|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Měřící vůz pro kontrolu troleje T3
|
Z původního vozu byly odstraněny zaslepením druhé a třetí dveře, demontováno poslední okno na straně dveří a na straně opačně dvě poslední okna. Na střeše vozu byl zvětšen otvor v místě zadního větracího poklopu, na jehož místě byla zřízena prosklená otevírací nástavba určená pro montáž zkratovacího zařízení na trolejové vedení. Pod touto nástavbou vzniklo na vyvýšené plošině uvnitř vozu dvoumístné stanoviště pro vizuální kontrolu troleje. Interiér vozu je rozdělen příčkami s průchozími dveřmi na stanoviště řidiče, prostor pro zaznamenávání naměřených hodnot a na vyvýšené stanoviště pod střešní nástavbou.
S pomocí vozu je možno měřit napětí v troleji, výšku a klikatost troleje, ale též zkratové proudy pro nastavování rychlovypínačů v měnírnách. Mimo dalšího vybavení je za zadním podvozkem umístěna pátá náprava s koly malého průměru, určená pro měření. Spouštěna a zdvihána je s pomocí hydrauliky, ovládané z pracoviště řidiče. Vzhledem k její poruchovosti - vypadávání kol z kolejí, se však používá velice výjimečně. Vůz byl opatřen celooranžovým nátěrem, uprostřed po stranách s bílošedočerným pruhem lomícím se v zadní části vozu ke střeše. Po přestavbě zůstal vozu klasický pantograf známý z vozů typu T3, v roce 2002 jej nahradil polopantograf Stemmann známý z tramvajových vozů typu T6A5 upravený přidáním dvou měřících lišt. Vůz je stabilně deponován ve vozovně Kobylisy.