Cvičný vůz T3 ev.č.5520

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Cvičný vůz T3 ev.č.5520


Po vyřazení cvičných vozů T3 ev.č.5507, 5508 a 5510 klesl počet cvičných vozů s odporovou výzbrojí zcela vyčleněných z běžného provozu a určených pro výcvik nových řidičů tramvají. Přestože v roce 2002 pražský Dopravní podnik již masivně modernizoval vozy T3 s odporovou výzbrojí na typ T3R.P, došlo ve stejném roce po takřka čtyři roky trvající rekonstrukci k zařazení posledního cvičného vozu s neperspektivní odporovou výzbrojí, který obdržel ev.č.5520.

Souprava vozů T3 ev.č.6312+6314 vypravená na linku 22 a opatřená celovozovou reklamou Whirlpool stanicuje v zastávce Malostranská, čelní vůz bude za pár let stejnými místy projíždět s jiným evidenčním číslem a cestujícími tvořenými pouze z žáku tramvajové školy | 11.3.1995
Na osobním voze T3 ev.č.6312 již byla zahájena přestavba na cvičný vůz T3 ev.č.5520 - došlo k odstranění a zaslepení středních dveří a jejich nahrazení standardním oknem a k přesunutí výsuvných schůdků na střechu k zadním dveřím | květen 1999
Rodící se cvičný vůz T3 ev.č.5520 při posunu v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen působil s elegantními červenými plentami, vhodně doplňujícími a podtrhujícími celý lak vozu, jak zjevení | 14.3.2002
Dokončený a novotou zářící cvičný vůz T3 ev.č.5520 v místě svého zrodu, Opravně tramvají Ústředních dílen v Hostivaři | 2.4.2002
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 obrací ve smyčce Hlubočepy, nejenže barrandovská trať ještě neexistuje, ale vůz by na ni ani s ohledem na svoji odporovou výzbroj nemohl | 13.9.2002
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 přijíždí do zastávky Tusarova | 17.12.2003
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na kusé koleji smyčky Výstaviště | 13.10.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 přijel do zastávky Vozovna Strašnice | 27.8.2004
Již odstavený vůz T3 ev.č.6312 vyčkává na zahájení přestavby na cvičný vůz T3, v pozadí mu dělá křoví vyřazený cvičný vůz T3 ev.č.5510, jehož nástupcem se stejným evidenčním číslem ve druhém obsazení se vůz původně měl stát. Na dokončení přestavby nakonec s ev.č.5520 si však počká až do dubna 2002... | srpen 1998
Rodící se cvičný vůz T3 ev.č.5520 při posunu v areálu Opravny tramvají Ústředních dílen působil s elegantními červenými plentami, vhodně doplňujícími a podtrhujícími celý lak vozu, jak zjevení | 14.3.2002
Dokončený a novotou zářící cvičný vůz T3 ev.č.5520 v místě svého zrodu, Opravně tramvají Ústředních dílen v Hostivaři | 2.4.2002
Je krátce po povodních a pražská hromadná doprava se vzpamatovává z drsného pádu, souprava cvičných vozů T3 ev.č.5520+5503 mířící po Štefánikově mostě k Letenskému tunelu však necvičí řidiče, přes Vltavskou se vrací zpátky z Bílé Labuti a těmito kolečky zkouší funkčnost vyplavené měnírny Karlín, aby se mohly tramvaje vrátit na Hlávkův most...  | 7.9.2002
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5520+5503 vjíždí na levou kolej smyčky Výstaviště před nástupní zastávkou | 1.9.2003
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na kusé koleji smyčky Výstaviště | 13.10.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 projíždí oblouky tvořenými panely BKV mezi zastávkami Švandovo divadlo a Újezd, v roce 2009 došlo k náhradě této kolejové konstrukce za klasické kolejnice upevněné v betonové desce | 10.8.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 projíždí křižovatkou Vinice k zastávce Nad Primaskou | 27.8.2004

K přestavbě byl vybrán vůz typu T3 ev.č.6312, který byl vyroben v roce 1964 společně v sérii s vozy T3 ev.č.6303 až 6327.

