Oprava tratě přes Krejcárek 2010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Oprava tratě přes Krejcárek 2010


Stejně jako lanová dráha prochází každý rok pravidelnou revizí, musí se se stejným úsilím provádět pravidelná údržba také na mostních konstrukcích resp. estakádách a jejich kolejových konstrukcích. Nejinak tomu bylo i v prosinci 2010, kdy se vrchní stavba vrhla na údržbu tramvajové trati Ohrada - Palmovka.

Ani sníh nezabránil počátku výluky estakády Krejcárek. Právě na horní Palmovce dochází k přípravě pro nakolejování dvoucestných vozidel. | 29.11.2010
Nakolejování sacího bagru na horní Palmovce. | 29.11.2010
Odsávání štěrku v místě bezpečnostního zastavovacího místa. Zatím to jakž takž jde, štěrk není tolik promrzlý... | 29.11.2010
I smluvní svářeči Hanse Wendela mají jako elektrocentrálu nesmrtelnou vejtřasku. | 29.11.2010
Výměna kolejnicových pásů podél bývalé železniční výhybny Sluncová. | 29.11.2010
Částečně odsátý štěrk u bezpečnostního zastavovacího místa. Postup prácí komplikuje kromě sněhu také noční mráz, který štěrk změnil doslova v beton. | 30.11.2010
O mrazu, který po dobu oprav panoval svědčí následující snímek. Aby šel zbytný štěrk odsát, musí se nejprve 10-15 minut nahřívat. | 30.11.2010
Technologická kázeň v praxi - aneb i za snížených teplotních podmínek vyměňujeme a svařujeme dilatace na Krejcárku. | 30.11.2010
Uvolňování upevňovadel v obloucích pod křižovatkou Ohrada. | 30.11.2010
Návoz nových kolejnic. | 1.12.2010
Výměna kolejnic v prostoru zastávky Krejcárek. | 1.12.2010
Náhradní autobusovou dopravu X10 zajišťoval Dopravní podnik svými silami. | 29.11.2010
Čerstvě dovezený nový materiál se ztrácí ve sněhu. | 29.11.2010
Odsávání štěrku se sněhem je více než problematické a nedaří se. Sníh resp. voda ucpává a nenávratně ničí filtry, proto je nutné dbát zvýšené opatrnosti. | 29.11.2010
Technologická kázeň v praxi - aneb i za snížených teplotních podmínek vyměňujeme a svařujeme dilatace na Krejcárku. | 29.11.2010
Výměna kolejnicových pásů podél bývalé železniční výhybny Sluncová. | 29.11.2010
Částečně odsátý štěrk u bezpečnostního zastavovacího místa. Postup prácí komplikuje kromě sněhu také noční mráz, který štěrk změnil doslova v beton. | 30.11.2010
Technologická kázeň v praxi - aneb i za snížených teplotních podmínek vyměňujeme a svařujeme dilatace na Krejcárku. | 30.11.2010
Hans Wendel mezitím vyměňuje kolejnicové pásy v přímém úseku směrem k Ohradě. | 30.11.2010
Silniční nadjezd uchránil část tratě od přívalu sněhu, přesto práce nepokračují z nejrůznějších příčin dle plánu. | 30.11.2010
Výměna oblouků pod křižovatkou Ohrada. | 1.12.2010
Navrtávání podkladnic do dřevěných pražců. | 1.12.2010
Zdají se vám kolejnicové pásy vpravo projeté stavební technikou? Jste blízko, před sněžením zde probíhala reprofilace jejich tvaru. | 1.12.2010
Nízkopodlažní spoje linky NAD X10 při výluce obsadily výhradně nově dodané nízkopodlažní autobusy SOR. Vůz ev.č. 3628 odbavuje cestující v nástupní zastávce v ulici Na Žertvách. | 5.12.2010

Výluka, původně plánovaná na pouhé 4 dny, se rozeběhla 29. listopadu 2010. její součástí byla kromě opravy poškozených dilatací na žižkovské straně mostu, také rozsáhlá výměna kolejnic. Ta probíhala v místech, kam se v minulých letech nesáhlo, a jejichž výměnu si vzhledem k morfologii terénu a přístupnosti celé trati pro pracovní techniku před pár lety ani nikdo nedovedl představit - tedy v obloucích na Ohradě pod přemostěním sběrné komunikace.

