|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oprava tratě přes Krejcárek 2010
Stejně jako lanová dráha prochází každý rok pravidelnou revizí, musí se se stejným úsilím provádět pravidelná
údržba také na mostních konstrukcích resp. estakádách a jejich kolejových konstrukcích. Nejinak tomu bylo
i v prosinci 2010, kdy se vrchní stavba vrhla na údržbu tramvajové trati Ohrada - Palmovka.
Výluka, původně plánovaná na pouhé 4 dny, se rozeběhla 29. listopadu 2010. její součástí byla kromě opravy poškozených dilatací na žižkovské straně mostu, také rozsáhlá výměna kolejnic. Ta probíhala v místech, kam se v minulých letech nesáhlo, a jejichž výměnu si vzhledem k morfologii terénu a přístupnosti celé trati pro pracovní techniku před pár lety ani nikdo nedovedl představit - tedy v obloucích na Ohradě pod přemostěním sběrné komunikace. V předstihu před zahájením výluky bylo možné v listopadu spatřit pracovníky vrchní stavby, kutící cosi za tramvajového provozu, v místě přechodu mezi protisměrnými zastávkami. Ono cosi vypadalo na zřízení komfortního přechodu přes tramvajovou trať, kterou tvořil nevzhledný bochánek značně rozpraskaného asfaltu, který tam po sobě zanechali stavbaři při výstavbě tratě na přelomu osmdesátých a devadesátých let a na němž se bezúdržbovost značně ukázala. Po odchodu stavbařů bylo vše každému jasné - nejedná se o komfortní přechod (i když k tomuto účelu slouží), nýbrž o nakolejovací místo pro dvoucestnou pracovní techniku, tedy vozidla vybavená kolejovým adapterem. Hned první den výluky čekalo stavbaře nemilé překvapení - Prahu, stejně jako celou Českou republiku zasáhla sněhová kalamita, která rozebíhající se práce značně ztížila. Akci již nešlo zastavit, byla řádně projednána a nový termín by se hledal již jen obtížně. Nezbývalo nic jiného než stavební práce zahájit a posunout termín plánovaného konce z pátku 3. prosince na neděli. Později se ukázalo i toto datum jako nereálné a tak byla výluka prodloužena až do konce úterního denního provozu 7. prosince 2010. Posun termínu nebyl jen kvůli zhoršení pracovního prostředí pracovníkům vrchní stavby, ale zejména kvůli tzv. sněhové pohotovosti, tedy nutnosti zajistit provozuschopnost tramvajových tratí (zejména čistění výhybek) a zajistit bezpečnou schůdnost vybraných zastávkových ostrůvků po celé Praze, jejichž očistu má vrchní stavba také na starosti. Výměna kolejnic probíhala v úsecích, na které v loňském roce nebyly již finance a ani kapacity. Vyměněny mohly být pouze omezené úseky, aby bylo omezení provozu co nejkratší a práce se daly za 4 dny stihnout. Kromě opravy dilatace se jednalo o výměnu kolejnic v protiobloucích v místě bezpečnostního zastavovacího místa před křižovatkou horní Palmovka, loni neměněné úseky na mostní estakádě (zejména směr do centra), přímé kolejnice nad zárubní zdí nad zastávkou Krejcárek do centra a již zmíněné oblouky pod křižovatkou Ohrada. Stejně jako v minulém roce, i letos přes značné obtíže vypomáhal na stavbě dvoucestný sací bagr. Aby o překvapení nebyla nouze postihla v následujících dnech Prahu další sněhová nadílka, a tak asi nikoho nepřekvapí, když přišla redakci Pražských tramvají 6. prosince tisková zpráva Dopravního podniku, informující, že se opravné práce pro nepřízeň počasí opětovně nedaří dokončit a termín výluky se prodlužuje, tentokráte do ukončení denního provozu dne 10. prosince. Pravidelná údržba probíhala v režii vrchní stavby Dopravního podniku (oblouky pod křižovatkou Ohrada, výměna mostních dilatací) a prováděli ji Masáci pod vedením Tomáše Šilhana, které vypomáhala firma Hans Wendel (výměna kolejnic v místech bezpečnostního zastavovacího místa, mostní estakádě a rovném úseku nad zastávkou Krejcárek do centra) pod vedením Pavla Viktorína. Součástí opravy tratě bylo i provedení pravidelné podzimní brusné kampaně pomocí dvoucestného kolejového brusu VMeili 8000.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |