Kolejový přejezd Vozovna Motol

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Kolejový přejezd Vozovna Motol


Původní dvoukolejný trojúhelník Vozovna Motol
Kolejový přejezd Vozovna Motol v dočasné poloze
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 zkouší funkčnost přejezdu
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 zkouší funkčnost přejezdu
Provizorní výhybka na Kotlářce
Kolejový přejezd Vozovna Motol již ve stávající poloze
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 zkouší funkčnost přejezdu
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 zkouší funkčnost přejezdu
Když byla 1. července 1987 zahájena výluka tramvajové trati na Plzeňské třídě v úseku Kotlářka - Vozovna Motol, původní dvoukolejný trojúhelník vozovny Motol sloužící jako vjezdový a výjezdový začal počítat poslední hodiny své existence. Původní vjezdové oblouky se po zprovoznění nového vjezdu do vozovny již nepoužívaly a i v případě nutnosti zatažení do vozovny původním vjezdem tramvaje zacouvávaly výjezdovými oblouky. Proto se dvoukolejný trojúhelník zjednodušil na jednokolejný, pouze výjezdový.
Provizorní provoz na jedné koleji byl v úseku Kotlářka - Vozovna Motol po rekonstrukci zahájen 31. srpna 1987. Aby byl obousměrný provoz po jedné koleji umožněn, došlo na Kotlářce k vložení levé výhybky. U zastávky Vozovna Motol byl bezprostředně u sjezdové výhybky výjezdové koleje z vozovny směrem na Řepy vložen kolejový přejezd, umožňují návrat tramvajových vlaků na správnou kolej. Jednokolejný provoz byl ukončen 11. listopadu 1987 a na Kotlářce a u vozovny Motol probíhala demontáž kolejových provizorií. Když byl 16. listopadu 1987 obnoven dvoukolejný provoz na rekonstruované trati, který předznamenal prodloužení trati do sídliště Řepy, ležel již kolejový přejezd přeložený do nové polohy u západního vjezdu do vozovny Motol.

Přejezd je vybaven čepovými stavěcími výhybkami, které jsou v běžném provozu vždy pojížděny pouze jako sjezdové. Povrchovou úpravu celého kolejového přejezdu tvoří žulové kostky.

Přejezd je využíván zcela sporadicky - většinou při zkušebních jízdách s vozy KT8D5, případně byl využíván při obracení nových tramvajových vozů, které se na předávací koleji Zličín nedopatřením objevily otočené proti směru jízdy. Při rekonstrukci tratě v roce 2003 prošel přejezd omlazením, po němž je stále vybaven čepovými výhybkami, ale s přestavováním mezi kolejnicemi.

Fotocesta po přejezdu Vozovna Motol
Kolejový přejezd Vozovna Motol Kolejový přejezd Vozovna Motol Kolejový přejezd Vozovna Motol Kolejový přejezd Vozovna Motol Kolejový přejezd Vozovna Motol


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1730
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2020