Měřící vůz pro kontrolu troleje T3ev.č.5521

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Měřící vůz pro kontrolu troleje T3
ev.č.5521


Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve vozovně Kobylisy
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 v Opravně tramvají
Pátá náprava s koly malého průměru na voze ev.č.5521
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 u Muzea
Interiér pracovního vozu ev.č.5521
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 na náměstí bratří Synků
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 u zastávky Nový Hloubětín
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 na Floře
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 na Bubenském nábřeží
Interiér pracovního vozu ev.č.5521
V osmdesátých letech 20. století pomalu dosluhoval starý měřící dvounápravový vůz ev.č.4100, který byl uveden do provozu již v roce 1967, a tak vznikla nutnost jej něčím novým nahradit. Mezi roky 1987 - 1989 proběhla přestavba vyřazeného tramvajového vozu T3 ev.č.6258 v Ústředních dílnách DP na vůz pro měření trakčního vedení. Vůz obdržel evidenční číslo 5521.

Z původního vozu byly odstraněny zaslepením druhé a třetí dveře, demontováno poslední okno na straně dveří a na straně opačně dvě poslední okna. Na střeše vozu byl zvětšen otvor v místě zadního větracího poklopu, na jehož místě byla zřízena prosklená otevírací nástavba určená pro montáž zkratovacího zařízení na trolejové vedení. Pod touto nástavbou vzniklo na vyvýšené plošině uvnitř vozu dvoumístné stanoviště pro vizuální kontrolu troleje. Interiér vozu je rozdělen příčkami s průchozími dveřmi na stanoviště řidiče, prostor pro zaznamenávání naměřených hodnot a na vyvýšené stanoviště pod střešní nástavbou.

S pomocí vozu je možno měřit napětí v troleji, výšku a klikatost troleje, ale též zkratové proudy pro nastavování rychlovypínačů v měnírnách. Mimo dalšího vybavení je za zadním podvozkem umístěna pátá náprava s koly malého průměru, určená pro měření. Spouštěna a zdvihána je s pomocí hydrauliky, ovládané z pracoviště řidiče. Vzhledem k její poruchovosti - vypadávání kol z kolejí, se však používá velice výjimečně. Vůz byl opatřen celooranžovým nátěrem, uprostřed po stranách s bílošedočerným pruhem lomícím se v zadní části vozu ke střeše. Po přestavbě zůstal vozu klasický pantograf známý z vozů typu T3, v roce 2002 jej nahradil polopantograf Stemmann známý z tramvajových vozů typu T6A5 upravený přidáním dvou měřících lišt. Vůz je stabilně deponován ve vozovně Kobylisy.

Interiér pracovního vozu ev.č.5521 Interiér pracovního vozu ev.č.5521 Interiér pracovního vozu ev.č.5521 Interiér pracovního vozu ev.č.5521 Polopantograf Stemmann na pracovním voze ev.č.5521
Stanoviště řidiče pracovního vozu ev.č.5521 Stanoviště řidiče pracovního vozu ev.č.5521 Stanoviště řidiče pracovního vozu ev.č.5521 Interiér pracovního vozu ev.č.5521 Interiér pracovního vozu ev.č.5521

Fotografie: © Pražské tramvaje a © Daniel Paulus

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024