Na počátku roku 1995 jsme v pražských ulicích potkávaly maximálně, co se výzbroje týče, zastaralé vozy typu T3 a jejich modifikací, doplněné necelými pěti desítkami vozů KT8D5. Jenže ty, díky svým rozměrům, způsobovaly dopravci spíše vrásky na čele. Do toho se jak zjevení z nějakého západního města při slavnostním zahájení provozu modřanské tratě objevil vůz T6A5...
Není cílem této vzpomínky zmapovat celou historii pražských vozů T6A5, jejichž čas se po dvou desetiletích služby Pražanům pomalu začíná naplňovat, ale spíše si jen připomenout, střípky z počátku provozu.
Vozů T6A5 Dopravní podnik nakoupil celkem 150, během tří sérií dodávek. První osmdesátka (ev.č.8601-8680) dorazila v roce 1995, o rok později se přidala padesátka (ev.č.8681-8730) a v roce 1997 vše uzavřela poslední dvacítka vozů (ev.č.8731-8750) přidělená, jako jediná do vozovny Žižkov, oproti předešlým dodávkám do vozovny Motol.
Poté, co byl vůz ev.č.8602 Pražanům představen, zase se vrátil do výrobního závodu, a konečná předávka proběhla 24. června 1995, ještě společně s prvním vozem ev.č.8601. Dodávky byly rozloženy do konce roku 1995, přičemž v jeho samotném závěru (zřejmě nutnost dodání do konce roku) bylo v prosinci dodáno 27 vozů. Takže v podstatě každý pracovní den více než jeden kousek.
S cestujícími se do ulic jako první vydala souprava vozů ev.č.8605+8606 na 4. pořadí linky 4 v sobotu 11. listopadu 1995. Hodiny ukazovaly 4:35. V 5:00 vyjela na 6. pořadí linky 4 souprava vozů ev.č.8607+8608 a medailové pozice uzavřela výjezdem v 5:35 na 11. pořadí linky 4 souprava vozů ev.č.8603+8604. Pro zajímavost, první dodaná souprava začala cestující přepravovat 14. prosince téhož roku, jako sedmá souprava v pořadí.
Posledním vozem prvním série, který byl zařazen do provozu s cestujícími, se stal vůz ev.č.8629. Předaný byl sice 30. října 1995, ale díky nedostatku náhradních dílů se stal zdrojem náhradních součástek pro ostatní vozy a do provozu zasáhl až 9. června 1997.
V průběhu let byly i vozy první série postupně sjednocovány s vozy dalších sérií, u čelních vozů docházelo k náhradám ručního řadiče za novější typ, doplněn byl informační systém pro cestující (vnitřní a boční transparenty), upravena hrazda zpětného zrcátka přidáním malého horního zrcátka, docházelo k úpravám dveřních křídel proti sevření cestujících, atp.