Křižovatka Ke Stírce

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Ke Stírce


Vůz T3 ev.č.6782 vypravený na linku 14 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Souprava vozů T3R.P ev.č.8304+8305 na lince 17 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Souprava vozů T6A5 ev.č.8603+8604 na lince 10 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Vůz T3R.P ev.č.8446 na lince 25 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Vůz KT8D5 ev.č.9015 na lince 25 v prostoru křižovatku Ke Stírce
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7236+T3 ev.č.6623 na lince 5 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Souprava vozů T3 ev.č.6878+6876 na lince 24 v prostoru křižovatky Ke Stírce
Souprava vozů T3R.P ev.č.8452+8453 vypravená na linku 12 v křižovatce Ke Stírce
Vždy po více jak desetiletých přestávkách v přibližování se tramvajové tratě v Zenklově ulici směrem do oblasti Stírky od Palmovky (úsek Palmovka - Libušák /přibližně v místech dnešní zastávky u Kříže/, zprovozněn 4.října 1896; úsek Libušák - Vychovatelna, 25.května 1910), se teprve 14. září 1924 při dalším prodloužení tratě objevily tramvaje na křižovatce Ke Stírce.
Až do roku 1977 byl na křižovatce dnešních ulic Zenklova a Ke Stírce pouhý kolejový oblouk.

Neuvážené zrušení tramvajové tratě přes Pelc-Tyrolku v souvislosti s výstavbou nového mostu Barikádníků a následná výstavba nové tramvajové tratě v Trojské ulici si však vyžádaly napojení novostavby na stávající trať zřízením úrovňové křižovatky. Provoz na nové křižovatce byl zahájen 5. května 1977, kdy se vydaly první tramvajové vlaky s cestujícími na spád 80,15‰ v Trojské ulici.

Při kompletní rekonstrukci v roce 1993 se křižovatka dočkala rarity v kolejové síti pražských tramvají - poprvé byla v Praze použita rozjezdová splítka. Rozjezdová výhybka od zastávky Ke Stírce byla předsunuta přibližně o 35 metrů před samotnou křižovatku. Podle původních záměrů projektantů měla umožnit zkrácení doby zdržení tramvají před vjezdem do křižovatky, ovšem vzhledem k její malé délce, kdy souprava vozů T3 a jejich modifikací sběračem na druhém voze ani neodblokuje výhybku pro přestavení do žádaného směru pro další soupravy a krátkému cyklu světelné signalizace, je její využití v plné míře naprosto nereálné, protože druhý tramvajový vlak prostě křižovatkou na jeden cyklus světelné signalizace neprojede. Poslední rekonstrukcí prošla křižovatka v září a říjnu 2005.

Křižovatka je vybavena pouze výhybkami s pružnými výměnnými jazyky, elektricky ovládaná je pouze rozjezdová výhybka od zastávky Ke Stírce s ev.č.290. Kryt křižovatky tvoří v největší míře asfaltový kryt, splítka a s ní souběžná sjezdová výhybka jsou zadlážděny žulovými kostkami.

V pravidelném provozu jsou pojížděny pouze kolejové oblouky ve směrech Ke Stírce - Hercovka a Ke Stírce - Okrouhlická. Jen při zcela mimořádných situacích je možno spatřit tramvajový vlak ve směru Hercovka - Okrouhlická.

Plánek popisované křižovatky ve formátu .pdf:
křižovatka Ke Stírce
legenda k plánku

Fotocesta po křižovatce Ke Stírce
Křižovatka Ke Stírce Křižovatka Ke Stírce Křižovatka Ke Stírce Křižovatka Ke Stírce Křižovatka Ke Stírce


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021