Provoz turistických vlaků je zajišťován o letních prázdninách na 13 kilometrech tratí. Zbývajících 7 kilometrů je pro nevyhovující stav bez pravidelného provozu. Na části neprovozovaného úseku si lze vypůjčit cyklodrezíny. Letošní novinkou je vytvoření dvou vozebních ramen, a to „parního“ v trase Vydrovo – Čierny Balog – Šánske a zpět a „motorového“ v trase Dobroč – Čierny Balog – Šánske a zpět.
Parní provoz obstarávají dvě provozuschopné lokomotivy, přičemž turnusově je potřeba jedné. První je „Kolbenka“ z roku 1948 z produkce ČKD, a dále „Rešica“, která byla vyrobena v roce 1985 v Rumunsku. Třetí balocká parní lokomotiva „Smoschewer“ z roku 1918 se podrobuje opravě v Žamberku a čtvrtá lokomotiva „Joy“ je prozatím odstavena a čeká na opravu. Motorovou stálicí je pak červená „Rába“ z roku 1961, která prošla v roce 2005 rozsáhlou modernizací. Jako provozní záloha je udržován „Faur“ z roku 1972, kde v letošním roce započala obnova stanoviště strojvedoucího. Pro objednané jízdy nebo v případě snížené poptávky je nasazován i motorový vůz s označením M21.004, který byl vyroben v Tatře Kopřivnice v roce 1939 a zcela opraven a modernizován v roce 2004.
V roce 2021 zakoupila Čiernohronská železnica 7 motorových a 10 řídících elektrických vozů ze švýcarské Waldenburgerbahn. Vzhledem k absenci trolejového vedení je pro provoz upravena jedna souprava motorového a řídícího vozu, ve kterém je instalována elektrocentrála pro napájení elektrickou energií. K této nedělitelné soupravě lze připojit ještě druhý řídící vůz. Souprava je prozatím v provozu pouze příležitostně.
Během jara proběhla již tradiční dobrovolná traťovácká brigáda, kdy byly provedeny nutné údržbové zásahy na provozovaných tratích, zejména směrem na Šánske. Také se nadále pokračuje se stavbou prohlížecího kanálu na 7. staniční koleji v Čierném Balogu.
Provozování drážní dopravy a provoz celé železnice je i nadále zajišťován zejména dobrovolníky, a to nejen ze Slovenka, ale i z Čech, kteří se na Balogu každoročně střídají v pravidelných turnusech.