V předstihu před zahájením výluky bylo možné v listopadu spatřit pracovníky vrchní stavby, kutící cosi za tramvajového provozu, v místě přechodu mezi protisměrnými zastávkami. Ono cosi vypadalo na zřízení komfortního přechodu přes tramvajovou trať, kterou tvořil nevzhledný bochánek značně rozpraskaného asfaltu, který tam po sobě zanechali stavbaři při výstavbě tratě na přelomu osmdesátých a devadesátých let a na němž se bezúdržbovost značně ukázala. Po odchodu stavbařů bylo vše každému jasné - nejedná se o komfortní přechod (i když k tomuto účelu slouží), nýbrž o nakolejovací místo pro dvoucestnou pracovní techniku, tedy vozidla vybavená kolejovým adapterem.

Hned první den výluky čekalo stavbaře nemilé překvapení - Prahu, stejně jako celou Českou republiku zasáhla sněhová kalamita, která rozebíhající se práce značně ztížila. Akci již nešlo zastavit, byla řádně projednána a nový termín by se hledal již jen obtížně. Nezbývalo nic jiného než stavební práce zahájit a posunout termín plánovaného konce z pátku 3. prosince na neděli. Později se ukázalo i toto datum jako nereálné a tak byla výluka prodloužena až do konce úterního denního provozu 7. prosince 2010.

Posun termínu nebyl jen kvůli zhoršení pracovního prostředí pracovníkům vrchní stavby, ale zejména kvůli tzv. sněhové pohotovosti, tedy nutnosti zajistit provozuschopnost tramvajových tratí (zejména čistění výhybek) a zajistit bezpečnou schůdnost vybraných zastávkových ostrůvků po celé Praze, jejichž očistu má vrchní stavba také na starosti.

Výměna kolejnic probíhala v úsecích, na které v loňském roce nebyly již finance a ani kapacity. Vyměněny mohly být pouze omezené úseky, aby bylo omezení provozu co nejkratší a práce se daly za 4 dny stihnout. Kromě opravy dilatace se jednalo o výměnu kolejnic v protiobloucích v místě bezpečnostního zastavovacího místa před křižovatkou horní Palmovka, loni neměněné úseky na mostní estakádě (zejména směr do centra), přímé kolejnice nad zárubní zdí nad zastávkou Krejcárek do centra a již zmíněné oblouky pod křižovatkou Ohrada. Stejně jako v minulém roce, i letos přes značné obtíže vypomáhal na stavbě dvoucestný sací bagr.

Aby o překvapení nebyla nouze postihla v následujících dnech Prahu další sněhová nadílka, a tak asi nikoho nepřekvapí, když přišla redakci Pražských tramvají 6. prosince tisková zpráva Dopravního podniku, informující, že se opravné práce pro nepřízeň počasí opětovně nedaří dokončit a termín výluky se prodlužuje, tentokráte do ukončení denního provozu dne 10. prosince.

Pravidelná údržba probíhala v režii vrchní stavby Dopravního podniku (oblouky pod křižovatkou Ohrada, výměna mostních dilatací) a prováděli ji Masáci pod vedením Tomáše Šilhana, které vypomáhala firma Hans Wendel (výměna kolejnic v místech bezpečnostního zastavovacího místa, mostní estakádě a rovném úseku nad zastávkou Krejcárek do centra) pod vedením Pavla Viktorína. Součástí opravy tratě bylo i provedení pravidelné podzimní brusné kampaně pomocí dvoucestného kolejového brusu VMeili 8000.

Dopravní opatření:
  • Linka 1 ve směru od Petřin ze zastávky Libeňský most odkloněna přes Bulovku na Sídliště Ďáblice (náhrada za linku 10).
  • Linka 10 ve směru od Sídliště Řepy ze zastávky Biskupcova odkloněna na Vápenku.
  • Linka 12 prodloužena přes Nádraží Vysočany na Lehovec (náhrada za linku 19).
  • Linka 19 ve směru od Radošovické ze zastávky Biskupcova odkloněna přes Vápenku na Spojovací (náhrada za linku 1).
  • Linka 55 v úseku Jindřišská - Palmovka odkloněna přes zastávky Bílá labuť, Florenc a Invalidovna.
  • V trase Palmovka - Biskupcova zavedena denní náhradní autobusová doprava X-10.
  • V trase Palmovka - Lazarská zavedena noční náhradní autobusová doprava X-55.

  • www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024