Adhezní jednotky řady 425, tvořící základ železniční adhezní dopravy ve Vysokých Tatrách, procházejí generálními opravami v ŽOS Vrútky a po jejich dokončení získávají, podobně jako nové jednotky řady 495, pojmenování po tatranských vrcholech.
Po pětici vrcholů Vysoká, Stredohrot, Kostolík, Bradavica a Ganek určených právě pro nové jednotky se přidávající další i pro jednotky modernizované. V první fázi se jedná o vrcholy Kriváň, Končistá, Ostrá, Veľké Solisko, Široká veža, Gerlach a Svišťový Štít. Grafické zpracování využívá střední část vozidla na zobrazení vrcholu a výstupu na něj. Piktogramy pak odkazují na náročnost a nutnou výstroj k výstupu. Časová náročnost je přibližná a zohledňuje přístup od nejbližší zastávky TEŽ. Název vrcholu spolu s nadmořskou výškou vyplňují prostor pod okny.
V jednotkách dochází k nahrazení původního řídícího systému i trakční výzbroje. V interiéru jednotek dochází k maximálně možnému sjednocení se vzhledem nových jednotek instalací nových sedadel, doplněním klimatizace, rolet, izotermických skel, USB a 230 V zásuvek a zřízení Wi-Fi připojení. V jednotkách je instalován nový informační systém. Modernizací prošlo také obložení bočnic a zavazadlové police. Výhled na trať před či za jednotkou je však minulostí, původní prosklené zástěny jsou nahrazeny neprůhlednými.
Protože modernizace jednotek probíhala i během hlavní turistické sezóny, a jednotek byl tedy snížený počet, Železničná spoločnosť Slovensko přistoupila v termínu od 10. 6. do 17. 9. 2023 k mimořádné změně grafikonu a odvolala zavedení původně plánovaných letních posilových vlaků. Běžné spoje TEŽ však díky přeplnění nabíraly zpoždění a to, že jste ve Starém Smokovci, po příjezdu zpožděným spojem od Štrbského Plesa navazujícímu vlaku do Tatranské Lomnice jen zamávali už ani nepřekvapilo.
Zároveň požádala cestující, aby z kapacitních důvodů pro cesty do Tatranské Lomnice používali zejména vlaky na „hlavní“ trati Poprad-Tatry – Studený Potok – Tatranská Lomnica, provozované ve dvouhodinovém taktu. Jenže v areálu někdejšího Eurocampu u Tatranské Lomnice došlo k vybudování rozsáhlého bezplatného záchytného parkoviště a vlaky přestaly kapacitně dostačovat. Od poloviny letních prázdnin tedy došlo k logickému posílení dopravy na této trati na hodinový takt.
A již jen posledním drobným bonbónkem v bonboniéře slovenského mrzení tedy byla skutečnost, že pro jistotu opravou v hlavní turistické sezóně procházelo také turistické lákadlo - trojče, jednotka EMU 89.0.
Smutným konstatováním tak bude fakt, že překvapivě nejvíce "pro klientsky" v létě 2023 zapůsobily Tatry Mountain Resorts, provozující v oblasti Vysokých Tater lanové dráhy. Například na pozemní lanové dráze na Hrebienok nerespektovaly striktně jízdní řád, jako v uplynulých letech a při nahromadění cestujících jezdili "do roztrhání těla", podobně jako pražská lanová dráha na Petřín.