Čiernohronská železnice 2024

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Čiernohronská železnice 2024


Ve stanici Čierny Balog pózuje Rába na pravidle a MUV69 při posunu. | 27.6.2019
Letošní červnová návštěva Čiernohronské železnice, kde je od roku 1992 zajišťován turistický provoz na zbytku původní Čiernohronské lesní dráhy, se nesla ve znamení, po mnoha letech, vítané změny koncepce provozu výletních vlaků. Stalo se tak zejména díky náhlému uzavření známého lesnického skanzenu ve Vydrově, kde se nyní jeho správci potýkají s kůrovcovou kalamitou, a kde probíhá rozsáhlá těžba dřevní hmoty. Nutno podotknout, že i přes učiněnou nabídku spolupráce ze strany čHž při svážení vytěžených kmenů, se tak děje pouze pomocí nákladních automobilů.
Lesnický skanzen ve Vydrově je silně zasažen kůrovcovou kalamitou a letos je pro veřejnost uzavřen.. | 27.6.2019
Provoz turistických vlaků je zajišťován o letních prázdninách na 13 kilometrech tratí. Zbývajících 7 kilometrů je pro nevyhovující stav bez pravidelného provozu. Na části neprovozovaného úseku si lze vypůjčit cyklodrezíny. Letošní novinkou je vytvoření dvou vozebních ramen, a to „parního“ v trase Vydrovo – Čierny Balog – Šánske a zpět a „motorového“ v trase Dobroč – Čierny Balog – Šánske a zpět.

Parní provoz obstarávají dvě provozuschopné lokomotivy, přičemž turnusově je potřeba jedné. První je „Kolbenka“ z roku 1948 z produkce ČKD, a dále „Rešica“, která byla vyrobena v roce 1985 v Rumunsku. Třetí balocká parní lokomotiva „Smoschewer“ z roku 1918 se podrobuje opravě v Žamberku a čtvrtá lokomotiva „Joy“ je prozatím odstavena a čeká na opravu. Motorovou stálicí je pak červená „Rába“ z roku 1961, která prošla v roce 2005 rozsáhlou modernizací. Jako provozní záloha je udržován „Faur“ z roku 1972, kde v letošním roce započala obnova stanoviště strojvedoucího. Pro objednané jízdy nebo v případě snížené poptávky je nasazován i motorový vůz s označením M21.004, který byl vyroben v Tatře Kopřivnice v roce 1939 a zcela opraven a modernizován v roce 2004. V roce 2021 zakoupila Čiernohronská železnica 7 motorových a 10 řídících elektrických vozů ze švýcarské Waldenburgerbahn. Vzhledem k absenci trolejového vedení je pro provoz upravena jedna souprava motorového a řídícího vozu, ve kterém je instalována elektrocentrála pro napájení elektrickou energií. K této nedělitelné soupravě lze připojit ještě druhý řídící vůz. Souprava je prozatím v provozu pouze příležitostně.

Během jara proběhla již tradiční dobrovolná traťovácká brigáda, kdy byly provedeny nutné údržbové zásahy na provozovaných tratích, zejména směrem na Šánske. Také se nadále pokračuje se stavbou prohlížecího kanálu na 7. staniční koleji v Čierném Balogu.

Provozování drážní dopravy a provoz celé železnice je i nadále zajišťován zejména dobrovolníky, a to nejen ze Slovenka, ale i z Čech, kteří se na Balogu každoročně střídají v pravidelných turnusech.

Všechny tyto napadené stromy budou pokáceny.... | 27.6.2019
Nadále se pokračuje na novém „dlouhém” prohlížecím kanálu na Balogu. | 27.6.2019 Motorová lokomotiva Rába TU45.001 z roku 1961 už se připravuje na svůj každodenní výkon. | 27.6.2019
V rámci údržby lokomotivy TU24.901 „Lienka” proběhla kontrola uhlíků v trakčním dynamu.. | 27.6.2019 Závady se nevyhýbají ani Balogu. Na snímku trakční motor „Lienky” po přeskoku. Snad jeho poškození nebude vážné.. | 27.6.2019
Na hlavní sezónu se připravovala i parní lokomotiva Kolbenka č. 1 z roku 1948.. | 27.6.2019 Zde u vodního jeřábu na vydrovském nástupišti stanice Čierny Balog.. | 27.6.2019
Během léta dochází také k obnově stanoviště strojvedoucího lokomotivy Faur TU48.001.. | 27.6.2019 Vandalismus už i na Balogu...rozbité okno. | 27.6.2019
Nástupní stanice čHž Chvatimech zatím stále zeje prázdnotou. | 27.6.2019 Úplný konec tratě Balog - Vydrovo. Sem už se roky nejezdí. | 27.6.2019
Díky uzavření lesnického skanzenu ve Vydrově se dieselová souprava přesunula na rameno Dobroč - Čierny Balog - Šanske.. | 27.6.2019

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024