl vyloučen z provozu úsek Wilanowska – Łostowice Świętokrzyska.
Gdańsk má však velké plány i pro další roky (viz přiložené schéma) včetně vybudování nové tramvajové vozovny u zastávky Ujeścisko.
V oblasti vozového parku došlo od roku 2015 k vyřazení všech vozů Konstal 105 různých modifikací (s výjimkou historických a služebních vozidel) díky nákupu 30 nových obousměrných vozů Pesa Jazz (128NG) v letech 2019-2021. Veškeré běžně provozované tramvaje jsou tak nízkopodlažní.