Kolejový přejezd Hlavní nádraží

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Kolejový přejezd Hlavní nádraží


1. července 1988 byla zahájena dlouhodobá výluka tramvajové trati vedoucí dnešní Seifertovou ulicí. Rekonstrukce byla dokončena 19. listopadu téhož roku a jako její součást se v zastávce Hlavní nádraží objevil nový kolejový přejezd.

Přejezd byl vybaven čepovými stavěcími výhybkami, které byly v běžném provozu vždy pojížděny pouze jako sjezdové. Povrchovou úpravu celého kolejového přejezdu tvořily žulové kostky.

Vůz KT8D5 ev.č.9026 na výlukové lince 39 v zastávce Hlavní nádraží
Vůz KT8D5 ev.č.9040 na výlukové lince 39 v zastávce Hlavní nádraží
Přejezd v zastávce Hlavní nádraží má jedno veliké pražské prvenství. Právě na něm byla ve dnech 10. - 12. listopadu 1989 poprvé v praxi využita obousměrnost vozů KT8D5 na výlukové lince X26 Hlavní nádraží - Olšanské hřbitovy. Bezproblémový provoz ukázal, že je možné vozy tímto způsobem využívat a pevné kolejové přejezdy se začaly v pražských ulicích rozšiřovat. Po zakoupení povrchových výhybek Kalifornien se od budování pevných kolejových přejezdů ustoupilo a některé vybudované se zase zrušily. 28. června 1998 se na přejezdu opět vozy KT8D5 objevily. Tentokrát na výlukové lince 39 v trase Hlavní nádraží - Olšanská - Olšanské hřbitovy.

Během rekonstrukce křižovatky Senovážné náměstí v roce 2003 a následném poračování rekonstrukce přilehlé tramvajové tratě byl přejezd 20. září 2003 snesen a nahrazen prostou dvoukolejnou tratí.

Fotocesta po přejezdu Hlavní nádraží
Kolejový přejezd Hlavní nádraží Kolejový přejezd Hlavní nádraží

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021