T3R.P

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

T3R.P





Určtiě to tu brzy upravíme :-D

Když byla v roce 1997 ukončena dodávka 150-ti kusů vozů T6A5, objevily se v Dopravním podniku hl.m. Prahy velkorysé pohledy na nákup nových vozů. Budou prý již jenom nízkopodlažní a v úvahu připadala obnova vozového parku vozy RT6N1.

Vůz T3R.P ev.č.8326 přestavěný z vozu T3 ev.č.6526
T3R.P ev.č.8218+8217 na lince 18 v zastávce Karlovy lázně
Interiér vozu T3R.P ev.č.8334
Interiér vozu T3R.P ev.č.8334
T3R.P ev.č.8214 na lince 21 v zastávce Kublov
Pokusný vůz T3 ev.č.6526 odstavený ve vozovně Pankrác
T3R.P ev.č.8213 na lince 11 ve smyčce Černokostelecká
Stanoviště řidiče vozu T3R.P ev.č.8335
Panel pro zpětný pohyb vozu T3R.P ev.č.8334
T3R.P ev.č.8322+8321 na lince 23 ve smyčce Sídliště Řepy
Protože však financí určených na nákup nových vozů není nikdy nazbyt, začal Dopravní podnik Praha uvažovat o modernizaci stávajících, morálně již značně zastaralých vozů T3 a jejich modifikací. Po mnoha pokusech s kusovými modernizacemi na typy T3G, T3M2-DVC, T6A5.3 a T3R bylo rozhodnuto o finančně nejméně náročné modernizaci vycházející z poznatků získaných při modernizaci na výše uváděné typy. Sériové rekonstrukce na typ T3R.P předznamenala rekonstrukce vozu T3 ev.č.6554 v roce 2000 na typ T3A se zachováním původního evidenčního čísla a úprava vozu T3 ev.č.6526 pro instalaci čelního maticového transparentu firmy BUSE. Vůz nikdy nezasáhl do provozu s cestujícími a po měsících odstavení ve vozovně Pankrác prošel celkovou rekonstrukcí na typ T3R.P a obdržel nové ev.č.8326.

V roce 2001 byly v šumperské společnosti Pars Nova zahájeny sériové modernizace na typ T3R.P (P v názvu typu neznamená ani Praha, ani Pars, ani Přestavba - jak se mnozí domnívají, ale Progress podle použité výzbroje) v kooperaci při některých činnostech se samotným Dopravním podnikem Praha.

Protože se modernizace vozů provádí na dobu minimálně 16 let, je nezbytné aby náklady na provoz byly co nejnižší. Kromě skříně vozu je tedy modernizována trakční výzbroj. Klasická odporová výzbroj se zrychlovačem je nahrazena moderní bezkontaktní IGBT výzbrojí TV-PROGRESS firmy Alstom. Velmi důležitým prvkem vozu je podvozek. Většina jeho komponentů je poplatná době vzniku a je tedy značně zastaralá. Proto je nyní ve zkušebním provozu 6 podvozků s upravenými převodovkami. Vozy T3R.P mají netradičně řešený systém pískovačů: elektrické před první a třetí nápravou vlevo, mechanický před první nápravou vpravo. Pohon dveří od firmy BAHOZA zkoušený na voze ev. č. 8089 prokázal schopnost splnění požadavků na citlivost proti sevření, tuhost a programovatelnost a proto byl použit také do vozů T3R.P. V interiéru jsou původní laminátová sedadla nahrazena novými, polstrovanými sedáky firmy FAINSA (známými již z vozů T6A5) zavěšenými do bočnice vozu. Tato změna vyvolala i jiné řešení topení ve voze, které je umístěno v bočnici jako u vozů T6A5. Cestujícím slouží informační systém firmy APEX, optický od firmy BUSE. Na stanovišti řidiče však byly provedeny pouze opravy, jinak zůstalo v původním provedení...

První tramvaj ev. č. 8211 byla veřejnosti představena na 42. mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 2000, v pražských podmínkách se představila 14. října 2000 ve vozovně Pankrác při Dni otevřených dveří. Šumperské společnost Pars Nova svůj podíl na modernizacích tramvají ukončila vozem s ev.č.8245. Evidenční čísla 8246-8300 zůstávají pro tuto řadu neobsazena a od ev.č. 8301 již vozy modernizuje vlastními silami přímo pražský Dopravní podnik ve svých Ústředních dílnách v Hostivaři.

Fotografie: © Pražské tramvaje


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2018