Oprava trati na Letenském náměstí v dubnu 2024

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Oprava trati na Letenském náměstí
v dubnu 2024


Svým rozsahem jedna z menších, přesto s ohledem na dopravní omezení, výluková opatření a dopad na cestující, jedna z větších akcí se konala koncem dubna 2024 na Letenském náměstí.

Oprava tramvajové trati začala odfrézováním vrstev vozovky, aby došlo k odkrytí upevňovadel kolejnic. | 17.4.2024
Oprava tramvajové trati začala odfrézováním vrstev vozovky, aby došlo k odkrytí upevňovadel kolejnic. | 17.4.2024
K opravě trati došlo i v místě zatravněného svršku, kdy v místě v lokálně rozpadlých styků došlo k náhradě tzv. výřezem kolejnice. | 17.4.2024
K opravě trati došlo i v místě zatravněného svršku, kdy v místě v lokálně rozpadlých styků došlo k náhradě tzv. výřezem kolejnice. | 17.4.2024
V oblasti vyústění Letenského tunelu byla automobilové doprava převedena do protisměru. | 17.4.2024>
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic. | 19.4.2024
Stav po odstranění vrstev vozovky, odkrytí upevňovadel a demontáži části kolejnic, v pravé koleji jsou již upevněny nové kolejnice. | 19.4.2024
Autobusy náhradní linky X1 nabíraly zpoždění díky kolonám vznikajícím hustým provozem IAD. | 19.4.2024
Autobusy náhradní linky X1 nabíraly zpoždění díky kolonám vznikajícím hustým provozem IAD. | 19.4.2024
K opravě trati došlo i v místě zatravněného svršku, kdy v místě v lokálně rozpadlých styků došlo k náhradě tzv. výřezem kolejnice. | 19.4.2024
K opravě trati došlo i v místě zatravněného svršku, kdy v místě v lokálně rozpadlých styků došlo k náhradě tzv. výřezem kolejnice. | 19.4.2024
Vyhrazený BUS pruh. | 19.4.2024
Autobus Irisbus Crossway LE 12.8M #4506 nasazený na linku X1. | 19.4.2024
Autobus SOR NB 12 #3553 nasazený na linku X1. | 19.4..2024
Obnova konstrukčních vrstev vozovky na Letenském náměstí po výměně kolejnic. | 22.4.2024
Obnova konstrukčních vrstev vozovky na Letenském náměstí po výměně kolejnic. | 22.4.2024
Obnova konstrukčních vrstev vozovky na Letenském náměstí po výměně kolejnic. | 22.4.2024
Styk nových a původních kolejnic. | 22.4.2024
Obnova konstrukčních vrstev vozovky na Letenském náměstí po výměně kolejnic. | 22.4.2024
Při výluce trvající od středy 17. dubna 2024 (přibližně od 4.30 hodin) do neděle 28. dubna 2024 (do 24.00 hodin) došlo k dočasnému přerušení provozu tramvají v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí a výměně kolejnic mezi křižovatkou Korunovační/Letenský tunel a Letenským náměstím.

Již v předstihu došlo ještě za provozu k obnažení částí tramvajových konstrukcí na zatravněném kolejovém svršku mezi zastávkami Sparta a Korunovační, aby se při začátku výluky a frézování vozovek dalo efektivně využít čas pro další opravy, spočívající v lokální výměně rozpadlých styků za pomoci „výřezů“ a vložení nových kolejnic.

Po dokončení frézovacích prací na odstraňování krytů vozovek došlo k očištění kolejnic a obnažení upevňovadel. Kolejové lože je v těchto místech od roku 2012 tvořeno pevnou jízdní dráhou W-tram. Samotná výměna kolejnic byla celkem rychlá a již třetí den výluky bylo možné spatřit usazené nové kolejnice.

Ve čtvrtek 25. dubna 2024 došlo k převedení automobilové dopravy na již částečně opravené kolejivo v blízkosti křižovatky se Šmeralovou, kde trať opouští centrální pozici a směřuje do zastávkového prostoru Letenské náměstí na samostatném tělese. Tím se stavbařům uvolnil prostor v křižovatce Letenský tunel.

Jelikož došlo k prosté výměně kolejnic i v novém stavu tvoří konstrukci tratě pevná jízdní dráha W-tram s litým asfaltovým krytem.

S ohledem na problematický provoz NAD prvních dní, kdy autobusy stály v nekonečných kolonách na Letné, byl operativně zřízen v ulici Milady Horákové mezi ulicemi U Sparty a Korunovační ve směru do centra v levém jízdním pruhu vyhrazený pruh pro autobusy. Největší problém pro autobusy ale představovala světelná signalizace na křižovatce Ovenecká x Veletržní, kde délka volna z Ovenecké ulice v kombinaci s kolonami ve Veletržní, nevhodně stojícími automobily na světelné signalizaci, resp. v křižovatce a významná individuální doprava z Ovenecké znamenaly ucpání i přilehlé křižovatky Ovenecká x Milady Horákové a několikaminutová zdržení s průjezdem dvojice aut na cyklus.

Stavbu by šlo zřejmě ještě více urychlit, ale byla by nutná úplná uzavírka celého úseku a neetapizování dopravních opatření v křižovatce. Svou roli sehrávaly v počátcích výluky příznivé teploty, ale v jejím průběhu klesala noční teplota i po nulovou hranici, tudíž bylo dobré mít i k dobru drobnou časovou rezervu.

Dopravní opatření:
  • Linka číslo 1 v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávky Chotkovy sady, Malostranská a Čechův most.
  • Linka číslo 8 rozdělena na dvě části:
  • -ve směru od Nádraží Podbaba je ze zastávky Hradčanská odkloněna do obratiště Špejchar
    -ve směru od Starého Hloubětína je zkrácena do zastávky Strossmayerovo náměstí, dále pokračuje jako linka číslo 25 směr Lehovec
  • Linka číslo 12 v úseku Malostranská – Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávku Čechův most.
  • Linka číslo 25 rozdělena na dvě části:
  • -ve směru od Bílé Hory je ze zastávky Hradčanská odkloněna do obratiště Špejchar
    -ve směru od Lehovce je zkrácena do zastávky Strossmayerovo náměstí, dále pokračuje jako linka číslo 8 směr Starý Hloubětín
  • Linky číslo 26, 91 a 96 jsou v úseku Hradčanská – Dlouhá třída odkloněny přes zastávky Chotkovy sady, Malostranská a Čechův most.
  • Historická linka 41 je v úseku Královský letohrádek – Strossmayerovo náměstí odkloněna přes zastávky Malostranská a Čechův most.
  • V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X1 v trase Hradčanská – Strossmayerovo náměstí (vynechává zastávku Korunovační).
  • Text: MOp

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025