|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T6A2Export tramvajových vozů do tehdejší Německé demokratické republiky nabíral na kvantitě a ČKD se rozhodlo nabídnout nové typy vozů. Požadavky německých odběratelů byly stále stejné. Oproti standardním typům tramvají užší karoserii 2200 mm a vlečný motorový vůz. Těmto požadavkům vyšlo ČKD v roce 1985 vstříc dokončením vývoje nového motorového vozu T6A2 v kombinaci s motorovým vlečným vozem B6A2. Prototypová, typicky německá souprava, ve složení vozů T6A2+T6A2+B6A2 obdržela evidenční čísla 0020, 0021 a 0022.
Souprava tramvajových vozů, složená z jednoho nebo dvou motorových vozů typu T6A2 a vlečného vozu typu B6A2, je určena pro jednosměrný provoz s možností jízdy soupravy, složené z jednoho nebo dvou motorových vozů a jednoho vlečného vozu, ovládaných z jednoho stanoviště. Motorový vůz T6A2 je vybaven elektrodynamickou, čelisťovou a kolejnicovou brzdou. Skříň vozu je ocelová, celosvařovaná, vytvořená z válcovaných a lisovaných profilů, s obložením z hladkých ocelových plechů. Má okna velkých rozměrů, která zaručují i stojícím cestujícím dobrý výhled z vozu. Vůz je vybaven trojími dveřmi, z nichž střední dveře jsou čtyřkřídlové skládací. Na obou koncích vozidla mají dveře dvě skládací křídla v kombinaci s jedním křídlem otočným. Vytápění prostoru pro cestující je provedeno využitím odpadového tepla a odporovými topnicemi, umístěnými v topných kanálech v bočnici vozu. Větrání vozu je provedeno stropními klapkami a otevíratelnými okny. Vozy jsou vybaveny sedadly pro cestující rozmístěnými dle požadavků odběratele v kombinaci 1+1, nebo 2+1. Osvětlení prostoru pro cestující je zářivkové.
Vozy mohou být používány na rozchodu kolejí 1000 mm, 1009 mm, 1435 mm a 1458 mm. Vozidlo je vybaveno elektrickou výstrojí s pulzní regulací rozjezdu a brždění, která zabezpečuje minimální ztráty elektrické energie během rozjezdu. Každá dvojice trvale zapojených trakčních motorů v jednom podvozku spolupracuje s jedním pulzním měničem. To má tu výhodu, že při poruše je vůz schopen jízdy s polovičním výkonem. Elektronický regulátor řídí přechod z elektrického brždění na mechanické. Jeho součástí je i protismyková a protiskluzová ochrana. Z části brzdových odporníků se odebírá proud pro napájení brzd vlečného vozu. Vůz je vybaven průběžným vysokonapěťovým vedením, umožňujícím napájení spřaženého motorového, respektive vlečného vozu z pantografu vozu řídícího. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |