|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tramvajová linka 35
Číslo 35 nosily většinou linky charakteru dočasného. Buď byla číslem 35 označena účelová linka, jezdící v období Spartakiády anebo linka náhradní
tramvajové dopravy. V období let 1973 – 1974 však patřilo číslo 35 lince pravidelné.
Poprvé se číslo tramvajové linky 35 vyskytuje v období Celostátní spartakiády v roce 1965. V té době je vedena v trase Dlabačov – Mánesův most – Národní divadlo – Jiráskovo náměstí – Výtoň – Svatoplukova – Náměstí Bratří Synků – Kačerov. Obsazena je dvaceti soupravami v sestavě motorový vůz + vlečný vůz „Krasin“. Motorové vozy zde jezdily jako obousměrné, série 2000, tak i jednosměrné – tedy vozy „Mevro“, případně „Ponorka“. Jako pravidelná linka se objevuje v roce 1973. Ale pěkně popořádku.
Změna přichází s prázdninami roku 1973. Od 29. června 1973 je zahájena výluka v Karlíně. Tramvajová linka „X“ je zrušena. Tramvajové linky 5, 13, 15 a 19 se obracejí na provizorním obratišti na Invalidovně, linky 8 a 25 jsou odkloněny na Vychovatelnu. V úseku Palmovka – Harfa – Hloubětín je zavedena náhradní linka tramvajové dopravy, mající číslo 35. Je na ní zaveden celonoční provoz, přičemž v denním provozu jsou nasazeny vlaky 2xT3, v nočním provozu pak T3 sólo. Vypravování celé této linky má v režii vozovna Hloubětín. Ve špičce pracovního dne je nasazeno 8 vlaků, v intervalu 4 minuty, v sedle pak 4 vlaky, v intervalu 8 minut. V sobotu jsou vypravovány ráno 4 vlaky v intervalu 8 minut, odpoledne pak jezdí 3 vlaky v intervalu 10 minut. V neděli ráno jsou vypraveny 3 vlaky, odpoledne pak vyjíždí ještě 4. vlak. Večerní interval byl stanoven na 17 minut.
Po zahájení provozu metra C je 9. května 1974 linka 35 zrušena. Její úlohu přebírá změněná linka 3.
V současnosti se s číslem 35 můžeme občas v pražských ulicích potkat jako s linkou náhradní tramvajové dopravy.
Text: František Zahnáš a redakce
Související články: Tramvajová linka 19 Tramvajová linka 12 Tramvajová linka 15 Tramvajová linka 10 Tramvajová linka 9 Tramvajová linka 21 Tramvajová linka 17 Tramvajová linka 3 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 poprvé v provozu Tramvajová linka 24 Dočasný obousměrný provoz po jedné koleji v Zenklově ulici Přestávky řidičů tramvají Projekt organizace pražské MHD 1967 aneb Co by se stalo, kdyby... Praha 1963: Zkoušky »tunelového provozu« Tramvajová linka 8 Tramvajová linka 18 Tramvajová linka 11 Tramvajová linka 7 Statistika nuda je... aneb jak budeme jezdit od září 2016 Tramvajová linka 5 Tramvajová linka 4 V roce 1974 dojezdily v Praze dvounápravové tramvaje Tramvajová linka 1 Tramvajová linka 25 Provoz tramvají během MS v ledním hokeji 1972 Tramvajová linka 2 Jak pražské koleje opouštěly vozy T1 Tramvajová linka 16 Předpisy a přezkoušení DP Praha Tramvajová linka 20 Tramvajová linka 14 Tramvajová linka 30 Tramvajová linka 13 Tramvajová linka 22 Pražská rarita aneb souprava vozů KT8D5 opět v provozu Tramvajová linka 27 Tramvajová linka 26 Tramvajová linka 29 Tramvajová linka 32 Tramvajová linka 6 Tramvajová linka 31 Když Prahu ovládla Téčka Tramvajová linka 28 Nasazení vozů T3 na linky 9 a 14 v nočním provozu Noční provoz tramvají nejen na Štědrý den a Silvestra Náhradní tramvajová doprava za metro Provoz - archivní data vypravení Povolání: řidič tramvaje Označování vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |