Export tramvajových vozů do tehdejší Německé demokratické republiky nabíral na kvantitě a ČKD se rozhodlo nabídnout nové typy
vozů. Požadavky německých odběratelů byly stále stejné. Oproti standardním typům tramvají užší karoserii 2200 mm a vlečný
motorový vůz. Těmto požadavkům vyšlo ČKD v roce 1985 vstříc dokončením vývoje nového motorového vlečného vozu B6A2 připojeného
k jednomu, nebo dvěma motorovým vozům T6A2. Prototypová, typicky německá
souprava, ve složení vozů T6A2+T6A2+B6A2 obdržela evidenční čísla 0020, 0021 a 0022.
Souprava tramvajových vozů, složená z jednoho nebo dvou motorových vozů typu
T6A2
a vlečného vozu typu B6A2, je určena pro jednosměrný provoz s možností jízdy soupravy, složené z jednoho nebo dvou motorových vozů
a jednoho vlečného vozu, ovládaných z jednoho stanoviště.
Vlečný vůz B6A2 je vybaven kotoučovou a kolejnicovou brzdou. Skříň vozu je ocelová, celosvařovaná, vytvořená z válcovaných
a lisovaných profilů, s obložením z hladkých ocelových plechů. Má okna velkých rozměrů, která zaručují i stojícím cestujícím
dobrý výhled z vozu. Vůz je vybaven trojími dveřmi, z nichž střední dveře jsou čtyřkřídlové skládací. Na obou koncích vozidla
mají dveře dvě skládací křídla v kombinaci s jedním křídlem otočným. Vytápění prostoru pro cestující je provedeno využitím
odpadového tepla a odporovými topnicemi, umístěnými v topných kanálech v bočnici vozu. Větrání vozu je provedeno stropními
klapkami a otevíratelnými okny. Vozy jsou vybaveny sedadly pro cestující rozmístěnými dle požadavků odběratele v kombinaci
1+1, nebo 2+1. Osvětlení prostoru pro cestující je zářivkové.
|
|
Spřáhla jsou poloautomatická typu ESW, přes jejichž zvláštní kontakt je z motorového vozu T6A2 veden proud o napětí 600V.
Elektrická výstroj vlečného vozu B6A2 je zcela přizpůsobena ke spolupráci s elektrickou výstrojí motorového vozu
T6A2, odkud jsou řízeny všechny funkce. Pro napájení všech spotřebičů malého
napětí, pro osvětlení a pro nabíjení baterie je na vlečném voze instalován statický měnič 600/24V. Důležitou částí elektrické
výstroje jsou hlavní brzdové magnety, ovládající kotoučové brzdy na jednotlivých nápravách. Brzdové magnety jsou napájeny
z motorového vozu proudem, vznikajícím při dynamickém brždění. Brzdový systém je doplněn elektronickou protismykovou
ochranou, která porovnává otáčky jednotlivých dvojkolí. V případě smyku je dvojkolí rychle odbržděno, aby se zabránilo
vzniku plochých míst na oběžných plochách kol. V extrémních případech např. při odtržení vlečného vozu vlakové soupravy
je vyvoláno záchranné brždění.