Veřejná doprava v Oslu je tradičně spojena s metrem, tramvajemi a autobusy. Oslo (srovnatelně veliké i srovnatelně lidnaté s Prahou) do dopravy v posledních letech investovalo mnoho finančních prostředků. Prostřednictvím fotek z července 2023 se můžeme do hlavního města norského království alespoň na okamžik přenést.
Páteř hromadné dopravy v Oslu tvoří metro, v Oslu nazývané jako T-bane. Celkem je provozováno 5 linek (označených 1 až 5). Všechny linky sdílejí centrální podzemní úsek. Tento model v současnosti komplikuje rozvoj metra a v plánech je vytvoření alternativní trasy k centrálnímu tunelu. Ve výstavbě je pak také nová linka metra. V letech 2005 až 2012 město pořídilo celkem 115 třívozových průchozích souprav metra MX3000 od firmy Siemens s líbivým designem od studia Porsche Design. V současné době se jedná o jediný provozovaný typ. Na většině linek jsou jednotky provozovány ve dvojicích (tvořících šestivozovou soupravu), na horskou linku 1 pak může být vypravována pouze samostatná jednotka.
Významnou roli ve veřejné dopravě mají samozřejmě také tradičně modré tramvaje, běžně nazývané Trikk. Síť tramvají ovšem není nijak rozsáhlá, tvoří ji pouze 6 linek (11, 12, 13, 17, 18 a 19), které se setkávají v blízkosti hlavního nádraží v centru města. Linky 11 a 12, stejně jako linky 17 a 18, jsou provozně provázány a sdílejí většinu trasy.
Nejzajímavější je pak z hlediska dopravního fanouška jistě linka 13. Ta na svém jednom konci strmě stoupá kolem Ekebergparken a pokračuje po precizně oddělené rychlodráze do smyčky Ljabru a na svém druhém konci sdílí koleje s metrem (s linkou 3). Celkem má místní dopravce k dispozici cca 80 tramvají 3 typů. Nejstarším provozovaným typem jsou tramvaje SL79 z 80. let v různých provedeních a modernizacích, kterých v létě 2023 zůstávalo v provozu cca 30. Tyto tramvaje jsou dvoučlánkové, a jednosměrné. Původním výrobcem byl Düwag, případně místní Strommen. Tyto vozy nemohou být vypravovány na linky 13, 17 a 18, které jsou zakončeny úvratí. Z přelomu 20. a 21. století pochází 32 obousměrných klimatizovaných částečně nízkopodlažních tramvají SL95 od výrobce Ansaldo/Firema. Oba typy (SL79 a SL95) jsou nahrazovány nejnovějšími vozy CAF Urbos 100, kterých bylo ve městě v červenci 2023 již 22. Jedná se o 100% nízkopodlažní obousměrné vozy klasického provedení (5 článků, 3 pevné podvozky). V červenci 2023 byly vypravovány výhradně na linky 17 a 18.
Mezi další typy dopravy v Oslu patří samozřejmě vlaky, lodě a autobusy. Většinu autobusů tvoří elektrobusy různých značek a také autobusy na CNG. Norsko má velmi vysoký podíl elektromobility v rámci osobních aut i hromadné dopravy. Naftových autobusů zbývá ve vozovém parku pouze několik posledních kusů. Autobusy jsou provozovány ve výrazném červeném nátěru a doplňují síť metra a tramvají.
V Oslu lze také navštívit dopravní muzeum. Cenná sbírka tramvají, autobusů, trolejbusů a vozů metra působí sice poněkud zanedbaným dojmem, za prohlídku ale určitě stojí.
Celkově veřejná doprava v Oslu funguje dobře. Metro, tramvaje i autobusy pokrývají celé město a tvoří logickou síť. Intervaly jsou ale poměrně dlouhé a snižují atraktivitu hromadné dopravy (na všech linkách tramvají a metra jednotných 15 minut). Síť metra se rozvíjí a jsou nakupovány také nové tramvaje a elektrobusy. Další investice by si jistě zasloužila tramvajová infrastruktura, která je místy ve velmi špatném stavu.