|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T6A5 ev.č.0030
Kromě 150 standardních tramvají typu T6A5 jezdil pražskými ulicemi další prototyp vozu T6A5, nesoucí ev.č. 0030,
nazývaný 51. téšestkou.
Přezdívka vznikla tím, že vznikl z padesáté první karoserie vozů T6A5, která byla vyrobena navíc k druhé - padesátikusové - sérii tohoto typu pro Prahu. Na voze byly prováděny zkoušky s IGBT trakční výzbrojí TV 14. Následně byl vůz využíván také ke zkouškám konstrukčních řešení snižujících hlučnost tramvají. Na voze se proto objevilo několik typů kapotáže prostoru podvozků. Vůz nebyl nikdy využíván v provozu s cestujícími a 1. února 2002 přešel do majetku firmy Siemens Kolejová vozidla s.r.o.. Neprovozuschopný vůz byl až do 11. května deponován v areálu Siemens Kolejová vozidla s.r.o. na Zličíně. Toho dne byl po železnici - společně s vozem ev.č.0032 - přepraven k novému majiteli, firmě Pars nova v Šumperku. Pars nova v Šumperku. Po úpravách byl vůz zařazen na sklonku roku 2005 v Bratislavě do provozu s ev.č.7957
Fotografie: © Pražské tramvaje, © Zdeněk Liška a © archiv SKV, s.r.o.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |