|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolejový přejezd Pod Jezerkou
Katastrofický stav ulice U plynárny včetně hrozivého technického stavu panelů BKV
tramvajové tratě mezi zastávkami Michelská - Chodovská přivedl kompetentní orgány města k nutné myšlence na radikální rekonstrukci celé
komunikace. U panelů nebyla výjimkou do vozovky trčící ocelová armatura jejich konstrukce, několikrát vyspravované trhliny, zcela zdeformovaný
a bezpečnost provozu ohrožující beton. Žulová dlažba vozovky pak místy připomínala spíše polní oraniště po průjezdu pluhu ale v žádném případě
bezpečnou městskou komunikaci.
Protože v úseku mezi zastávkami Náměstí bratří Synků a Michelská není vybudováno žádné tramvajové obratiště, řešil se problém, jak do dané oblasti zachovat provoz tramvají, aby zbylá část tramvajové trati nezůstala zbytečně bez obsluhy. Kupodivu se zrodil zcela logický nápad na využití obousměrnosti vozů KT8D5 - jenže jak a kde je obracet? Ani přejezd zde žádný zřízen nebyl. Paradoxně v té době zbývaly do nákupu povrchových výhybek Kalifornien jen týdny - jenže rekonstrukce měla začít dříve. Prostor zastávky Michelská, v níž již měla rekonstrukce na plno probíhat bezpečné ukončení neumožňoval, a proto padla myšlenka na nejbližší následující zastávku - Pod Jezerkou. Byla zde instalována na koleji do centra zajišťovací výhybka, kolej z centra byla přerušena obloukem, který ji slučoval z kolejí do centra. Provoz tramvajové tratě Náměstí bratří Synků - Spořilov byl přerušen od 29. srpna 1995 do 29. června 1996. Od 2. září 1995 do 20. června 1996 byl pak provoz omezen do úseku Náměstí bratří Synků - Pod Jezerkou, kdy tramvaje obracely na zmíněném přejezdu. Mezi 29. srpnem a 2. zářím 1995 byl přejezd instalován, od 20. června do 29. června 1996 byl přejezd naopak demontován. Při jeho zřízení musel být ubourán kus ostrůvku zastávky Pod Jezerkou do centra, s ohledem na značné vybočování vozů KT8D5 při průjezdu obloukem výhybky. Tramvajový vlak po výstupu cestujících ve výstupní zastávce přejel za výhybku na protisměrnou kolej, řidič stáhl původní pantograf ve směru jízdy, přešel na opačné stanoviště, zdvihl do pracovní polohy druhý pantograf, převzal řízení a odjel po správné koleji do nástupní zastávky.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |