Vysoké Tatry 2023 zastavení druhé - »tetrapackové«

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vysoké Tatry 2023
zastavení druhé - »tetrapackové«


Adhezní jednotka TEŽ 425 956-0 ve stanici Štrbské Pleso. | 17.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 a sólo jednotka 425 956-0 ve stanici Štrbské Pleso. | 17.7.2023
Adhezní jednotky řady 425, tvořící základ železniční adhezní dopravy ve Vysokých Tatrách, procházejí generálními opravami v ŽOS Vrútky a po jejich dokončení získávají, podobně jako nové jednotky řady 495, pojmenování po tatranských vrcholech.

Po pětici vrcholů Vysoká, Stredohrot, Kostolík, Bradavica a Ganek určených právě pro nové jednotky se přidávající další i pro jednotky modernizované. V první fázi se jedná o vrcholy Kriváň, Končistá, Ostrá, Veľké Solisko, Široká veža, Gerlach a Svišťový Štít. Grafické zpracování využívá střední část vozidla na zobrazení vrcholu a výstupu na něj. Piktogramy pak odkazují na náročnost a nutnou výstroj k výstupu. Časová náročnost je přibližná a zohledňuje přístup od nejbližší zastávky TEŽ. Název vrcholu spolu s nadmořskou výškou vyplňují prostor pod okny.

V jednotkách dochází k nahrazení původního řídícího systému i trakční výzbroje. V interiéru jednotek dochází k maximálně možnému sjednocení se vzhledem nových jednotek instalací nových sedadel, doplněním klimatizace, rolet, izotermických skel, USB a 230 V zásuvek a zřízení Wi-Fi připojení. V jednotkách je instalován nový informační systém. Modernizací prošlo také obložení bočnic a zavazadlové police. Výhled na trať před či za jednotkou je však minulostí, původní prosklené zástěny jsou nahrazeny neprůhlednými.

Protože modernizace jednotek probíhala i během hlavní turistické sezóny, a jednotek byl tedy snížený počet, Železničná spoločnosť Slovensko přistoupila v termínu od 10. 6. do 17. 9. 2023 k mimořádné změně grafikonu a odvolala zavedení původně plánovaných letních posilových vlaků. Běžné spoje TEŽ však díky přeplnění nabíraly zpoždění a to, že jste ve Starém Smokovci, po příjezdu zpožděným spojem od Štrbského Plesa navazujícímu vlaku do Tatranské Lomnice jen zamávali už ani nepřekvapilo.

Zároveň požádala cestující, aby z kapacitních důvodů pro cesty do Tatranské Lomnice používali zejména vlaky na „hlavní“ trati Poprad-Tatry – Studený Potok – Tatranská Lomnica, provozované ve dvouhodinovém taktu. Jenže v areálu někdejšího Eurocampu u Tatranské Lomnice došlo k vybudování rozsáhlého bezplatného záchytného parkoviště a vlaky přestaly kapacitně dostačovat. Od poloviny letních prázdnin tedy došlo k logickému posílení dopravy na této trati na hodinový takt.

A již jen posledním drobným bonbónkem v bonboniéře slovenského mrzení tedy byla skutečnost, že pro jistotu opravou v hlavní turistické sezóně procházelo také turistické lákadlo - trojče, jednotka EMU 89.0.

Smutným konstatováním tak bude fakt, že překvapivě nejvíce "pro klientsky" v létě 2023 zapůsobily Tatry Mountain Resorts, provozující v oblasti Vysokých Tater lanové dráhy. Například na pozemní lanové dráze na Hrebienok nerespektovaly striktně jízdní řád, jako v uplynulých letech a při nahromadění cestujících jezdili "do roztrhání těla", podobně jako pražská lanová dráha na Petřín.

Adhezní jednotka TEŽ 425 956-0 ve stanici Štrbské Pleso. | 17.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 ve stanici Štrbské Pleso. | 17.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 953-7+425 962-8 ve stanici Štrbské Pleso brzy vyrazí na trať směr Poprad. | 17.7.2023
Adhezní jednotka TEŽ 425 958-6 Kriváň po provedené generální opravě zachycená ve stanici Štrbské Pleso. | 19.7.2023 Rozdíly nejen čel adhezních jednotek TEŽ řady 425 a adhezně-ozubnicových jednotek TEŽ řady 495. Aneb setkání Kriváně a Kostolíka. | 19.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 965-1+425 957-8 vjíždí do stanice Štrbské Pleso. | 19.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 955-2+425 956-0 vyčkává na Štrbském Plese. | 18.7.2023
Od Popradu má naopak na Štrbské Pleso namířena dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 964-4+425 957-8 vjíždějící do stanice Stará Smokovec. | 18.7.2023 K plnému nástupišti do stanice Starý Smokovec vjíždí dvojice adhezních jednotek TEŽ  425 965-1+425 955-2. | 17.7.2023
K cestujícími přetékajícímu nástupišti ve Starém Smokovci přijíždí dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 955-2+425 956-0 mířící do Popradu. | 18.7.2023 Protože adhezní jednotky TEŽ procházely i během letní sezóny generálními opravami v ŽOS Zvolen, neměl dopravce k dispozici jejich plný počet. Zrušeny byly posilové spoje a docházelo ke značenému přetěžování ostatních spojů. Náporu cestujících čelí ve Starém Smokovci souprava jednotek 425 962-8+425 956-0. | 17.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 964-4+425 957-8 stojící u nádražní budovy ve Starém Smokovci. | 17.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 stojí ve Starém Smokovci na koleji nejvzdálenější od nádražní budovy. | 17.7.2023
Popradské zhlaví stanice Starý Smokovec s odstavenými vozy pro údržbu trolejového vedení. | 18.7.2023 Od Tatranské Lomnice přijíždí do Starého Smokovce souprava adhezních jednotek TEŽ 425 953-7+425 962-8. | 18.7.2023
Souprava adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 pendlující mezi Starým Smokovcem a Tatranskou Lomnicí. | 18.7.2023 Pracovní vozy pro údržbu trolejového vedení TEŽ celoročně postávají ve Starém Smokovci. | 18.7.2023
Stanice Starý Smokovec s adhezními jednotkami TEŽ řady 425. Zatímco dvojice jednotek 425 964-4+425 957-8 stojící u nádražní budovy odjede do Tatranské Lomnice, dvojice jednotek 425 962-8+425 953-7 míří do Popradu. | 17.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 čeká ve stanici Tatranská Polianka na křižování s protijedoucí soupravou. | 17.7.2023 Hrany všude kam se podíváš. Aneb čela adhezních jednotek TEŽ 425 957-8, 425 964-4 a 425 953-7 tentokrát ve stanici Starý Smokovec. | 17.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 čeká ve stanici Tatranská Polianka na křižování s protijedoucí soupravou. | 17.7.2023
Souprava adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 956-0 v Tatranské Poliance. | 17.7.2023 Adhezní dvojice jednotek TEŽ 425 955-2+425 956-0 vyčkávající na křižování v Tatranské Poliance. | 18.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 957-8+ 425 965-1 vyčkává ve stanici Tatranská Polianka na křižování s protijedoucím vlakem. | 19.7.2023 Do stanice Tatranská Polianka vjíždí od Starého Smokovce adhezní jednotka TEŽ 425 958-6 po prodělané generální opravě. Po ní jednotky získávají také jména po tatranských vrcholech. A tak přijíždí Kriváň. | 19.7.2023
Adhezní jednotka TEŽ 425 958-6 Kriváň po prodělané generální opravě zachycená ve stanici Tatranská Polianka. | 19.7.2023
Pohled ze stanice tatranská Polianka směrem ke Starému Smokovci. | 17.7.2023 DO stanice Tatranská Polianka přijíždí dvojice adhezně-ozubnicových jednotek TEŽ 495 954-0 Vysoká+495 951-6 Bradavica. | 19.7.2023 Stanice Tatranská Polianka v pohledu ke Štrbskému Plesu. | 19.7.2023
Stanice Tatranská Polianka v pohledu ke Starému Smokovci, rozpětí trolejové brány je vyvoláno tím, že ve stanici byly původně tři koleje. | 19.7.2023 Smokovecké zhlaví stanice Tatranská Polianka. | 19.7.2023