Podobně jako u dalších cvičných vozů se jeho přestavby ujali vlastními silami pracovníci Dopravního podniku v Ústředních dílnách Hostivař. Rozsah oprav vozové skříně byl obdobný jako u každé jiné velké prohlídky. Pro odlišení od ostatních provozních vozidel získal vůz nový unifikovaný lak určený cvičným vozům. Jedná se de facto o inverzní kombinaci ke standardnímu provedení laku, kdy spodní část vozidla je natřena barvou ze slonové kosti a vrchní část je tvořena rudou barvou, končící až v oblině střechy. Na předním čele červená přesahuje až pod světlomety. Podokenní částí prochází zdobný proužek v barvě slonové kosti. Na bocích vozidla je nátěr doplněn výrazným písmenem C doplněným o nápis cvičný vůz v červené barvě. U vozu ev.č.5520 byly poprvé do červené barvy natřeny i podvozkové plenty, což zvýraznilo a zelegantnilo celé provedení služebního laku. Zlé jazyky tvrdí, že plenty byly do červené barvy natřeny nedopatřením, a následně dodávané cvičné vozy T3R.P ev.č.5516 a 5523 obdržely opět standardní lak cvičných vozů bez červených plent. Teprve počínaje cvičným vozem T3R.P ev.č.5524 bylo upraveno základní barevné schéma a cvičné vozy se svých červených plent dočkaly. Po provedených prohlídkách začaly být červenou barvou natírány také plenty vozů, které je z výroby takto natřené neměly. První vlašťovkou se stal cvičný vůz T3 ev.č.5509.

Stejně jako exteriér vozidla se dočkal jiného barevného schématu, došlo i v interiéru k úpravám. Ve voze byla odstraněna zástěna stanoviště řidiče a na prostorově rozšířený vyvýšený stupínek v čelní části kabiny bylo na stejné úrovni s řidičovým doplněno v pravé části druhé sedadlo, určené pro instruktora jízdy. Společně s ním byl instalován i druhý brzdový pedál, vycházející z koncepce pedálů vozů T3, jímž může instruktor v případě nouze vůz zastavit. Aby měl instruktor dostatečný výhled a přehled o dění podél vozidla, bylo do střešní obliny nad oknem nahrazenou přední půlkou prvních dveří vsazeno do pravé bočnice druhé zpětné zrcátko.

Během přestavby byla nahrazena přední půlka prvních dveří oknem, které zlepšuje výhled instruktora. Uvolněné místo bylo zároveň využito k rozšíření zvýšeného stupínku, daní za něj je však výrazné zúžení vstupního prostoru. V prostoru pod dosazeným oknem byl po pravé ruce instruktora instalován simulační panel, umožňující simulovat některé provozní závady, které by měl frekventant kurzu umět diagnostikovat a případně i opravit.

Střední dveře vozu byly odstraněny a v interiérové části byla schodišťová část podlahy srovnána do jedné úrovně. V prostoru po středních dveřích byla instalována skříň pro umístění drobných věcí, jako například kabelu mnohočlenného řízení, silničních kuželů na trénování odhadu průjezdného profilu apod.

Zbylý interiér prošel částečnou úpravou odlišující jej od sériově dodaných vozů. Došlo k rozdělení přepážkou na dvě nestejně velké části v rozsahu cca 1/3 + 2/3 plochy, jako jsme zvyklí z dalších cvičných vozů, která má za účel snížení hlučnosti motorgenerátoru a lepší tepelnou pohodu posádky vozidla. V zadní části zůstaly zachovány původní sedačky pro cestující - tzv. skořápky, v původním uspořádání. V přední části vozu bylo zachováno celkem 6 sedaček v nezvyklé sestavě 2+1 s tím, že dvojice jsou na pravé straně vozu a jejich doplnění instalací stolečků pro výcvikové pomůcky frekventantů.



Proměny cvičného vozu T3 ev.č.5520 během času...
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 vyčkává na kusé koleji smyčky Výstaviště za soupravou cvičných vozů T3 ev.č.5501+5502 | 13.10.2004 V areálu vozovny Střešovice vyčkávají cvičné vozy T3 ev.č.5520 a ev.č.5502 | 24.10.2004 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 opouští tramvajový most zvaný rámusák na holešovické straně a míří k zastávce Nádraží Holešovice | 9.12.2004 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 burácí po řepském tankodromu tvořeném panely BKV k zastávce Vozovna Motol | 28.12.2004 Na kolejích vozovny Pankrác oddechují cvičný vůz T3 ev.č.5520 a sněhový pluh T3M ev.č.5572 | 2.5.2005
Za slunečného dne přijíždí ke křižovatce Čechův most cvičný vůz T3 ev.č.5520 od Malostranské | 17.5.2006 Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5520+5517 opustila zastávku Újezd | 23.6.2006 Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5520+5513 manipuluje na vratném trojúhelníku Zvonařka | 15.9.2006 Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5520+5513 manipuluje na vratném trojúhelníku Zvonařka | 15.9.2006 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 stoupá Myslbekovou ulicí ke křižovatce Malovanka | 27.2.2007
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na levé koleji za výstupní zastávkou smyčky Výstaviště | 12.7.2007 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na levé koleji za výstupní zastávkou smyčky Výstaviště | 12.7.2007 Celkový pohled na pravý bok cvičného vozu T3 ev.č.5520 na levé koleji za výstupní zastávkou smyčky Výstaviště | 12.7.2007 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na levé koleji za výstupní zastávkou smyčky Výstaviště | 12.7.2007 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 na levé koleji za výstupní zastávkou smyčky Výstaviště | 12.7.2007
Cvičný vůz T3 ev.č.5520 ve výstupní zastávce smyčky Starý Hloubětín | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 manipuluje na střední koleji smyčky Starý Hloubětín | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 manipuluje na střední koleji smyčky Starý Hloubětín | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 manipuluje na střední koleji smyčky Starý Hloubětín | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 manipuluje na střední koleji smyčky Starý Hloubětín | 15.10.2008
Na Prahu padl soumrak a cvičný vůz T3 ev.č.5520 odpočívá i se svými žáky na levé koleji smyčky Výstaviště před nástupní zastávkou | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 opouští smyčku Smíchovské nádraží a vydává na cestu ke smyčce Hlubočepy, na barrandovskou trať mají vozy typu T3 vjezd zakázaný | 22.10.2008 V zadní části cvičného vozu T3 ev.č.5520 zůstalo zachováno původní uspořádání sedadel | 15.10.2008 Pohled na přepážku s posuvnými dveřmi ze zadní plošiny cvičného vozu T3 ev.č.5520 | 15.10.2008 Přepážka s posuvnými dveřmi rozdělující interiér cvičného vozu T3 ev.č.5520 na dvě nestejně velké části umožňuje snížit v přední části hluk z motorgenerátoru a zároveň vytvářet lepší tepelnou pohodu pro osádku | 15.10.2008
V interiéru cvičného vozu T3 ev.č.5520 je v prostoru po zaslepených středních dveřích umístěna dřevěná skříňka na odkládání drobností | 15.10.2008 V interiéru cvičného vozu T3 ev.č.5520 je v prostoru po zaslepených středních dveřích umístěna dřevěná skříňka na odkládání drobností | 15.10.2008 Základna sedáku zůstala na svém místě, prostor na laminátovou skořepinu již z důvodu zřízení přepážky rozdělující interiér cvičného vozu na dvě nestejně velké části nezbyl | 15.10.2008 Celkový pohled na stanoviště řidiče a instruktora v cvičném voze T3 ev.č.5520 | 15.10.2008 V prostoru střešní obliny jsou v běžných vozech umístěna reklamy a informační materiály pro cestující, ve cvičném voze nesmí chybět grafická zobrazení návěstidel, které se žáci musí naučit důkladně rozpoznávat | 15.10.2008
V přední části cvičného vozu byly umístěna na levé straně mezi přeuspořádané sedáky stolečky, základna první sedačky zůstala zachována na svém místě již bez laminátové skořepina sedáku, neboť v sobě ukrývá zásobník písku | 15.10.2008 V přední části cvičného vozu byly umístěna na levé straně mezi přeuspořádané sedáky stolečky | 15.10.2008 Na pravé straně cvičného vozu T3 ev.č.5520 jsou v interiéru umístěny celkem čtyři sedačky se stolky | 15.10.2008 Přepážka s posuvnými dveřmi rozdělující interiér cvičného vozu T3 ev.č.5520 na dvě nestejně velké části umožňuje snížit v přední části hluk z motorgenerátoru a zároveň vytvářet lepší tepelnou pohodu pro osádku | 15.10.2008 Interiér cvičného vozu T3 ev.č.5520 je rozdělen přepážkou na dvě nestejně velké části, v přední jsou umístěny laminátové sedačky pro žáky v uspořádání 2+1 a stolky na jejich výcvikové pomůcky | 15.10.2008
Zásobník písku tvoří v provozních vozech základnu pro umístění laminátového sedáku, ve cvičné tramvaji T3 ev.č.5520 jde opravdu jen o zásobník písku | 15.10.2008 Ani ve cvičné tramvaji T3 ev.č.5520 nesmí chybět | 15.10.2008 Kanystr s tekutinou pro ostřikovač čelního skla je umístěný na zvýšeném stanovišti řidiče za sedadlem | 15.10.2008 Sedačka žáka a instruktora na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5520 | 15.10.2008 Pedál brzdy s pedálem jízdy řidiče tramvaje a přidaný brzdový pedál instruktora jízdy na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5520 | 15.10.2008
Panel po pravé ruce instruktora v prostoru zaslepené poloviny prvních dveří cvičného vozu T3 ev.č.5520 umožňuje simulovat žákům některé závady typické pro vozy T3 | 15.10.2008 Celkový pohled ze strany instruktora na ovládací panel cvičného vozu T3 ev.č.5520 | 15.10.2008 Ovládací prvky na panelu řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5520 | 15.10.2008 Červeně natřené plenty, poprvé použité na cvičném voze T3 ev.č.5520, podtrhují nátěr vozu | 15.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5520 | 12.7.2007

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021