|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
T3M
V roce 1976 projednala vláda ČSSR opatření k úsporám paliv a energie. Výsledkem bylo usnesení, že do budoucna mohou být pro
ČSSR dodávány pouze tramvaje s tyristorovou regulací.
Do roku 1981 bylo přestavěno celkem 102 vozů T3 na typ T3M. Od klasických "té-trojek" jsou z vnějšku snadno k rozeznání díky "krabici" na střeše, která obsahuje brzdové odpory, a charakteristickému "bzučícímu" zvuku. No a pro ty pozornější samozřejmě podle evidenčního čísla. Modernizační zásahy do interiéru vozu, úpravy podvozků, natož pak zřizování uzavřené kabiny pro řidiče tehdy ještě nebyly na pořadu dne. Přestavby vozů T3 na typ T3M byly ukončeny v roce 1981. Od té doby se samozřejmě stav vozů podstatně změnil. Některé vozy prodělaly další "modernizační zásah" v podobě přestavby na typ T3M2-DVC, vůz ev.č. 8088 byl přestavěn na první cvičný tyristorový vůz ev.č. 5519, vůz ev.č. 8087 byl přečíslován na ev.č. 8012, ale nejzajímavější osud má vůz jezdící od roku 1992 pod ev.č. 8071. Jde totiž o původní prototyp vozu T3 s tyristorovou výzbrojí firmy ČKD Praha. Ten jezdíl v Praze od roku 1971 pod ev.č. 6000 a v roce 1973 byl přečíslován na nové ev.č. 8003. Tento vůz byl v roce 1980 odstaven ve vozovně Hloubětín a po 12 letech (!) nahradil původní vůz ev.č. 8071 zničený při požáru.
Fotografie: © Pražské tramvaje a © Miroslav Křehlík
Související články: Souprava T3M na lince 20 T3M ev.č.8029 T3M evidenční čísla rekonstruovaných vozů |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |