|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dočasná jednokolejná trať
|
Protože smyčka byla dvoukolejná, posloužila část jejího kolejiště jako součást přeložky původní tratě v Nádražní ulici a tramvaje využívaly její kolejiště, po drobných úpravách, jako běžnou trať.
Tento stav nevydržel dlouho a již od 21. prosince roku 1979 začaly jezdit tramvaje po nové provizorní trati, z větší části jednokolejné. Byla zřízena při okraji Nádražní ulice, vzdálenějším od železničního nádraží. Ve své první části byla dvoukolejná, její součástí však byl i jednokolejný úsek.
Když bylo v roce 1985 nutné dokončit a vyřešit přednádražní prostor s novými výstupy z metra a tramvajovou tratí přeloženou do nové polohy, bylo nutné provoz na provizorní trati ukončit.
Od 22. ledna tak byly tramvajové linky jedoucí od Anděla (který se již chystal na nové jméno Moskevská) ukončeny v zastávce Plzeňka na provizorním vratném trojúhelníku,
umožňujícím ukončení jednosměrných vozů. Hlavní důvodem, proč byly linky ukončeny až na Plzeňce, bylo právě blízké smíchovské nádraží, kapacitně praskající ve švech, které by
v případě přerušené provozu již od křižovatky Na Knížecí zůstalo zcela bez návaznosti na hromadnou dopravu.