V osmdesátých letech 20. století pomalu dosluhoval starý měřící dvounápravový vůz ev.č.
4100,
který byl uveden do provozu již v roce 1967, a tak vznikla nutnost jej něčím novým nahradit. Mezi roky 1987 - 1989 proběhla přestavba
vyřazeného tramvajového vozu
T3 ev.č.6258 v
Ústředních dílnách DP
na vůz pro měření trakčního vedení. Vůz obdržel evidenční číslo 5521.
Z původního vozu byly odstraněny zaslepením druhé a třetí dveře, demontováno poslední okno na straně dveří a na straně opačně dvě poslední okna.
Na střeše vozu byl zvětšen otvor v místě zadního větracího poklopu, na jehož místě byla zřízena prosklená otevírací nástavba určená pro montáž
zkratovacího zařízení na trolejové vedení. Pod touto nástavbou vzniklo na vyvýšené plošině uvnitř vozu dvoumístné stanoviště pro vizuální kontrolu troleje.
Interiér vozu je rozdělen příčkami s průchozími dveřmi na stanoviště řidiče, prostor pro zaznamenávání naměřených hodnot a na vyvýšené stanoviště pod
střešní nástavbou.
S pomocí vozu je možno měřit napětí v troleji, výšku a klikatost troleje, ale též zkratové proudy pro nastavování rychlovypínačů v měnírnách. Mimo dalšího
vybavení je za zadním podvozkem umístěna pátá náprava s koly malého průměru, určená pro měření. Spouštěna a zdvihána je s pomocí hydrauliky, ovládané
z pracoviště řidiče. Vzhledem k její poruchovosti - vypadávání kol z kolejí, se však používá velice výjimečně. Vůz byl opatřen celooranžovým nátěrem,
uprostřed po stranách s bílošedočerným pruhem lomícím se v zadní části vozu ke střeše. Po přestavbě zůstal vozu klasický pantograf známý z vozů typu T3,
v roce 2002 jej nahradil polopantograf Stemmann známý z tramvajových vozů typu T6A5 upravený přidáním dvou měřících
lišt. Vůz je stabilně deponován ve vozovně Kobylisy.
Fotografie: © Pražské tramvaje a © Daniel Paulus