title= Bradavica, Stredohrot, Kostolík, Vysoká, Ganek... I vrcholy těchto jen na vás shlíží z Vysokých Tater. | 19.7.2023
Lomnický štít a Skalnaté Pleso. | 18.7.2023 Skalnaté Pleso. | 18.7.2023
Vůz číslo 2 pozemní lanové dráhy Starý Smokovec - Hrebienok zachycený v dolní stanici Starý Smokovec. | 18.7.2023
Spojovací můstek, který umožňoval přímý přístup do budovy horní stanice pozemní lanové dráhy na Hrebienok se dostal do havarijního stavu a prostě byl uříznut. Takže zájemce o lanovku nejprve po jednom schodišti sejde dolů a po jiném zase vystoupá nahoru do budovy. Za ty ceny jízdného originální řešení situace. | 18.7.2023 Spojovací můstek, který umožňoval přímý přístup do budovy horní stanice pozemní lanové dráhy na Hrebienok se dostal do havarijního stavu a prostě byl uříznut. Takže zájemce o lanovku nejprve po jednom schodišti sejde dolů a po jiném zase vystoupá nahoru do budovy. Za ty ceny jízdného originální řešení situace. | 18.7.2023 Spojovací můstek, který umožňoval přímý přístup do budovy horní stanice pozemní lanové dráhy na Hrebienok se dostal do havarijního stavu a prostě byl uříznut. Takže zájemce o lanovku nejprve po jednom schodišti sejde dolů a po jiném zase vystoupá nahoru do budovy. Za ty ceny jízdného originální řešení situace. | 18.7.2023 Vyšné Hágy a konec cesty na Štrbské Pleso. Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 957-8+425 964-4 ukončuje svou cestu již zde, vysazuje cestující a ihned se vrací do Popradu, Nikdo z nás ještě netuší, jak dlouho bude přerušení doprav trvat. | 18.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 964-4+425 957-8 opouští Vyšné Hágy a zanechává na místě stovky cestujících, kteří nemají žádné relevantní informace cože se děje. | 18.7.2023
Po chvíli přiveze další dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 955-2+425 956-0 další stovky cestující. Jejich cesta na Štrbské Pleso opět končí ve stanici Vyšné Hágy a jednotky se vrací do Popradu. | 18.7.2023 Možná by nám zajistili ubytování v Léčebném ústavu. | 18.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 956-0+425 955-2 vyčkává na odjezd z Vyšných Hágů do Popradu. | 18.7.2023
Opuštěné nádraží Vyšné Hágy. | 18.7.2023 Místo električek náhradní autobusová doprava. | 18.7.2023
Vyšné Hágy se proměnily také na místo, odkud vyjedou autobusy náhradní dopravy. | 18.7.2023 Začíná být jasné, že přerušení provozu bude trvat déle a pan výpravčí jde instalovat návěst zakazující jízdu dál za Vyšné Hágy. | 18.7.2023 Z širých plání dorazil muž, který nám sdělil, že došlo ke stržení trolejového vedení a poškození jednotky TEŽ. | 18.7.2023 A dál už to vážně nejde... | 18.7.2023 Po několika hodinách čekání konečně přijel náhradní autobus. | 18.7.2023
Dvojice jednotek TEŽ 425 964-4+425 957-8 v Tatranské Lomnici. | 17.7.2023
Dvojice jednotek TEŽ 425 964-4+425 957-8 v Tatranské Lomnici. | 17.7.2023 Koncový šturc TEŽ v Tatranské Lomnici. | 17.7.2023 Koncový šturc TEŽ v Tatranské Lomnici. | 17.7.2023
Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 953-7+425 962-8 v Tatranské Lomnici. | 18.7.2023 Dvojice adhezních jednotek TEŽ 425 962-8+425 953-7 v Tatranské Lomnici. | 18.7.2023 Budova nákupního centra v Tatranské Lomnici umístěná u stanice TEŽ architektonicky ladí s obdobím 70. let minulého století, kdy procházel celý systém tatranské dopravy modernizací. | 18.7.2023
Pohled na prázdné kolejiště „velké dráhy” železniční stanice Tatranská Lomnice. | 17.7.2023 Slovenská obdoba českých Regionov modernizovaná v ŽOS Zvolen nese řadové označení 813.11. V Tatranské Lomnici stojí jednotka složená z motorového a řídícího vozu 813 113-2+913 113-7, která sveze své cestující přes Studený potok až d Popradu. | 17.7.2023 Slovenská obdoba českých Regionov modernizovaná v ŽOS Zvolen nese řadové označení 813.11. V Tatranské Lomnici stojí jednotka složená z řídícího a motorového vozu 913 113-7+813 113-2, která sveze své cestující přes Studený potok až do Popradu. | 17.7.2023
