Rekonstrukce Čechova mostu

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Rekonstrukce Čechova mostu


Známý pražský most Svatopluka Čecha, prošel od října loňského roku komplexní rekonstrukcí vyvolanou značným napadením korozí.

Právě sestavovaná křižovatka na letenském předmostí
Pohled na obě splítkové koleje - levá sjezdová, pravá rozjezdová
Kolejová splítka včetně rozjezdové výhybky ještě bez přestavníkové skříně
Generální oprava měla za cíl zmírnění nepříznivých vlivů, které se podepisují na stavu konstrukce tj. zejména zamezení průsaků vody v oblasti dilatací a směrovými poruchami vozovky kolem kolejnicových pásů. Rekonstrukce začala sejmutím všech konstrukčních vrstev vozovky a chodníků, demontáží odvodňovačů a žlabů, ocelových úhelníků podél kolejnicových pásů, kolejnic samotných včetně podkladnic a dosavadních dilatačních uzávěrů. Během opravy došlo k výměně nosníků, jejich nýtů (cca 2500 ks), chodníkového obrubníku a stožárů veřejného osvětlení, které nesou i trolejového vedení. Při rekonstrukci samotné tramvajové trati, jejíž stav přímo ovlivňuje mostní část, byla provedena rekonstrukce kolejové křižovatky na letenském předmostí, instalace moderních řídících výhybkových systémů, i celé tramvajové tratě na staroměstském předmostí až k náměstí Jana Palacha. Kolejová křižovatka byla vybavena novými výhybkami, které obdržely následující evidenční čísla: 111 - na mostě samotném, 526 - od Letenského tunelu, 527 - od Malostranské. Oproti původnímu uspořádání se rozjezdová výhybka na Čechově mostě podstatně posunula z letenského předmostí na most samotný s využitím extrémně nízké přestavníkové skříně a kolejové splítky stejného typu jako v prostoru křižovatky Ke Stírce. Extrémně nízká přestavníková skříň je na této křižovatce využita v Praze poprvé a o její výšce svědčí fakt, že zaujímá pouze prostor výšky kolejnice NP3, tedy 18 cm! Rekonstrukce mostu skončila 15. června, kdy se na most vrátila automobilová doprava, tramvaje jezdí přes Čechův most opět od 16. června.

Náklady na rekonstrukci Čechova mostu měly dosáhnout takřka 120 milionů korun. Nakonec rekonstrukce stála necelých 95 miliónů korun. Ovšem poněkud trpce vyznívá skutečnost, že vozovka mostu je v dokonalém stavu - zato umělecké prvky, zábradlí apod. se dočkaly jen nového nátěru. Aby se ušetřilo, nebyla restaurace těchto prvků zahrnuta do rekonstrukce mostu samotného a bude probíhat samostatně v roce 2002...

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2022