Křižovatka Křižík

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Křižík


Souprava vozů T3SUCS #7166+#7167 na lince 22 odbočuje v prostoru původní křižovatky Křižík od Anděla mezi objekty smíchovské Tatry do Radlické ulice k zastávce Ženské domovy. | ?
Souprava vozů T6A5 #8693+#8694 vypravená na odkloněnou linku 23 projíždí přeloženou křižovatkou Křižovatkou Křižík od Bertramky k Andělu. | ?
Souprava vozů T3 #6836+#6781 vypravená na linku 14 projíždí přeloženou křižovatkou Křižík obloukem z Plzeňské ulice od zastávky Anděl na Radlickou ulici. V pozadí je patrný zachovaný štít původní haly továrny Tatra Smíchov. | ?
Souprava vozů T3SUCS #7291+#7233 vyúravená na linku 9 projíždí přeloženou křižovatkou Křižík od Anděla k Bertramce. | ?
Souprava vozů T3R.P #8328+#8329 vypravená na linku 4 projíždí obloukem přeložené křižovatky Křižík z Radlické ulice na Plzeňskou ulici k zastávce Anděl. | ?
Souprava vozů T3 #6394+#6940 vypravená na linku 4 projíždí původní polohou křižovatky Křižík na styku Plzeňské a Radlické ulice obloukem od zastávky Bertramka k Ženským domovům. | ?
Když košířský starosta Matěj Hlaváček uváděl 13. června 1897 do provozu první část své Elektrické dráhy Smíchov - Košíře, vedené po Plzeňské uliciod Anděla po Klamovku, jistě netušil, že v okolí Anděla vznikne v továě ČKD Tatra Smíchov legendáí tramvajový vůz typu T3, ani to, že dráhu po jeho smrtivykoupí Elektrické podniky a v místě, kde po desetiletí vznikaly nové tramvajové vozy firmy Tatra, tedy ve vyústění dnešních ulic Radlické a Plzeňské zřídí kolejovou křižovatku. To se stalo v roce1913, kdy Elektrické podniky zahájily provoz na tramvajové trati v Radlické ulici. Tehdy však byly zřízeny jen oblouky směrem k Andělu. Oblouky od Košířbyly zřízeny až v roce 1931.

Křižovatka je po kompletní rekonstrukci a částečné změně svého umístění, která proběhla v letech 2000-2001, vybavena pouze výhybkami s pružnými jazyky;elektricky ovládané však (zatím) nejsou a s ohledem na udělení nesouhlasného stanoviska kompetentních orgánů k provozování tramvajové dopravy v navazujícímúseku Radlické ulice jsou zaklínovány. Ostatně v obloucích nové křižovatky se zatím jezdilo dvakrát - při rekonstrukci Nádražní ulice a při rekonstrukci Plzeňské ulice. Kryt křižovatky tvoří asfalt.

V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi zastávkami Anděl a Bertramka, který je navíc jediným provozuschopným směrem křižovatky.

Fotocesta po křižovatce Křižík
Rozvětvení tramvajové tratě od zastávky Anděl, levý oblouk míří Radlickou ulicí k Ženským domovům, přímý směr pokračuje na Bertramku. Rozvětvení z Radlické ulice od Ženských domovů, levý oblouk míří k zastávce Bertramka, pravý pak k zastávce Anděl na Plzeňské ulici. Rozvětvení od Bertramky, přímý směr směřuje k zastávce Anděl na Plzeňské ulici, pravý oblouk směřuje do Radlické ulice k Ženským domovům.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com
www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
www.tyzlestranky.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025