Trať Chotkovy sady - Malostranská rekonstrukce 2004
Dlouhé roky odkládaná rekonstrukce tramvajové tratě v Chotkově ulici byla zahájena
1. července 2004. Během rekonstrukce ulice Klárov, Pod Bruskou a Chotkova byla provedena kompletní výměna tramvajového
svršku včetně podkladových vrstev až na pláň zemního tělesa, v délce cca 730 m.
Směrové řešení tramvajové tratě po rekonstrukci umožnilo odstranění zákazu potkávání
tramvají v oblouku u Jeleního příkopu a horní části Chotkovy ulice.
Úprava tramvajové tratě rovněž zlepší průjezd individuální automobilové dopravy ve směru do centra, kde proměnná
šířka jízdního pruhu nedosáhne hodnoty menší než 3 metry.
Tramvajová trať po rekonstrukci bude klasické konstrukce se stojinovou žlábkovou kolejnicí na betonových pražcích
(dřevěné budou použity před rozjezdovými výhybkami a v případě styku s kanalizační šachtou) s krytem ze žulové dlažby.
Pro snížení vibrací bude štěrkové lože uloženo na pryžových rohožích.
Směrově náročný tramvajový oblouk u Jeleního příkopu bude vybaven mazacím zařízením pro snížení opotřebování kolejnic.
Během výluky budou na vyloučeném úseku probíhat stavební práce TSK hl. m. Prahy na úpravě vozovek a mostní galerie
Chotkova a Pražské vodohospodářské společnosti, a. s na inženýrských sítích.