|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oprava trati na Letenském náměstí
|
> |
Již v předstihu došlo ještě za provozu k obnažení částí tramvajových konstrukcí na zatravněném kolejovém svršku mezi zastávkami Sparta a Korunovační, aby se při začátku výluky a frézování vozovek dalo efektivně využít čas pro další opravy, spočívající v lokální výměně rozpadlých styků za pomoci „výřezů“ a vložení nových kolejnic.
Po dokončení frézovacích prací na odstraňování krytů vozovek došlo k očištění kolejnic a obnažení upevňovadel. Kolejové lože je v těchto místech od roku 2012 tvořeno pevnou jízdní dráhou W-tram. Samotná výměna kolejnic byla celkem rychlá a již třetí den výluky bylo možné spatřit usazené nové kolejnice.
Ve čtvrtek 25. dubna 2024 došlo k převedení automobilové dopravy na již částečně opravené kolejivo v blízkosti křižovatky se Šmeralovou, kde trať opouští centrální pozici a směřuje do zastávkového prostoru Letenské náměstí na samostatném tělese. Tím se stavbařům uvolnil prostor v křižovatce Letenský tunel.
Jelikož došlo k prosté výměně kolejnic i v novém stavu tvoří konstrukci tratě pevná jízdní dráha W-tram s litým asfaltovým krytem.
S ohledem na problematický provoz NAD prvních dní, kdy autobusy stály v nekonečných kolonách na Letné, byl operativně zřízen v ulici Milady Horákové mezi ulicemi U Sparty a Korunovační ve směru do centra v levém jízdním pruhu vyhrazený pruh pro autobusy. Největší problém pro autobusy ale představovala světelná signalizace na křižovatce Ovenecká x Veletržní, kde délka volna z Ovenecké ulice v kombinaci s kolonami ve Veletržní, nevhodně stojícími automobily na světelné signalizaci, resp. v křižovatce a významná individuální doprava z Ovenecké znamenaly ucpání i přilehlé křižovatky Ovenecká x Milady Horákové a několikaminutová zdržení s průjezdem dvojice aut na cyklus.
Stavbu by šlo zřejmě ještě více urychlit, ale byla by nutná úplná uzavírka celého úseku a neetapizování dopravních opatření v křižovatce. Svou roli sehrávaly v počátcích výluky příznivé teploty, ale v jejím průběhu klesala noční teplota i po nulovou hranici, tudíž bylo dobré mít i k dobru drobnou časovou rezervu.
Dopravní opatření: -ve směru od Starého Hloubětína je zkrácena do zastávky Strossmayerovo náměstí, dále pokračuje jako linka číslo 25 směr Lehovec -ve směru od Lehovce je zkrácena do zastávky Strossmayerovo náměstí, dále pokračuje jako linka číslo 8 směr Starý Hloubětín
|