|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Letenský tunel
Po již zaniklé křižovatce Můstek je ta u Letenského tunelu druhou, kde se v pražské kolejové síti využívá předsunuté kolejové rozvětvení, umožňující zvýšit propustnost křižovatky a zrychlující průjezd tramvajových vlaků rozdílnými směry. Bohužel omezená osová vzdálenost obou souběžných kolejí od zastávky Nábřeží kapitána Jaroše neumožňuje bezpečný provoz s vozy KT8D5, a proto mají ostatní tramvajové vlaky za situace, že se na jedné z rozjezdových kolejí takový vlak nachází, zakázáno najet na souběžnou kolej, což zdůrazňuje také textová návěst, která je v Praze použita pouze na této křižovatce. Své sté výročí a následné nové tisíciletí přivítala křižovatka originálně - vyvěšením návěstí omezených rychlostí a návěstí nedovolujících v pojížděném oblouku potkání žádného typu tramvaje. Neustále horšící se stav kolejového svršku nedovoluje na většině kolejové konstrukce potkávání a jízdu rychlostí věší než pomalu. Dlouho očekávané a dlouho odkládané rekonstrukce by se měla dočkat v roce 2006, tak se nechme překvapit...
Křižovatka je vybavena 2 rozjezdovými elektromagnetickými výhybkami s pružnými jazyky ev.č. 302 od Strossmayerova náměstí a
ev.č. 373 od Čechova mostu, která je radiově ovladatelná.
Rozjezdová výhybka ze Štefánikova mostu je čepová, ručně přestavitelná. Sjezdové výhybky ke Strossmayerovu náměstí a na
Štefánikův most jsou čepové, výhybka k Čechovu mostu má jazyky pružné. Křižovatka je klasické konstrukce a
její kryt tvoří žulové dlažební kostky. Koleje předsunutého rozvětvení od rozjezdové výhybky v délce cca 90 metrů j
sou zbudovány metodou velkoplošných panelů BKV.
V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi zastávkami Čechův most - Strossmayerovo náměstí a pravý oblouk ze Štefánikova mostu ke Strossmayerovu náměstí. Levý oblouk k Čechovu mostu slouží manipulačním účelům.
Plánek popisované křižovatky ve formátu .pdf:
křižovatka Letenský tunellegenda k plánku
Související články: Kolaudační martyrium křižovatky Letenský tunel Rekonstrukce křižovatky Letenský tunel 11.8.2007 Rekonstrukce křižovatky Letenský tunel 29.7.2007 Rekonstrukce křižovatky Letenský tunel 12.7.2007 Rekonstrukce křižovatky Letenský tunel 8.7.2007 Rekonstrukce křižovatky Letenský tunel |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |