|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolejový přejezd Nad Trojou
Při jízdě z centra první byl zřízen v zastávce Nad Trojou, druhý (později snesený) u zastávky nad vrcholovým bodem stoupání - u Hercovky.
Zachovaný přejezd v zastávce Nad Trojou je vybaven čepovými stavěcími výhybkami, které jsou v běžném provozu vždy pojížděny pouze jako sjezdové. Povrchovou úpravu celého kolejového
přejezdu tvoří žulové kostky.
Je logické, že v pravidelném provozu s cestujícími není kolejový přejezd využíván (nebudeme-li brát v úvahu jízdu po přejezdu z obou směrů v přímém
úseku traťových kolejí). Přesto měli cestující tuto možnost. Od 28. ledna do 13. února 1999 byla rekonstruována mostovka na trojském tramvajovém mostě
přes Vltavu na koleji do centra. Pravidelné tramvajové linky byly vedeny odklony a v úseku Střelničná - Hercovka - Trojská byla zavedena náhradní tramvajová
doprava linkou č.35. Ukončena byla v dočasně zřízené zastávce Trojská a do ní jela po své správné koleji. Jenže zde řidič přešel do protisměrné kabiny
na linku byly vypravovány obousměrné vozy KT8D5) a zpět do zastávky Nad Trojou jel po protisměrné koleji (cca 400
metrů). V zastávkách odbavoval cestující ve směru jízdy levými dveřmi a teprve v zastávce Nad Trojou díky kolejovému přejezdu přejel na správnou
kolej. Aby nedošlo ke sjetí dvou vozů na jednokolejném úseku zaručovaly jízdní řády že v úseku zastávek Ke Stírce - Hercovka - Nad Trojou - Trojská
byl vždy pouze jeden tramvajový vlak.
Plánek popisovaného přejezdu ve formátu .pdf:
přejezd Nad Trojoulegenda k plánku
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |