Pozůstatky odstavné koleje Klárov

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pozůstatky odstavné koleje Klárov


I na malostranském předmostí Mánesova mostu, najdeme jednoho z nenápadných svědků pražské tramvajové minulosti. Na Kosárkově nábřeží zůstalo zachováno asi 10 metrů kusé, odstavné koleje.

Na dobové pohlednici vidíme nejen rušný tramvajový provoz na Mánesově mostě, ale patrný je také levý oblouk a výhybka jíž z hlavní tratě odbočuje odstavná kolej. | nedatováno
Odstavná kolej na Kosárkově nábřeží byla zřízena v roce 1954. Napojena byla obloukem ke Klárovu, takže v případě potřeby jejího využití do ní musely tramvaje nacouvat. Její celková délka byla v roce zřízení pouhých 80 metrů. Sloužila k přistavování tramvajových kropících vozů k vodnímu hydrantu pro jejich napájení. Tyto vozy se u Elektrických podniků přestaly využívat v roce 1961, ale kolej je přežila. Odpojena od ostatní kolejové sítě byla snad v roce 1967. Při úpravách nábřeží a opravách inženýrských sítí byla postupně ve směru od někdejšího napojení zkracována a zkracována...

Ale přesto se i dnes můžeme torzem této kusé koleje pokochat. Část své existence totiž prožilo skryté před zraky kolemjdoucích za plechovou ohradou. I dnes máme možnost pod zaparkovanými auty spatřit kus pražské tramvajové historie - dodnes je navíc v dlažbě patrný i bývalý připojovací oblouk k hlavní trati na Mánesův most.

Kusá kolej Klárov v běhu času...
Takový pohled na odstavnou kolej se naskýtal řidiči kropící tramvaje, který právě přijížděl načerpat vodu. | léto 1995 Detailní pohled na konec odstavné koleje. | léto 1995 A ještě jeden detail - z druhé strany - na ukončení kusé koleje. | léto 1995 Před zaparkovaným karavanem kolej končí, víc jí nezbývá ani centimetr. | léto 1995 V dlažbě je stále patrný levý oblouk, jímž se kolej napojovala na trať od Klárova. | léto 1995
Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004
Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Torzo odstavné koleje Klárov zůstává stále na svém místě. | 19.12.2004 Ukončení kusé koleje ve směru k Mánesovu mostu. | 8.1.2005 Ukončení kusé koleje ve směru k Mánesovu mostu. | 8.1.2005 V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005
V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005 V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005 V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005 V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005 V dlažbě je stále patrný prostor, jímž odstavná kolej vedla. | 8.1.2005


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024