Slovenská obdoba českých Regionov modernizovaná v ŽOS Zvolen nese řadové označení 813.11. V Tatranské Lomnici stojí jednotka složená z řídícího a motorového vozu 913 113-7+813 113-2, která sveze své cestující přes Studený potok až do Popradu. No a my se, doufáme, do Vysokých Tater podíváme zase v roce 2024. | 17.7.2023
Na konci kusé koleje stojí všem přístupná motorová lokomotiva T212.0609 vyrobená společností Turčianske strojárne Martin. Doplňkové plakátky žádají okolojdoucí, aby lokomotivu nepoškozovali, neboť je určena na opravu. | 19.7.2023 Na konci kusé koleje stojí všem přístupná motorová lokomotiva T212.0609 vyrobená společností Turčianske strojárne Martin. Doplňkové plakátky žádají okolojdoucí, aby lokomotivu nepoškozovali, neboť je určena na opravu. | 19.7.2023 Na konci kusé koleje stojí všem přístupná motorová lokomotiva T212.0609 vyrobená společností Turčianske strojárne Martin. Doplňkové plakátky žádají okolojdoucí, aby lokomotivu nepoškozovali, neboť je určena na opravu. | 19.7.2023
Na konci kusé koleje stojí všem přístupná motorová lokomotiva T212.0609 vyrobená společností Turčianske strojárne Martin. Doplňkové plakátky žádají okolojdoucí, aby lokomotivu nepoškozovali, neboť je určena na opravu. | 19.7.2023 Na konci kusé koleje stojí všem přístupná motorová lokomotiva T212.0609 vyrobená společností Turčianske strojárne Martin. Doplňkové plakátky žádají okolojdoucí, aby lokomotivu nepoškozovali, neboť je určena na opravu. | 19.7.2023 Další z pomníků ozubnice. | 19.7.2023
Další z pomníků ozubnice. | 19.7.2023 Železniční pracovní mechanizmy a vozidla ve Štrbě. | 19.7.2023 Železniční pracovní mechanizmy a vozidla ve Štrbě. | 19.7.2023
Železniční pracovní mechanizmy a vozidla ve Štrbě. | 19.7.2023 Železniční pracovní mechanizmy a vozidla ve Štrbě. | 19.7.2023 Železniční pracovní mechanizmy a vozidla ve Štrbě. | 19.7.2023
Součástí areálu stanice Štrba je, kromě traťového zázemí také areál měnírny pro napájení zdejších tratí. DO areálu je zaústěna vlečka, na níž jsou odstaveny vozy pojízdné měnírny. Jedná se o speciálně konstruované čtyřnápravové vozy, na který se montoval transformátor a rtuťové usměrňovače o výkonu 2 500 kW s napětím 1 650 V. Touto cestou bylo získáváno potřebné napětí pro napájení elektrické sítě ČSD z dálkového vedení 35 kV. Vyzbrojený vůz dosahoval hmotnosti až 60t. Finálním dodavatelem vozů z Vagonky Studénka bylo ČKD Praha. | 19.7.2023 Součástí areálu stanice Štrba je, kromě traťového zázemí také areál měnírny pro napájení zdejších tratí. DO areálu je zaústěna vlečka, na níž jsou odstaveny vozy pojízdné měnírny. Jedná se o speciálně konstruované čtyřnápravové vozy, na který se montoval transformátor a rtuťové usměrňovače o výkonu 2 500 kW s napětím 1 650 V. Touto cestou bylo získáváno potřebné napětí pro napájení elektrické sítě ČSD z dálkového vedení 35 kV. Vyzbrojený vůz dosahoval hmotnosti až 60t. Finálním dodavatelem vozů z Vagonky Studénka bylo ČKD Praha. | 19.7.2023 Součástí areálu stanice Štrba je, kromě traťového zázemí také areál měnírny pro napájení zdejších tratí. DO areálu je zaústěna vlečka, na níž jsou odstaveny vozy pojízdné měnírny. Jedná se o speciálně konstruované čtyřnápravové vozy, na který se montoval transformátor a rtuťové usměrňovače o výkonu 2 500 kW s napětím 1 650 V. Touto cestou bylo získáváno potřebné napětí pro napájení elektrické sítě ČSD z dálkového vedení 35 kV. Vyzbrojený vůz dosahoval hmotnosti až 60t. Finálním dodavatelem vozů z Vagonky Studénka bylo ČKD Praha. | 19.7.2023
Součástí areálu stanice Štrba je, kromě traťového zázemí také areál měnírny pro napájení zdejších tratí. DO areálu je zaústěna vlečka, na níž jsou odstaveny vozy pojízdné měnírny. Jedná se o speciálně konstruované čtyřnápravové vozy, na který se montoval transformátor a rtuťové usměrňovače o výkonu 2 500 kW s napětím 1 650 V. Touto cestou bylo získáváno potřebné napětí pro napájení elektrické sítě ČSD z dálkového vedení 35 kV. Vyzbrojený vůz dosahoval hmotnosti až 60t. Finálním dodavatelem vozů z Vagonky Studénka bylo ČKD Praha. | 19.7.2023


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024