Smyčka Lehovec

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Lehovec



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Vůz KT8D5 ev.č.9041 na lince 38 ve smyčce Lehovec
Souprava T3M ev.č.8065+8069 na lince 8, vůz KT8D5 ev.č.9041 38 a souprava T6A5 ev.č.8661+8662 na lince 3 ve smyčce Lehovec
V době, kdy v Praze nové tramvajové tratě příliš nevznikaly a normální bylo je spíše likvidovat, vzniklo co se délky týče sice nevýrazné, ale z provozního hlediska více než významné prodloužení tramvajové tratě od Kbelské ulice do centra rodícího se sídliště Černý Most. Zakončeno bylo smyčkou, která - společně s tratí samotnou - zahájila provoz 30. června 1976. Smyčka byla zřízena ve středu dvouproudé silniční komunikace a proto také byl pro snadnější přístup cestujících vybudován na nástupiště smyčky podchod. V těsném sousedství smyčky byl navíc zřízen autobusový terminál, který prodělal svou renesanci po zahájení provozu dalšího provozního úseku trasy metra B v roce 1998. Po zahájení provozu tehdy nedokončené stanice metra Hloubětín v roce 1999 jeho využití opět pokleslo. Deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 31 vozů typu T.

Vůz KT8D5 ev.č.9042 na lince 33 ve smyčce Lehovec
Souprava vozů T6A5 ev.č.8609+8616 na lince 3 ve smyčce Lehovec
Prostor smyčky začíná v prostoru výstupní zastávky na jediné výstupní kolejí. Následuje ručně přestavovaná čepová výhybka na vnitřní a vnější kolej smyčky, na vnější koleji ihned následuje ručně přestavovaná čepová výhybka na střední a vnější kolej smyčky. Odtud pokračují všechny tři koleje levým obloukem a následuje čepová sjezdová výhybka střední koleje na kolej vnější. Bezprostředně za touto sjezdovou výhybkou je na vnější koleji umístěna ručně přestavovaná čepová výhybka, umožňující přejezd z vnější kolej na kolej vnitřní. V přímé části míří vnitřní i vnější kolej do prostoru zastřešených nástupišť. Za nimi následuje mírný pravý oblouk, v němž se obě koleje smyčky spojují prostřednictvím sjezdové čepové výhybky. I další sjezdová výhybka ve smyčce (na přejezdu vnější - vnitřní koleje) je čepová.

Smyčka je zbudována klasickou konstrukcí, kryt kolejového svršku tvoří různě posplátovaný asfaltový koberec.

Zastávky umístěné na popisované smyčce:
Lehovec - 1 výstupní a 2 nástupní zastávky.

Provozované linky na popisované smyčce:
Na vnitřní koleji smyčky je ukončena linka 3, vnější kolej patřila do změny linkového vedení v roce 1998 lince 8, nyní je zde ukončena linka 19. Ve smyčce jsou ukončeny dvě noční tramvajové linky 52 a 54, které manipulují na vnější koleji.

Fotocesta po smyčce Lehovec
Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec
Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec Smyčka Lehovec


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024